سیاست جدید مایکروسافت در قبال کاربران مکینتاش

مايکروسافت هميشه براي همه نقشه هايي را در سر دارد٬ و اينبار نوبت کاربران سيستم عامل Mac OS X است. يکي از نمايندگان کمپاني مايکروسافت اعلام داشت مايکروسافت طي ايميلي به کاربران خود اعلام کرده است که تنها تا ۳۱ ماه مي سال جاري سرويسهاي اينترنتي MSN براي کاربران Mac OS X ارائه خواهد شد.

اين نماينده مايکروسافت در ادامه خاطر نشان کرد که با آغاز سي و يکم ماه مي سال جاري مايکروسافت ديگر در سرويسهاي MSN حمايت و پشتيباني از ابزارهاي اينترنتي سيستم عامل Mac OS X به عمل نخواهد آورد٬ وي در حالي که هيچ اشاره يي به تعداد کساني که با استفاده از سيستم عامل مذکور از سرويس هاي MSN بهره ميگيرند گفت تعداد اين دسته از کاربران رقمي بسيار نا چيز است.

بر طبق قراردادي که مايکروسافت در سال گذشته با Qwest بسته است٬ موظف است تا براي کاربران سيستم عامل Mac امکان دسترسي به اينترنت را فراهم آورد به همين لحاظ مشترياني که از سيستم عامل مذکور بهره ميگيرند کماکان قادر هستند اشتراک ماهانه ي اينترنتي به قيمت ۲۲ دلار را از طريق مايکروسافت تهيه نمايند.

مايکروسافت همچنين به اين دسته از کاربران اين امکان را داده است تا به همراه اشتراک اينترنتي شان کلکسيوني از سرويسهاي MyMSN همانند ۲ گيگابايت فضاي ذخيره سازي ايميل در هات ميل٬ Encarta Premium و Money Plus را نيز در اختيار داشته باشند. کاربران ميبايستي براي بهره گيري از اين کلکسيون نيز ماهانه رقمي مابين ۱۰ الي ۲۷ دلار به مايکروسافت بپردازند.

مايکروسافت پس از ارائه ي مرورگر اينترنتي Safari توسط کمپاني اپل براي کاربران Mac دست از توسعه ي مرورگر اينترنتي خود موسوم به اينترنت اکسپلورر براي اين دسته از کاربران کشيد ولي اعلام کرد که اين عمل مايکروسافت به معني فراموش کردن کاربران Mac نخواهد بود و توسعه ي ساير ابزارها و نرم افزارهاي مايکروسافت براي کاربران مکينتاش ادامه خواهد داشت٬ از جمله ي اين ابزارها نسخه يي از نرم افزار آفيس مايکروسافت است که براي کاربران مکينتاش ارائه شده است٬ مايکروسافت ميگويد کاربران مکينتاش را تنها نخواهد گذاشت.

[ + منبع: X party به نقل از ZDNet ]


Excerpt / Microsoft to kill MSN for the Mac:Microsoft plans to all but end its stint as an Internet service provider to Mac users, discontinuing its MSN for Mac OS X software [ + Read full story in ZDNet ]

0 comments: