یاهو سرویس RSS خوانش را بر روی گوشی های موبایل می آورد

کمپاني ياهو در روز پنج شنبه سرويسي را منتشر کرد که به کاربران تلفنهاي موبايل امکان دسترسي به اخبار و ساير اطلاعات را از طريق سايتهاي که داراي نسخه ي RSS ميباشند را ميدهد.

پروژ ه ي ايجاد رابط مابين My Yahoo دسکتاپ و گوشي هاي موبايل يکي از پروژه هايي است که ياهو معتقد است داراي جاي رشد بسيار و بازار کاربران مناسبي است و ياهو بر روي آن سرمايه گذاري زيادي نموده است. در سرويس جديد ياهو کاربران ميتوانند به محتواي سايتهايي که از فرمت really simple syndication يا همان RSS که در اصل يک فرمت سبک از زبان برنامه نويسي markup language است و براي به اشتراک گذاري خلاصه يي از محتواي سايتها و وبلاگها و يا تيترهاي آنها تهيه شده است دسترسي داشته باشند.

Scott Gatz مدير بخش سفارشي سازي محصولات ياهو در اين رابطه ميگويد: عده ي بسياري از مردم محتوايت RSS سايتها را توسط My Yahoo ميخوانند٬ و تعداد کاربران ما در اين زمينه بسيار بيشتر از ساير ابزارها و يا ارائه دهندگان سرويسهاي خواننده ي RSS ميباشد٬ ما در تلاش هستيم تا اين فرمت و هواداران آن را نه فقط بر روي دسکتاپ ها بلکه بر روي ابزارهايي همانند گوشي هاي موبايل نيز ترويج ببخشيم.

براي دسترسي به محتواي سرويس دسکتاپ My Yahoo کاربران گوشي هاي موبايل ميبايستي ابتدا وارد سرويس اينترنت موبايل ياهو شوند و بعد بر روي لينک اخبار کليک کنند و گزينه ي My Headlines را براي دسترسي به منابع خبري که قبلا توسط کامپيوترشان انتخاب و تنظيم کرده اند را برگزينند.

ياهو در حال حاضر از دويست و پنجاه هزار منبع اطلاعاتي حمايت به عمل مي آورد و کاربران قادرند تا در بين اين منابع جستجو کرده و يا آنها را به ليست My Yahoo خود بيافزايند. My Yahoo در عين حال قادر است تيتر و خلاصه يي از هر سايتي يا وبلاگي که از RSS حمايت به عمل مي آورد را به کاربران ارائه دهد.

[ + منبع: X party به نقل از TechWeb ]


Excerpt / Yahoo Launches Mobile RSS News Feed: Yahoo Inc. on Thursday launched a service that allows mobile phone users to access news and other information either from the portal's personalized news and information service or from websites that offer RSS content syndication. [ + Read full story in TechWeb ]

0 comments: