InterActiveCorp کمپانی Ask Jeeves را در ازای 1.85 بیلیون دلار خرید

کمپاني InterActiveCorp تقبل کرده است تا Ask Jeeves موتور جستجويي که توانسته است گوگل و ياهو را تا حدي تحت الشعاع قرار دهد را در ازاي پرداخت ۱.۸۵ بيليون دلار خريداري کند.

Barry Diller يکي از سران InterActiveCorp در اين رابطه اعلام کرد اميدوار است با صورت گرفتن اين معامله کمپاني وي حضوري قدرتمند در بازار جستجو هاي اينترنتي و تبليغات آنلاين داشته باشد و بتاوند از اين طريق سود سرشاري را به دست آورد.

کمپاني Ask Jeeves داراي موتور جستجويي متفاوت نسبت به ساير موتورهاي جستجوست بدين صورت که شما ميتوانيد از طريق پرسيدن سوالاتي کليشه يي مطلب مورد نظرتان را توسط موتور جستجوي اين کمپاني جستجو کنيد٬ Diller ميگويد اين شيوه ي جستجو دقيقا يکي از همان عناصري است که سبب شد ما تصميم بگيريم مالکيت Ask Jeeves را به دست آوريم.

او در ادامه ميگويد ما معتقديم Ask Jeeves اين پتانسيل را داراست که به يکي از معروف ترين و بزرگترين نامهاي اينترنتي بدل گردد٬ نامي که در همه جا صحبتش باشد و مي افزايد ما ميخواهيم کاري کنيم که بتوان بر روي هر ابزاري به سادگي به دنبال هر موضوعي جستجو کرد!

اين اتفاق در حالي مي افتد که بزرگترين ارائه دهندگان سرويسهاي جستجوهاي اينترنتي ديگر خودشان را به ارائه ي سرويس جستجو محدود نميکنند و در کنارش سرويس هاي چون شبکه هاي اجتماعي مجازي٬ وبلاگنويسي و غيره را براي کاربرانشان فراهم ميکنند٬ به عنوان مثال ياهو در همين هفته ي گذشته سرويس ياهو ۳۶۰ درجه را که کليه ي امکانات فوق را نيز در خود گنجانده است را ارائه کرد.

[ + بیشتر در همین رابطه در C|Net ]
[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]


Excerpt / InterActiveCorp buys Ask Jeeves for $1.85 billion : InterActiveCorp has agreed to a $1.85 billion buyout of Ask Jeeves, a search engine that has long been overshadowed by Google and Yahoo. [ + Read full story in C|Net ]

0 comments: