نسخه ی نهایی جستجوگر دسکتاپ گوگل عرضه شد

گوگل بالاخره نسخه ي کامل جستجوگر دسکتاپ خود را که به کاربران کمک ميکند تا فايلها و ايميلهاي ذخيره شده بر روي هارد ديسکشان رو جستجو کنند را منتشر ساخت.

جستجوگر دسکتاپ گوگل که در روز يکشنبه منتشر شد ميتواند به جستجوي ايميلها٬ فايلهاي آرشيو پيغام رسان AOL و صفحات وب مرور شده توسط کاربران بپردازد در عين حال اين برنامه قادر است فايلهاي PDF و Microsoft Word و يا حتي فايلهاي صوتي٬ تصويري و ويديوئي موجود بر روي هارد ديسک کاربرانش را نيز جستجو کند. نسخه ي جديد جستجوگر دسکتاپ گوگل با مرورگرهاي فايرفاکس و نت اسکيپ به همان خوبي که با اينترنت اکسپلور سازگار شده است سازگار شده و اين نسخه از جستجوگر مذکور بر مبناي زبان هايي مثل چيني و کره يي نيز توسعه داده شده است.

قابليت جستجو در ايميلها نيز تکميل شده است حالا علاوه بر جستجو در ايميلها موجود در Outlook ميتوانيد ايميلها موجود در برنامه هايي همانند Thunderbird و فولدرهاي ايميل نت اسکيپ را نيز جستجو کنيد٬ conversation هاي موجود در اشتراک Gmail شما نيز حالا قابل جستجو شده اند.

و اما براي امن بودن جستجو ها و براي اينکه اگر فردي غريبه دست به جستجوي کامپيوتر شما زد و شما خواهان آن بوديد که برخي از فايلهايتان در نتايج جستجو موجود نباشند ميتوانيد اين فايلها را براي اين جستجوگر غير قابل درک کنيد.

جستجوگر دسکتاپ گوگل در حال حاضر براي ويندوز XP و ويندوز ۲۰۰۰ با سرويس پک ۳ به بالا ارائه شده است و براي اجراي آن احتياج به کامپيوتري با ۵۰۰ مگابايت فضاي خالي هارد ديسک٬ ۱۲۸ مگابايت رم٬ و پردازنده ۴۰۰ مگاهرتزي است.

[ + دريافت جستجوگر دسکتاپ گوگل ]
[ + دريافت پلاگين هاي گوگل دسکتاپ ]
[ + سايت رسمي جستجوگر دسکتاپ گوگل ]
[ + منبع: X party به نقل از Xinhua ]


Excerpt / Google launches desktop search tool: Google has formally launched its desktop search application, helping users find e-mail and files stored on computer hard drives.
Google Desktop Search, launched late on Sunday, locates e-mail, AOL chat sessions and previously viewed web pages. It also searches various file types, from PDFs and Microsoft Word files to audio, video and photo files. [ + Read full story in Xinhua ]

0 comments: