یاهو سرویس جدیدی به نام یاهو 360 درجه ارائه میکند

کمپاني ياهو در حال تدارک ارائه سرويس جديدي است که ترکيبي از دو پديده ي داراي رشد سريع و محبوب در اينترنت يعني وبلاگ و شبکه ي اجتماعي ميباشد٬ اين سرويس ترکيبي که Yahoo 360 درجه نام دارد تا اواخر مارس ارائه خواهد گرديد٬ اما مديران ياهو پس از فاش شدن برخي اطلاعات اين سرويس در روز سه شنبه تصميم گرفتند تا اطلاعات کلي را درباره آن منتشر سازند.

ياهو مشغول تست کردن سرويس مذکور توسط گروه کوچکي از کارمندانش است که عده اي از آنها از سال گذشته زماني که پروژه ي مذکور با کد Mingle شناخته ميشد مشغول کار بر روي آن بوده اند.

ياهو ۳۶۰ درجه به گونه يي طراحي شده که بتواند براي ۱۶۵ ميليون کاربر به ثبت رسيده ي کمپاني ياهو امکاناتي نظير بحث و تبادل نظر آنلاين٬ آلبوم عکس٬ وبلاگ و ژورنالهاي شخصي آنلاين را فراهم آورد. ياهو همچنين راه آسان تري را براي ارتباط آن دسته از کاربراني که تمايل دارند اطلاعات٬ علايق و ليست دوستانشان را با ديگران به اشترک بگذارند فراهم آورده است.

سرويس جديد ياهو بيانگر تلاش بيوقفه اين کمپاني براي بهره گيري از پديده هاي پرطرفداري در اينترنت نظير وبلاگنويسي و شبکه هاي اجتماعي جهت هر چه بيشتر محبوب شدن در بين کاربران است. بر طبق تحقيقي که موسسه ي Pew Internet انجام داده است بيش از ۲۷ درصد افراد آنلاين بالاي ۱۸ سال در امريکا وبلاگ ميخوانند و تقريبا ۷ درصد از اين افراد وبلاگ مينويسند٬ وبلاگ در بين اين دسته از امريکايي ها در خيلي موارد براي دستيابي به اخباري که توسط رسانه هاي اين کشور منتشر نميشود مورد استفاده ميگيرد به عنوان مثال در زمان جنگ عراق عده ي بسيار زيادي اخبار اين جنگ را از طريق وبلاگهايي که از داخل عراق به روز ميشدند دنبال ميکردند.

در تحقيق ديگري که توسط کمپاني Media Metrix انجام شده است MySpace.com که در اصل سرويس وبلاگ نويسي کمپاني مايکروسافت است٬ در طول ماه گذشته بيش از ۸.۹ ميليون کاربر از ۴.۶ بيليون صفحه اطلاعاتي که در اين سايت منتشر شده است بازديد کرده اند٬ بر طبق همين تحقيق پيش بيني ميشود ياهو که ماهانه ۱۱۰ ميليون بازديد کننده دارد توليد محتوايي ۳۰ ميليون صفحه يي را در پيش رو خواهد داشت. Media Metrix ميگويد حرکت به سوي وبلاگ نويسي و ايجاد شبکه ي اجتماعي قدم بسيار مهمي بوده است که ياهو براي شخصي سازي بيشتر وب سايتش توسط کاربرانش برداشته است٬ در عين حال ياهو احتمالا با ارائه ي سرويس هاي فوق درآمد بسيار مطلوب تري را از طريق تبليغات پيدا خواهد کرد.

گوگل٬ مايکروسافت و Ask Jeeves از جمله ديگر کمپاني هايي هستند که قبل از ياهو دست به ارائه سرويس وبلاگنويسي زده اند٬ گ.گل همچنين پيش از اين يک شبکه اجتماعي آنلاين تحت عنوان Orkut را ارئه کرده است که بسيار محبوب کاربران است.

[ + یاهو ۳۶۰ درجه ]
[ + در لیست انتظار یاهو ۳۶۰ درجه عضو شوید ]
[ + در همین رابطه در وبلاگ کوچه ]
[ + منبع: X party به نقل از TechNewsWorld ]


Excerpt / Yahoo tests blend of Blogging:Yahoo Inc. is preparing to introduce a new service that blends several of its Web site's popular features with two of the Internet's fastest growing activities - blogging and social networking. [ + Read full story in TechNewsWorld ]

0 comments: