نسخه ی HTML سرویس Gmail در حال انتشار است

گوگل به آرامي مشغول توسعه و انتشار نسخه ي HTML رابط کاربري سرويس ايميلش موسوم به Gmail براي آن دسته از مرورگرهايي ميباشد که به درستي نميتوانند از جاوا پشتيباني به عمل آورند و با آن مشکل دارند.

در نسخه ي HTML سرويس Gmail تلاش شده است تا اکثر امکانات موجود در نسخه ي اصلي وجود داشته باشند و تفاوت چنداني بين اين دو نسخه وجود نداشته باشد٬ هدف مسئولين گوگل اين بوده است که اگر شما از مرورگري استفاده ميکنيد که جاوا را حمايت نميکند باز هم دسترسي کامل به Gmail داشته باشيد و در عين حال سعي شده است نسخه ي HTML اين سرويس با اکثر مرورگرهاي موجود سازگار باشد.

زماني که شما وارد اشتراک Gmail خود ميشويد در صورتيکه مرورگر مورد استفاده شما به صورت کامل جاوا را پشتيباني نکند به صورت اتوماتيک به نسخه ي HTML سرويس Gmail هدايت خواهيد شد.

تفاوتهايي که در اين نسخه با نسخه ي استاندارد Gmail وجود دارد عبارتند از:
۱- عدم دسترسي به ابزار ساخت فيلتر
۲- عدم دسترسي به تنظيماتي از قبيل Forwarding و POP mail
۳- عدم دسترسي به ابزر Spell checker
۴- عدم سترسي به ميانبرهاي کيبورد يا همان Keyboard shortcuts
۵- عدم دسترسي به تکميل کننده ي اتوماتيک آدرس ها يا همان Address auto-complete

پس اگر شما دوست داريد تا به موارد بالا و رابط کاربري استاندارد Gmail دسترسي پيدا کنيد بهتر است از مرورگري استفاده کنيد که از جاوا پشتيباني کامل به عمل آورد :).



[ + منبع: X party ]


Excerpt / Gmail getting HTML version: Gmail is slowly releasing an HTML version of the popular webmail interface for those browsers that don't support javascript viewing or have problems with it.If you sign in to Gmail using a browser that isn't fully supported, you'll automatically be directed to the basic HTML view.

2 comments:

مهرداد said...

salam
emshab linki peyda kardam ke mishod bedoone davatname dar gmail ozv shod valink ham male khode google bood
mikham bebinam in link gmail ba HTML mide ya java?
shoma etelaei nadari?

Reza Moghadari said...

کاش اون لینک رو اینجا میذاشتید