گوگل سرویس اخبارش را بهینه سازی میکند

گوگل نيوز کماکان پس از انتشار در سال ۲۰۰۲ در فاز تستهاي بتا به سر ميبرد٬ اين سرويس کمپاني گوگل به مردم اين اختيار را ميدهد تا به اخبار در موضوع بندي هاي مختلف دسترسي داشته باشند و با استفاده از کلمات کليدي دست به جستجوي خبرها بزنند.

کمپاني گوگل در اين رابطه آورده است ما اصلاحاتي را بر روي سرويس اخبار گوگل انجام داده ايم که به شما اين امکان را ميدهد تا فضايي را پديد آوريد که در آن به تعقيب اخبار بر روي موضوعي خاص از قبيل فرد٬ تکنولوژي٬ يا شخصيت مورد علاقه تان تمرکز کنيد. در عين حال شما ميتوانيد صفحه ي اصلي گوگل نيوز را به شکل دلخواه خود و تحت ۲۲ موضوع مختلف مرتب و ويرايش کنيد.

سه سال پيش گوگل نيوز در راستاي ايجاد ابزاري براي جمع آوري اتوماتيک اخبار از طريق منابع مختلف منتشر شد٬ نسخه ي تستي که توسط CNET News.com از گوگل نيوز سفارشي و تهيه شده است چندان کارا به نظر نميرسد و در برخي موارد نيز دچار خطاهاي متعدد ميگردد.

يکي از نمايندگان گوگل اعلام کرد ابزارهاي سفارشي سازي گوگل نيوز کماکان مراحل تست خود را ميگذرانند٬ اما اين ابزارها با قابليتهاي کاملشان در روز چهارشنبه هفته آينده منتشر خواهند گرديد.

خوانندگان گوگل نيوز ميتوانند ۲۰ بخش مختلف را در صفحه ي ويژه ي خودشان تعريف کنند. صفحات سفارشي از کوکي ها و فايلهاي وبي که بر روي کامپيوتر کاربران ذخيره ميگردد براي لود شدن مجدد بهره ميگيرند٬ کاربران در عين حال ميتوانند توسط ايميلشان از تنظيمات سفارشيشان در گوگل نيوز بهره ببرند.

[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]


Excerpt / Google personalizes news site: Google began testing new customization features on its news aggregation site Wednesday in a salvo against competition from Microsoft. [ + Read full story in C|Net ]

0 comments: