یاهو سرویس به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر، Flickr را خرید

ياهو سرويس به اشتراک گذاري آنلاين تصاوير موسوم به Flickr را درست در فاصله ي زماني کمتر از يک هفته پس از انتشار نسخه ي بتاي ابزار وبلاگنويسيش موسوم به ياهو ۳۶۰ درجه خريداري کرد.

کمپاني انگليسي Flickr که به کاربرانش اين امکان را ميدهد تا عکسهاي ديجيتالشان را از روي کامپيوترها و يا گوشي هاي موبايل دوربين دارشان بر روي اينترنت آپلود کنند و آنها را در آلبومهاي آنلاين جمع آوري کنند يا به وبلاگهايشان پست کنند حالا بخشي از غول اينترنتي ياهوست. Joanna Stevens يکي از سخنگويان ياهو گفت اين معامله به صورت کاملا رسمي در روز يکشنبه صورت گرفته است اما وي جزئيات بيشتري را درباره ي آن فاش نساخت. وي افزود تا انتقال کامل کارمندان Flickr در طول سال جاري به محل رسمي استقرار کارمندان ياهو٬ Flickr به صورت سايتي مستقل فعاليت خودش را ادامه خواهد داد.

همچنين در ابتداي هفته ي جاري ياهو سرويس جديدي را تحت عنوان ياهو ۳۶۰ درجه را منتشر ساخت که قابليتهايي از قبيل وبلاگنويسي٬ ذخيره سازي و به اشترک گذاري تصاوير و درسترسي به راديوهاي اينترنتي را در خود گنجانده است٬ به نظر ميرسد اين اقدام ياهو يعني خريد Flickr به منظور تقويت سرويس جديدش صورت پذيرفته باشد.

ياهو ميخواهد از رقبايش به هيچ عنوان عقب نماند زيرا لحظه يي غفلت براي اين کمپاني جبران ناپذير خواهد بود٬ مايکروسافت در سال گذشته سرويس وبلاگ نويسيش موسوم به MSN spaces را منتشر ساخت و گوگل نيز همکنون سرويس وبلاگ نويسي و شبکه ي اجتماعي خودش را تحت عناوين Blogger و Orkut را داراست.

[ + اطلاعات بیشتر در همین رابطه در Flickr Blog ]
[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]


Excerpt / Yahoo buys photo-sharing site Flickr: Yahoo has purchased online photo-sharing service Flickr, less than a week after the Internet giant launched a beta test of a new blogging tool. [ + Read full story in C|Net ]

0 comments: