با Google Flight در اطلاعات پروازی جستجو کنید

2 comments


گوگل سرويس جديدي با عنوان Goole Flight را معرفي نمود که کاربران را قادر ميسازد به اطلاعات پروازي خطوط مختلف دسترسي پيدا کنند و در آنها جستجو نمايند. کاربران با تايپ نام دو شهر يا کد دو فرودگاه در باکس جستجوي صفحه ي گوگل به دو باکس ديگر براي وارد کردن تاريخهاي رفت و برگشت پرواز دسترسي پيدا ميکنند.

در زير اين باکسها نيز لينکهايي مرتبط به سايتهاي مسافرتي مثل Expedia ٬ Hotwire و Orbitz ميباشد. با کيلک بر روي هر لينک شما به صورت مستقيم به صفحه ي يکي از اين سايتها و گزينه هاي پروازي موجود براي شما در آن سايت هدايت ميشويد.

گوگل در ايميلي به سايتها خبري سرويس Google Filght را برای جستحوی اطلاعات پروازی معرفی نمود و آن را در حالت تست خواند.

به نظر میرسد ارائه این سرویس از جانب گوگل با هدف مقابله با یاهو و ارائه سرویسی جدیدی از این کمپانی است که اجازه میدهد کاربران برنامه های سفر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و سفرهای جذاب تری را ایجاد نمایند.

همچنین در هفته ی جاری گوگل سرویس دیگری تحت عنوان Google base را با هدف مقابله با سایت eBay ارائه نمود.

نمونه ي جستجو شده توسط Google flight برای پروازهای تهران به مقصد پاریس:


[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]

AOL از بین مایکروسافت و گوگل یکی را انتخاب میکند

0 comments


بر طبق گزارشهای رسیده، اعضای هیئت مدیره ی تایمز وارنر روز پنج شنبه برای مشخص نمودن مسیر آینده ی AOL و تصمیم گیری در مورد انتخاب شریک آینده این کمپانی از بین MSN و گوگل گرد هم جمع شدند. هر چند که پیش بینی میشود نتیجه نهایی این نشست و تصمیم پایانی برای چند هفته منتشر نشود.

AOL در حال حاضر از گوگل برای سرویس جستجوی وبش کمک میگیرد، و درصد قابل توجهی از درآمد این سرویسش را به بزرگترین کمپانی جستجوی حال حاضر جهان منتقل مینماید. اما MSN با هدف جلوگیری از رشد سهام بیشتر گوگل در بازار جستجو وارد این معامله شده است، سیاستی که مدتی طولانی است از جانب مایکروسافت و بخش آنلاین این کمپانی یعنی MSN دنبال میشود.

قرار دادن AOL با هر یک از این کمپانی های در زمینه جستجو تاثیرات وسیعی در همه زمینه ها بر این کمپانی دارد و مسلما به صورت مستقیم بر میزان فروش پورتال وب AOL.com و سرمایه گذاری های آتی AOL اثر خواهد گذاشت.

Comcast میگوید پیشنهاد گوگل واقعا در خور توجه است ولی هیچیک از دو کمپانی هنوز توضیحات کافی نداده اند. منابع پیش از این خبر از توجه یاهو به این وضعیت و تمایل این کمپانی برای حضور در این رقابت داده بودند ولی در حال حاضر AOL فقط میخواهد در مورد پیشنهاد مایکروسافت و گوگل تصمیم بگیرد و با یکی از این دو شریک شود.

سرویس پیغام رسانهای فوری نیز یکی از مواردی بوده است که AOL تمایل داشته تا در مورد آن با MSN وارد همکاری شود ولی این تمایل مربوط به زمانی است که هنوز گوگل به این رقابت پایش باز نشده بود. مایکروسافت اخیرا در قرار دادی با یاهو تصمیم بر ایجاد شبکه ی IM مشترکی بین پیغام رسانهای دو کمپانی نموده است و مسلما بدش نمی آید این شبکه را از طریق AOL وسیع تر نماید.

مایکروسافت و تایمز وارنر تا این لحظه هیچ توضیحی در مورد وضعیت اخیر نداده اند وتنها گوگل شایعه تصاحب جایگاهش توسط MSN را رد نموده است، گوگل در این مورد اعلام کرد که این کمپانی و AOL دو شریک بزرگ جهانی با شراکتی سالم هستند و AOL شریکی با ارزش و مهم برای گوگل محسوب میشود.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]

بیل گیتس: مایکروسافت از گوگل نمی ترسد

0 comments


بيل گيتس در مصلحبه يي با روزنامه یي اسرائيلي اعلام داشت کمپاني وي گوگل را به عنوان يک تهديد ميشناسد ولي هيچ ترسي از اين غول جستجوگر ندارد.

گيتس همچنين پذيرفته است که گوگل اصلي ترين رقيب کمپاني وي ميباشد٬ اما وي اشاره کرد اميدوار است برنامه هاي مايکروسافت در ۶ ماه آينده بر سلطه ي گوگل در زمينه ي جستجوي وب اثر بگذارد.

گيتس ميگويد: ما هيچ ترسي از گوگل نداريم اما يک رقابت ديرينه و سخت مابينمان ميباشد٬ من براي همه کساني که در گوگل کار ميکنند و براي آنچه که اين کمپاني انجام داده است ارزش قائل هستم ولي مسئله ي مهم اينجاست که تکنولوژي جستجو ميتواند بسيار بهتر از آنچه باشد که گوگل در طي سالهاي اخير ارائه کرده است. وي افزود مايکروسافت در کوتاه مدت برنامه يي براي دگرگوني بازار جستجو ندارد.

مدير مايکروسافت بيل گيتس روز چهارشنبه براي بررسي شيوه هاي همکاري با دولت اسرئيل با نخست وزير اين کشور آریيل شارن در اسرئيل ديدار نمود. گيتس گفت من با شارن درباره ي آينده ي تکنولوژی در کشور و دولت وي بحث نمودم که نتايج اين بحث بسيار عالي بود.

گيتس ميگويد به اعتقاد وي اسرئيل بخشي از دره ي سيليکون است و اين کشور کارهاي در خور توجه بسياري را در زمينه ي تکنولوژی انجام داده است. وي همچنين خاطر نشان ساخت ديدار وي با شارن فقط در مورد مسائل تجاري بوده است و به هيچ عنوان حاضر به پاسخگويي به سئوالات سياسي خبرنگاران نشد و گفت من مطالعه زيادي انجام ميدهم و مشکلات اخير سياسي و نژادي و مذهبي را هم درک ميکنم.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]

iPod Nano

1 comments

دیروز با یکی از بچه ها برای خرید SD-Ram رفته بودیم پاساژ کامپیوتر ایران که در حین گشت و گذار با یک عدد iPod Nano در ویترین یکی از مغازه ها روبرو شدیم، انصافا خیلی شیک و ردیف بودش. قیمتش هم که قابل شما رو نداشت 2 گیگش 230 هزار تومن :).

بررسی مجموعه گوشی های L'Amour متعلق به کمپانی نوکیا

1 comments


يک معرفی و بررسي مختصر و مفيد در رابطه مجموعه ي L'Amour که شامل سه گوشی جدید نوکیا است در WinBeta.Net نوشتم، بد نیست اگر علاقه مندید سری به آن بزنید.

در این بخش از فروم WinBeta.Net هم میتوانید نظرتان را راجع به این گوشی ها و طراحی خاصشان بگوئید. هر چند که این گوشی ها به نظر من از لحاظ ظاهری هم تعریف ندارند، سیمبین هم که نیستند.

کامپیوترهای بیکار قاتلین انرژی و سرمایه

0 comments

کمپاني ها يا بايد کارمندانش را به خاموش کردن کامپيوترهايشان در شب عادت دهند يا اينکه کماکان پول و انرژيشان را هدر بدهند. اين نتيجه ي يک تحقيق است که اخيرا توسط Fujitsu Siemens منتشر کرده است.

بر طبق همين تحقيق سالانه در انگلستان رقمي در حدود ۱۲۳ ميليون پوند بر اثر کامپيوترهاي بيکار روشن مانده که ميتوانستند خاموش شوند يا به حالت hibernation برده شوند به هدر ميرود. اين زيان فقط شامل زيان مالي نيست بلکه شامل هرز رفتن انرژيي ميباشد که ميتوانسته است مفيد تر مورد استفاده قرار گيرد. Fujitsu Siemens تحقيق خود را بر روي ۱۰۰۰ کارمند انجام داده است و در اين حين مشخص شده است که ۳۷۰ نفر از اين کارمندان کامپيوتر خود را به هيچ عنوان حتي در زماني که اداره را نيز ترک ميکنند خاموش نمي کنند.

*پي نوشت: فکر ميکنم اين قضيه شامل حال خود من هم بشه٬ چون من کامپيوترم رو از صبح که از خواب پا ميشم روشن ميکنم تا شب که ميخوام بخوابم. بنده خدا نقش همه چي رو داره٬ از ابزار کارم بگير تا ظبط صوتم! همه ش رو همين کامپيوتر زبون بسته انجام ميده :).

[ + منبع: X party به نقل از ZDNet ]

600 نفر بر روی هر MSN Messenger ID

3 comments

چند نفر روی MSN Messenger شما Add شده هستند؟ سابق بر این هر ID این مسنجر میتوانست ۳۰۰ نفر Add داشته باشد اما از امروز مایکروسافت این رقم را دو برابر کرده و آن را به ۶۰۰ نفر ارتقا داده است، هر چند بعید میدانم که واقعا کسی باشد که ۳۰۰ نفر Add بر روی مسنجرش داشته باشد چه برسد به ۶۰۰ تا!

این افزایش مسلما کاراییش بیشتر برای سرویسهای Web2Messenger خواهد بود که میتوانند با استفاده از یک ID از کاربران بیشتری میزبانی کنند.

صفحه نمایش هر گوشی را که دوست دارید لمسی کنید

1 comments


براي همه کساني که نوشتن در گوشي هاي موبايل سختشان است و SMS زدن برایشان زجر آور میباشد این قلم مجهز به بلوتوث نوکیا بهترین راه حل است. با این قلم بر روی صفحه نمایش هر گوشی میتوانید بنویسید و صفحه ی گوشی را میتوانید لمسی کنید :).

با این قلم فکر کنم دیگر یادداشتهای کوتاه را میتوان به سرعت و به راحتی هر چه تمام تر نوشت، البته این قلم کارائیش فقط به صفحه ی نمایش گوشی محدود نمیشود و میتوان مانند یک خودکار معمولی با آن بر روی هر کاغذی نوشت. هر چند که قیمت این قلم هم مانند خودش جذاب است، ۲۸۰ دلار ناقابل!

[ + اطلاعات بیشتر در مورد این قلم و برخی دیگر از ابزارهای جانبی نوکیا با تکنولوژِی بلوتوث ]

اپرا ثانیه ها را از دست نمیدهد

0 comments

اپرا مثل اينکه حاضر نيست يک دقيقه وقت از دست بدهد و از هر ثانيه براي توسعه و تکميل مرورگرش بهره ميبرد. هنوز زمان زيادي از انتشار نسخه ي 8.5 مرورگر اپرا و رايگان شدن اين مرورگر نميگذرد که کمپاني اپرا تکنولوژي به کار گرفته شده در نسخه ي ۹ اپرا را به صورت بتا براي علاقه مندان و تست کنندگان عرضه کرده است.

نسخه ي جديد ظاهرا از فرمت جديدي براي ذخيره سازي ايميلها بهره ميبرد و به گفته ي کمپاني توانايي اش در بارگذاري سريعتر صفحات باز هم ارتقا يافته، عمده تفاوت این نسخه با نسخه ی قبلی افزوده شدن یک pop-up blocker قدرتمند و پشتیبانی از CSS3 میباشد. کسانی که این نسخه را تست میکنند میتوانند ایرادها و باگهایی را که پیدا میکنند را از طریق این صفحه گزارش نمایند.

[ + اطلاعات بیشتر و دانلود نسخه ی جدید ]

Ruby یک نوآوری در دنیای PC

0 comments


عکسی که در بالا مشاهده میکنید یک PDA نیست بلکه یک PC تمام عیار است که میتواند ویندوز XP و حتی در آینده شاید ویندوز Vista را به صورت کامل و بی عیب نقص اجرا کند و هیچ چیزی هم از لپ تاپ یا دسکتاپ شما کم ندارد.

این کامپیوتر که Ruby نام دارد جمعه بعد از ظهر در جلسه ی ابداعات و نوآوری های اینتل معرفی گردید و همه را حیرت زده کرد، هر چند که این یک نمونه ی اولیه است و اینتل گفته است نمونه ی کامل شده ی Ruby را تا ماه آوریل سال آینده ارائه نخواهد کرد.

James Song یکی از اعضای آزمایشگاه تکنولوژی های اینتل قابلیتهای گنجانده شده در Ruby را اینگونه بیان کرد: باطری با طول عمر ۸ ساعت، بهره گیری از شبکه های بیسیم، کیبورد کامل و جمع و جور انگلیسی، جهت یاب صفحه نمایش ( این یکی از همه جالب تر است، یعنی این کامپیوتر میتواند تشخیص دهد که صفحه ی نمایشش در حالت افقی است یا عمودی و محتویاتش را بر همان مبنا نشان دهد)، صفحه نمایش قابل لمس (پس بنابراین میتوان از ویندوز XP نگارش Tablet PC نیز بر روی آن بهره گرفت). به نظر میرسد اینتل به توسعه ی این کامپیوتر بر مبنای سیستم عامل لینوکس نیز می اندیشد ولی اینکه چقدر طول بکشد تا این تفکر به عمل بدل گردد مشخص نیست.

فکر کنم حالا همه ی شما مشتاق شدید در دستتان یک Ruby داشته باشید :).

[ + تصاویر و اطلاعات بیشتر راجع به Ruby ]
[ + منبع: X party ]

Flock مرورگری برای وب 2

0 comments

اين روزها سايت و يا وبلاگي نيست که در زمينه آي تي فعال باشد و از Flock ننویسد، Flock یک نسخه ی جدید از فایر فاکس است که توسط بنیاد موزیلا پشتیبانی شده و توسعه داده شده است و در حال حاضر یک نسخه ی در حال توسعه از آن که مسلما فاقد باگ نیست بر روی اینترنت انتشار یافته است.

جالب است اگر بدانید که عده ی بسیاری حتی مسئولین News.com این مرورگر را ویژه ی آنچه که نسل دوم وب یا همان وب ۲ خوانده میشود میدانند. Flock از سرویسهایی مانند، فلیکر، WordPress، TypePad و حتی بلاگر متعلق به کمپانی گوگل حمایت به عمل می آورد. همچنین Flock به شما امکان جستجو در ما بین صفحات وبی که مرور کرده اید یا همان Web History یتان را میدهد و از آن جالب تر این است که موتور جستجوی پیش فرض Flock یاهو است نه گوگل!

همانطور که گفته شد Flock برای سرویسهای وب ۲ گسترش داده شده است بنابراین این مرورگر در نمایش RSS نسبت به سایر مرورگرها فوق العاده عمل میکند و عملا RSS را به عنوان یک فرمت جدایی ناپذیر از وب پذیرفته است.

همچنین به اشتراک گذاشتن صفحاتی که مشاهده کرده اید نیز بسیار ساده است. شما بر روی دکمه ی ستاره یی که در کنار نوار آدرس وجود دارد کلیک میکنید و به سرویس عمومی BookMark معروف Del.icio.us متصل میشوید و به دیگران در آنجا این امکان را میدهید تا از آنچه که شما در اینترنت کشف کرده اید استفاده کنند. همچنین شما میتوانید بوک مارکهایتان را از این طریق دسته بندی نمایید. با وجود اینکه هنوز این سیستم را امتحان نکرده ام ولی در ظاهر این شیوه ی بوک مارک بسیار مفید و قدرتمند به نظر میرسد.

اما اشکال بزرگ Flock، این مرورگر بر مبنای فایرفاکس توسعه داده شده است و لذا باگهای فایر فاکس را در بسیاری از موارد هنوز با این مرورگر نیز همراه است. اما به خاطر داشته باشید Flock کماکان در حال توسعه است و هنوز جای رشد بسیاری دارد هر چند که شروع خوبی داشته است.

[ + سایت رسمی مرورگر Flock ]
[ + Flock را دانلود کنید، Flock دارای نسخه های جداگانه یی برای ویندوز، لینوکس و Mac OS X میباشد. ]
پی نوشت: علیرضا مجیدی هم در وبلاگش از تجربه اش در مورد Flock نوشته است که خواندنش خالی از لطف نیست.

PS2 نقره یی هم آمد!

0 comments

بالاخره سونی کوتاه آمد و حاضر شد برای آنهایی که لوازم خانگی شان ست نقره یی رنگ است PS 2 نقره یی تولید کند. قرار است این PS2 بسیار زیبا از ۲۳ نوامبر فروشش در ژاپن آغاز شود. ( بین خودمان باشد ولی کاش نقره ییش به ایران هم بیاید!)

[ + اطلاعات بیشتر در همین رابطه ]

ایراماگ؛ انجمن کاربران ایرانی مکینتاش

0 comments

ايرماگ يا انجمن کاربران ايراني مکينتاش يک سايت فوق العاده و کامل براي کاربران ايراني که علاقه مند به محصولات کمپاني اپل هستند يا کاربر محصولات اين کمپاني ميباشند. سايت مذکور از نظر خبري پوشش خوبي بر توليدات و فعاليتهاي کمپاني اپل دارد و در قسمت فورومش نيز اطلاعات جالبي براي علاقه مندان به اپل و سيستم عامل OS X ارائه شده است.

بدنیست اگر به اپل و محصولاتش علاقه دارید هر از گاهی سری به IRMUG.ORG بزنید، هر چند که تحریمهای ایران باعث شده است بازار ما همیشه از ۱۴فقدان محصولات خارق العاده این کمپانی رنج ببرد.

گوگل MSN.com را تحقیر میکند!

1 comments

خيلي جالبه! سايت شبکه ي مايکروسافت منظورم MSN.com هست، يکي از رقباي اصلي گوگل در زمينه ي جستجوي وب از گوگل Page Rank دو گرفته! اگر باور نمیکنید همین الان بهش سر بزنید و Ranking ش رو توسط گوگل توبارتان چک کنید.

البته وبلاگ معروف InsideGoogle معتقد علت این Page Rank نه چندان مناسب برای MSN.com وجود یک redirect status با کد ۳۰۲ در head صفحه ی اول این سایت هستش. به هر حال میتونم بگم پیج رنک دو متعلق به صفحه یی که یک بچه شش يا هفت ساله برای اولین بار طراحی کرده و روی اینترنت گذاشته. :)

iPod Nano پای اپل را به دادگاه کشاند

1 comments

بالاخره اشکال موجود در iPod Nano کار دست اپل داد، کاربران ناراضی اپل از ضعف موجود در صفحه نمایش این دستگاه به دادگاه شکایت کردند. کاربران ناراضی دادخواستی را به یک دادگاه منظقه یی در سن خوزه مبنی بر صدمه دیدن و خش بر داشتن صفحه نمایش iPod Nano در اثر استفاده صحیح تسلیم دادگاه کرده اند، این کاربران معتقدند با خرید دستگاه مذکور دچار ضرر و زیان مالی شده اند.

بسیاری معتقدند اپل این محصول را کنترل کیفیت نکرده است و این در حالیست که Tim Cook یکی از سران واحد تولید اپل خبر از دستگاه و عرضه ی انبوه این دستگاه در بازار میدهد. دردسرهای پیش آمده برای اپل محدود به شکایت نمیشود بلکه ضعف موجود در محصول فوق سبب افت ارزش سهام اپل در وال استریت نیز گشته است.

گفتنی است چندین خریدار iPod Nano با هم و به صورت متحد به دادگاه شکایت کرده اند که اگر شکایت آنها به نتیجه برسد اپل قانونا بایستی جبران خسارت نماید.

مسئله اصلی اینجاست که اپل به هیچ عنوان حاضر نیست که مشکل iPod Nano را بپذیرد، و کاربران این iPod نیز معتقدند صفحه نمایش این مدل نسبت به سایر مدل ها بسیار راحت تر خش بر میدارد و اپل در جواب میگوید در تهیه این مدل نیز مانند سایر مدلها از پلاستیک پلی کربنیک مرغوب استفاده شده است و با توجه به این توضیح بایستی ایراد مذکور در سایر مدلها خصوصا مدلهای نسل چهارم iPod نیز موجود باشد.

دادگاه فعالا از اظهار نظر در این مورد خود داری کرده است و به اپل مهلت داده تا با شاکیان خود مذاکره نماید.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]

Wikipedia در چین فیلتر شد؛ (پوشش رسانه یی فیلترینگ)

0 comments

برخي از منابع خبر از مسدود شدن Wikipedia توسط حکومت چين ميدهند٬ گزارش شده که چيني ها در حين درخواست براي مراجعه به سايت Wikipedia معروف ترين و بزرگترين دايرالمعارف آنلاين در جهان با يک صفحه خالي مواجه ميشوند.

+ يک سئوال دارم٬ چه جوريه که اخبار فيلترينگ حکومت چين خيلي وسيع در دنيا بازتاب داره ولي تا حالا من نديدم که هيچ سايت خبري مطرح انگليسي زباني راجع به فيلترينگ در اينترنت توسط حکومت در ايران بنويسه. در حالي که ايران هم از الگوهاي مشابه حکومت چين براي فيلترينگ استفاده ميکنه٬ نمونه ي اين الگو ها رو هم ميشه در سياستهاي به کار گرفته شده به وضوح ديد. کسي اطلاعات بيشتري در اينباره داره؟

گوگل در سال 2084

3 comments

گوگل در سال ۲۰۸۴ به چه شکلی خواهد بود!؟ تصويري که در زير مشاهده ميکنيد تصوير ترسيم شده توسط RANDY SIEGEL يکي از اعضاي نيويورک تايمز است و صفحه ي خانگي گوگل در سال ۲۰۸۴ را نشان ميدهد.

به عقيده ي وي تا سال ۲۰۸۴ گوگل قادر خواهد بود تا در افکار٬ تماسهاي تلفني روزانه٬ روابط شما با دوستانتان و بسياري موارد از اين دست هم جستجو نمايد. اگر تا سال ۲۰۸۴ زنده بوديد ميتوانيد از صحت اين تصوير خبردار شويد.

یاهو نیز گوشه چشمی به AOL دارد

0 comments

به نظر ميرسد در ايالات متحده امريکا همه به يکباره متوجه ارزش اتحاد با AOL و به دست آوردن بخشی از سهام این کمپانی شده اند. بر طبق گزارش منتشر شده در روز جمعه توسط دو منبع معتبر TheStreet.com و Wall Street Journal کمپانی یاهو نیز تمایل دارد تا بخشی از سهام ابر کمپانی AOL را از Time Warner خریداری کند و با این کمپانی پروژه های مشترکی را آغاز نماید.

دقیقا همانند مایکروسافت و یا بهتر بگوئیم MSN یاهو نیز به AOL به عنوان ابزاری بسیار مهم و مطمئن جهت قدرتمند سازی موتور جستجویش مینگرد. هر چند از طرفی قوانین ضد انحصار باعث شده است به نوعی هر دو کمپانی مشتاق تا حدی با دقت و احتیاط بیشتری در این زمینه قدم بر دارند.

یاهو در رقابت برای به دست آوردن ترافیک پورتال AOL با مايکروسافت متحد شد و از طرفی گوگل هم به نوعی برای اینکه جا نماند Comcast را به عنوان شریکش انتخاب نمود. همه ی این رقابتها و جدال ها در حالی شکل میگیرد که Time Warner تا به حال در هیچ کجا از تمایل AOL برای همکاری با کمپانی های مذکور سخن نگفته است، حتی Richard Parsons مدیر اين کمپاني در سخنانی کوتاه خیلی راحت گفت چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت کمپانی وی AOL خواهد بود و با هیچ جای دیگری ادغام نخواهد شد.

با همه ی این توصیفات AOL تا به حال با صراحت در مورد رد اینگونه پیشنهاد ها حرف نزده است و چه بسا اگر پیشنهاد رسیده به این کمپانی از نظر قیمت و شرایط مناسب باشد AOL با جان و دل آن را بپذیرد.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Report: Yahoo Also Interested in AOL Add Yahoo to the list of possible suitors for America Online. Two financial outlets, TheStreet.com and the Wall Street Journal, reported on Friday that the company has shown interest in buying a stake in AOL from Time Warner.
Like MSN, Yahoo is eyeing AOL as another avenue to expand the reach of its search engine. However, unlike its smaller rival, antitrust regulators would likely review such a deal more carefully, as it would combine the two largest properties on the Web today. [ + Read full story in BetaNews ]

GIAM ابزار Google Talk را توسعه میدهد

0 comments

بر طبق خبر منتشر شده توسط Sean Egan رهبر توسعه دهندگان نرم افزارهاي پيغام رسان فوري کد باز در وب سايت GAIM، کمپانی GAIM توسط گوگل اجاره شده است. پست وی بر روی سایت خبر از آغاز فعالیت وی برای توسعه نرم افزار ویژه چتی که اخیرا توسط گوگل منتشر شده است موسوم به Google Talk و سازگار کردن آن با سایر کلاینتها از قبیل GIAM میدهد.

آقای Egan میگوید هدف Google Talk فراهم سازی ارتباطات وسیع و آزاد اینترنتی است، و من بر طبق سفارش گوگل مشغول توسعه توانایی های Goolge Talk برای سازگاری بیشتر با سایر کلاینتها هستم. Google talk همکنون بر مبنای پروتکل باز Jabber فعال میباشد و گوگل سعی دارد با وارد کردن سایر توسعه دهندگان در زمینه کد باز بر توانایی های این ابزار خود بیافزاید. فکر مینکم این خبر در برابر خبر اتحاد شبکه های پیغام رسان یاهو و مایکروسافت برای هواداران گوگل خبر بسیار خوبی باشد.

[ + سایت رسمی Google Talk ]
[ + سایت رسمی GIAM ]
[ + منبع: X party به نقل از Neowin ]


Excerpt / GAIM Lead Developer Hired By Google: According to the GAIM website, Sean Egan, the lead developer of the open source instant messaging application, has been hired by Google. His post in the news section states that he will be working on making Google's recently released chat program, Google Talk, more interoperable with other clients such as GAIM. [ + Read full story in Neowin ]

HP باطری 135 هزار لپ تاپ فروخته شده اش را تعویض میکند

0 comments

کمپانی HP خبر از باز پس گیری ۱۳۵ هزار باطری لپ تاپ فروخته شده توسط HP و Compaq که در فاصله زمانی می ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۵ به فروش رسیده اند داد. ۸۵ هزار عدد از این لپ تاپ ها در ایالات متحده به فروش رسیده اند و علت باز پس گیری آنها ۱۶ شکایت از گرمای بیش از حد تولیدی توسط باطری است که میتواند سبب صدمات جدی به لپ تاپ شود. در برخی گزارشها آمده است گرمای تولیدی باطری این لپ تاپها تا حدی بوده است که سبب سوختگی یا ذوب شدن بدنه ی لپ تاپ شده است.

مدلهای که قرار است باز پس گرفته شوند عبارتند از، HP Pavilion ، Compaq Presario و Compaq Evo. این مدلها در فاصله زمانی مارس تا سپتامبر ۲۰۰۴ تولید شده اند و بارکد این این مدلها با عبارت GC, IA, L0 و یا L1 میباشند. صاحبین این لپ تاپها میتوانند به صورت رایگان باطری خود را با یک باطری سالم نو تعویض نمایند.

[ + درخواست تعویض رایگان باطری ]

نگارنده: تا جایی که یادم هست اخیرا در مملکت گل و بلبل در تعدادی از پژوهای ۴۰۵ از نوع GLX تولید داخل ایرادی وجود داشت که سبب انفجار خودرو میشد. واقعا کمپانی تولید کننده این پژوها برای خریدارانشان چه کرد؟ :( هر چند این مطلب به دنیای آی تی ربطی نداشت ولی گفتنش هم خالی از لطف نبود٬ به هر حال بنده را ببخشید.

[ + منبع: X party ]


Excerpt / HP Recalls 135,000 Laptop Batteries: HP has announced a recall of 135,000 laptop battery packs sold with HP and Compaq notebook computers globally between May 2004 and May 2005. Of those recalled, 85,000 were sold in the United States. The batteries are being recalled in response to 16 complaints of overheating due to an internal short circuit. In four cases, batteries caused minor property damage after the cases melted or charred.
Models using the recalled batteries include HP Pavilion, Compaq Presario, and Compaq Evo notebooks manufacturered between March and September 2004. Barcodes of these models begin with GC, IA, L0 or L1. Owners of such batteries are entitled to a free replacement. [ + Order Free Replacement ]

Ricky Martin - I don't care

0 comments


Download: Ricky martin - I don't care

اپل باز هم در iPod و iMac نوآوری های خود را عرضه کرد

1 comments

در سن خوزه و در روز موعود اپل يعني چهارشنبه شب٬ اين کمپاني به يک ماه شايعه و جدل پايان داد و سرانجام دست به معرفی اولین iPod با قابلیت پخش ویدئو زد. اپل در اصل با معرفی این ابزار با قابلیتهای جدیدش خبر از حرکت کمپانی به صدر تولید کنندگان ابزارهای قابل حمل پخش چند رسانه یی داد.

استیو جابز در نطق اولیه ش در کلماتی کوتاه گفت بله ویدئو هم نشان میدهد و سپس شروع به معرفی iPod جدید کرد. iPod جدید مجهز به یک صفحه ی نمایش ۲.۵ اینچی TFT است که با توان نمایشیه ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل از ۲۶۰ هزار رنگ پشتیبانی میکند. این iPod همچنین مجهز به یک خروجی ویژه برای اتصال به تلویزیون است و میتواند محتوای ویدئو یی با فرمت MPEG-4 و H.264 را دی کد نماید.

iPod جدید با ظرفیتهای ۳۰ و ۶۰ گیگا بایتی عرضه خواهد گردید و قیمتهای آن بر اساس ظرفیت به ترتیب ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار است که این قیمت با تولیدات قبلی اپل در خط تولید iPod برابری میکند و به نظر میرسد قیمت ایده آلی برای این ابزار باشد.

اپل ظاهرا به دلیل توجه و تقاضای بسیار زیاد برای iPod Nano در رنگ مشکی تصمیم گرفته است که مدلهای جدید iPod را نیز در دو رنگ سفید و مشکی عرضه نماید تا مشتریان این کمپانی نیز سلیقه ی خود را ارضا نمایند.

دو مدل جدید iPod اندکی کوچکتر از iPod بیست گیگا بایتی هستند. اپل برای تبلیغ این مدل جدید دو آگهی تازه را منتشر کرده است که یکی از آنها توسط کلیپهای U2 و دیگری توسط کلیپهای خواننده ی Rap معروف Eminem تولید شده است، عده یی معتقدند عدم کسب اجازه از این خوانندگان معروف خصوصا Eminem برای تبلیغ iPod جدید توسط اپل میتواند دردسرهای حقوقی بعدی را به دنبال داشته باشد.

اپل همچنین با توجه به تجربه اش در مورد iPod Nano و مشکل خش افتادن صفحه ی نمایش این ابزار به همراه مدلهای جدید iPod یک کیف محافظ مخصوص ارائه میکند.

پس از معرفی iPod جدید استیو جابز مدیر کمپانی اپل به معرفی iMac جدید این کمپانی پرداخت که نسبت به مدل قبلی بسیار کوچکتر و جذابتر بود و مجهز به یک دوربین iSight و قابلیتهای Media Center گردیده بود.

در iMac جدید اپلیکیشنی با عنوان Front Row تعبیه شده است که به رابط کاربری مناسبش به کاربران iMac این امکان را میدهد تا در حین استراحت بر روی صندلی راحتیشان به کنترل موسیقی٬ ویدئوها و تصاویرشان بپردازند. در این حالت نوشته ها و گرافیکها بزرگتر شده اند تا از فاصله های دورتر نیز قابل رویت باشند.

همچنین iMac مذکور به همراه یک کنترل از راه دور شبیه به iPod عرضه میشود که شامل شش دکمه است. جابز در مورد این کنترل میگوید که ما آن را بسیار راحت تر از کنترلی که مایکروسافت با ۴۰ دکمه برای Windows XP Media Center طراحی کرده است طراحی کرده ایم.

در عین حال به همراه iMac جدید برنامه ی Photobooth برای تفریح کردن با تصاویر ارائه شده. این iMac در دو مدل عرضه میشود مدل اول از پردازنده ۱.۵ گیگا هرتزی و صفحه نمایش ۱۷ اینچی بهره مند است که قیمتش ۱۲۹۹ دلار است و مدل دوم مجهز به پردازنده ی ۲.۱ گیگا هرتزی و نمایشگر LCD بیست و یک اینچی است که قیمتش ۱۷۰۰ دلار امریکا میباشد.

[ + مجموعه تصاویر iPod و iMac جدید ]
[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / New iPod and iMac introduced by Apple: It's official. At an event in San Jose Wednesday, Apple ended months of speculation by introducing the first video-enabled iPod, moving the company into the portable media center space.
"Yes, it does video," Apple CEO Steve Jobs said in his keynote address as the audience erupted in applause. [ + Read full story in BetaNews ]

رمان ممنوعه ی کوئیلو بر روی اینترنت

1 comments

۱۱ دقيقه يکي از عناوين آخرين رمانهاي نوشته شده توسط پائولو کوئيلو نويسنده ي مشهور برزيلي است که عمدتا در کتابهايش از انرژي و رو حانيت عشق مينويسد. اين کتاب نگاه٬ نقد و نظري بر زندگي يک فاحشه است. و در اصل سرگذشت ماريا نقش اول در ۱۱ دقيقه را به تصوير ميکشد و به همراه اين تصوير سازي حرفهاي زيادي بيان ميشود.

۱۱ دقيقه به دليل سوژه و نحوه ي نگارشش متاسفانه هرگز در ايران اجازه ي انتشار نيافت و نتوانست از فيلتر وزارت ارشاد عبور کند. اما ظرف دو ماه گذشته اين کتاب توسط روحان در وبلاگي با عنوان eleven minutes در حال ترجمه و انتشار است. دوستداران کوئيلو و نوشته هايش که از نعمت خواندن ۱۱ دقيقه محروم شده اند ميتوانند اين اثر را بر روي اينترنت به راحتي و به فارسي نسبتا روان مطالعه نمايند. :)

[ + 11 دقیقه بر روی اینترنت ]
[ + سایت انتشارات کاروان ناشر رسمی پائولو کوئیلو در ایران ]

Green day - Wake me up when september end

0 comments


American Idiot's Cover

Download: Green Day - Wake me up when september end

تصاویر نسخه ی بتای ویندوز Vista شماره 5231 منتشر شد

1 comments

درست یک هفته قبل از انتشار نسخه ی جدید بتای ویندوز Vista برای تست کنندگان، تصاویری بسیار جالب از این نسخه بر روی اینترنت منتشر شد. نسخه ی جدید به نظر میرسد شامل موارد جدید بسیار مهمی برای تست کنندگان باشد.

نسخه ی بتای شماره ی ۵۲۳۱ ویندوز Vista شامل Media player نسخه ی ۱۱ خواهد بود که با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر میرسد تغییرات محسوسی در رابط کاربری این نرم افزار چند رسانه یی ایجاد شده باشد، همچنین از دیگر قابلیتهای ارائه شده میتوان به افزوده شدن تنظیمات و توانایی های صوتی جدیدی اشاره کرد و امید آن میرود که مشکلات قبلی در زمینه های صوتی حل شده باشد.

در نسخه ی بتای مذکور همچنین آخرین تغییرات در اینترنت اکسپلور نسخه ی هفت بتا نیز ارائه شده و به احتمال زیاد مایکروسافت علاوه بر بهبود بخشیدن رابط کاربری جدید این نرم افزار بسیاری از ضعفهای قبلی را نیز بر طرف کرده است.

تصاویر منتشر شده از ویندوز Vista نسخه ی بتا شماره ۵۲۳۱:





iPod جدید با قابلیتهایی فراتر از پخش ویدئویی می آید

0 comments

بر طبق نوشته ي سايت اينترنتي Think Secret به احتمال زياد iPod ي که قرار است کمپاني اپل در روز چهارشنبه معرفي نمايد تنها نوآوري موجود درش پخش ويدئويي نخواهد بود و اپل ايده هاي وسيع تري را در آن به نمايش گذاشته است. محتمل است اپل نمونه يي به روز شده از يکي از iPod هاي توليدي اش را که مجهز به حافظه يي ۸۰ گيگا بايتي است را ارائه نمايد.

بر طبق گزارشهايي که رسيده است iPod جديد کوچکتر و سبک تر شده است و از نسل چهارم طراحي اين ابزار بهره مند است. البته احتمال ديگري هم هست که iPod با قابليت پخش ويدئو تا زمان توسعه مناسب نرم افزاري اين ابزار براي محتواي ويدئويي توسط اپل عرضه نشود.

همچنين اپل قرار است نمونه هايي جديد از Power Mac و PowerBook را که از DDR2 استفاده ميکنند را معرفي نمايد. يکي از Power Mac هاي جديد نيز مجهز به پردازنده هاي دو هسته يي PowerPC 970MP کمپاني IBM است و اين در حاليست که در مورد پردازنده هاي به کار گرفته شده PowerBook ها هم ارتقا محسوسي صورت گرفته است.

[ + منبع: X party به نقل از Think Secret ]


Excerpt / Apple Announcement for New iPod - Just Not Video: According to Think Secret, Apple will not unveil the widely speculated video iPod that prospective customers have been pining over the last few days. Rather, it will introduce an updated model of the existing iPod with capacities up to 80GB. The new iPod will reportedly be slightly smaller than existing 4th generation designs. The video iPod remains in development, but without a software delivery system for video content in place Apple apparently does not feel the time is right. [ + Read full stoy in Think Secret ]

سرویس هاستینگ رایگان برای تولید و انتشار پادکست

1 comments

پادکست يکي از تکنولوژی هاي مدرني است که اين روزها در جامعه ي آمريکايي و اروپايي که اکثرا دسترسي به اينترنت پرسرعت دارند رواج بسياري پيدا کرده است٬ هر چند که در جامعه يي ايراني نيز نه به همانند جوامع مذکور ولي در سطحي نسبتا محدود توسط برخي از سايتها و وبلاگها پادسکتهايي ارائه ميشود.

عمده ترين مشکل براي کساني که دوست دارند پادکست توليد کنند و به مخاطبانشان ارائه کنند مسئله ي فضاي آنلاين و پهناي باند جهت ارائه فايلهاي پادکست است. اخیرا سایت اینترنتی Podomatic.com سعی کرده است با ارائه ی سرویسی ویژه علاقه مندان پادکست تا حدی این مشکل را حل کند. سایت مذکور به هر کاربر ۲۵۰ مگابایت فضای رایگان به منظور میزبانی از فایلهای پادکستش میدهد و همچنین در کنار این فضای نسبتا مناسب ابزار آنلاینی جهت ظبط پادکست و حتی میکس آن به صورت دلخواه ارائه میکند که به وسیله ی آن میتوانید پادکست تولیدیتان را ویرایش نمایید.

بد نیست اگر شما هم دوست دارید پادکست خودتان را راه بیاندازید سری به این سایت بزنید. :)

[ + منبع: X party ]


Excerpt / Free Podcast Hosting: Podomatic.com is an online free Podcast hosting service, with this service you can publish your podcasts on the internet as easy as publishing your weblogs with blogger ;).

شرایط تبادل لینک با X party

3 comments

بعد از ۹ ماه آنلاين بودن X party فکر ميکنم به عنوان نويسنده ي آن مجاز هستم يک سري مسائل و نکات را اينجا بگويم. قبل از هر چيزي بايد بگويم اين وبلاگ همانطور که ميدانيد يک وبلاگ شخصي است که توسط من در زمينه آي تي نوشته ميشود پس بنابراين هر چند که سعي ميکنم مطالبي که در آن منتشر ميکنم مطالب مفيد و کاملي باشد اما در کلا مطالب منتشر شده در آن از يک سري سلايق و علايق که مربوط به من است پيروي ميکنند.

مطلب بالا نه فقط در مورد مطالب وبلاگ بلکه در مورد کل X party صدق ميکند٬ در طول روزهاي اخير دوستان زيادي از من تقاضاي تبادل لينک داشتند و هنگامي که از من جواب منفي دريافت ميکردند به شکلي بسيار بد و توهين آميز برخورد ميکردند که گوئي من از آنها تقاضا يا در خواستي داشته ام!!

اميدوارم براي آخرين باشد که اين مطلب را متذکر ميشوم٬ X party فقط با وبلاگهايي که در زمينه آي تي فعال هستند و محتوا توليد ميکنند نه مطالب ديگران را کپي ميکنند تبادل لينک ميکنند و دوستاني که خارج از اين محدوده تقاضاي لينک کردند و احينا از اين به بعد تقاضايشان بي جواب ماند اميدوارم کدورتي برايشان پيش نيايد.

Pussycat Dolls - Don't Cha

0 comments


Download: Pussycat Dolls - Don't Cha

نقدی بر اولین نمایشگاه تخصصی بازی های کامپیوتری تهران

3 comments

هماطوري که قبلا هم در X party نوشتم و مطلع هستید از ۱۲ الی ۱۶ مهر ماه در تالار بزرگ وزارت کشور نمایشگاه بازی های کامپیوتر برپا میباشد و فرصتی شد تا با یکی از دوستان سری به این نمایشگاه بزنیم.

تا جایی که من میدانم روي نمایشگاه تبلیغات وسیعی صورت نگرفته بود و خوب با وضعیتی که داشت نیازی هم به تبیلغات نبود. اولین سئوالی که پس از پرداخت ورودی ۲۰۰ تومانی و وارد شدن به سالن نمایشگاه برایت پیش می آمد این بود که اگر E3 که هر سال در قلب لس آنجلس برگزار میشود نمایشگاه است پس این چیست؟ چمعا فکر میکنم 13 غرفه وجود داشت که با حذف 8 یا 9 تا از آنها که یا کتاب و مجله های بدردنخور عرضه میکردند یا سی دی هایی که به راحتی در بازار پیدا میشوند میشد به 2 - 3 غرفه کمی توجه کرد.

غرفه ی اول غرفه ی شرکت نرم افزاری هنرهای پویا بود که بازی با نام پایان معصومیت را عرضه نموده بود. من چندان به بازی ها و عنوانها آشنایی ندارم ولی ظاهرا و به گفته ی اهل فن آنچه که توسط این شرکت و با عنوان مذکور عرضه میشد فارسی شده یک محصول خارجی بود و ابتکاری که هنرهای پویا در آن انجام داده بود بازسازی کارکترها با چهره های ایرانی بود به صورتی که کارکتر نقش اول زن بازی مانتو و روسری به تن داشت و داستان و محیط بازی ظاهرا به محیط جنگ ایران و عراق برگشته بود. جدا از دموی زیبای بازی گرافیک بازی من رو شدیدا به یاد نسخه ی سوم Delta force می انداخت.

اما شرکت دومی که فکر میکنم، ارزش توجه کردن داشت آبی کامپیوتر بود. آبی کامپیوتر همان مغازه ی کوچک انتهای پاساژ هدیه در میدان فاطمی این روزها به یکی از قطبهای نرم افزاری پایتخت تبدیل شده و با پشتوانه ی مالی که از فروش سی دی های فقل شکسته به دست می آورد به نظر میرسد به زودی حرفهای زیادی خواهد داشت. آبی از همان روزهای اول تاسیسش تا امروز عملکرد ی متفاوت چه در فروش سی دی و چه در سایر زمینه ها داشته است. این شرکت اولین شماره از ماهنامه ی تخصصی خودش در زمینه ی بازی های کامپیوتری را نیز با عنوان دنیای بازی به علاقه مندان عرضه کرده بود که با اطمینان میگویم یکی از بهترینهایی است که در این زمینه دیده ام.

اولین دوره ی نمایشگاه بازی های کامپیوتری تهران مطمئنا فاجعه یی بیش نبود امیدوارم در سالهای آینده شاهد پویایی بیشتری در این زمینه باشیم، هر چند تا روزی که تحریم هستیم و کپی رایت را به راحتی زیر پا میگذاریم بعید است که حتی یک شرکت خارجی در چنین نمایشگاه هایی حضور داشته باشد. در نمایشگاه چیز زیادی وجود نداشت که بشود به تصویر کشید بجز پوسترهایی که بعضا به دیوارها دیده میشد.




مایکروسافت در آفیس 12 از PDF پشتیبانی میکند

0 comments

يکي از مديران واحد برنامه نويسي نرم افزار آفيس مايکروسافت با نام Brian Jones در يکي از پستهاي بلاگش اظهار داشت که آفيس ۱۲ که قرار است تا نيمه ي دوم سال ۲۰۰۶ تکميل و به بازار عرضه شود٬ کاربرانش را قادر ميسازد تا پرونده هاي با فرمت آفيس را به فرمت PDF تبديل کنند. وي در ادامه مينويسد کاربران قادر نخواهند بود تا فايلهاي با فرمت PDF را در آفیس بخوانند و کماکان به یک نرم افزار جهت نمایش فایلهای PDF در کنار آفیس نیاز خواهد بود.

Jones می افزاید پشتیبانی از PDF در نرم افزارهای Word ، Excel ، PowerPoint ، Access ، Publisher ، OneNote ، Viso و InfoPath گنجانده شده است. وی میگوید ما نظرات و انتقادهای زیادی را درباره ی پرونده های به اشتراک گذاشته شده بر روی پلتفورمهای چندگانه و آرشیوهای حجیم داشتیم که واقعا دارای اهمیت بودند. حالا کاربران با افزوده شدن فرمتهای خروجی پشتیبانی شده توسط آفیس مسلما حق انتخاب بیشتری دارند، فرمتهای خروجی HTML و RTF همچون گذشته پشتیبانی میشوند و پشتیبانی از فرمتهای XML و PDF نیز افزوده شده است.

در آفیس ۱۲ فرمت پیش فرض برای پرونده ها فرمت XML میباشد، بر طبق گفته ی متخصصین مایکروسافت برتری XML نسبت به سایر فرمتها در سهولت بیشتر به اشتراک گذاشتن و آرشیو کردن پرونده ها تحت این فرمت است.

هر چند که مایکروسافت تصمیم بر پشتیبانی از PDF گرفته است اما این کمپانی مشغول کار بر روی فرمت خاص دیگری است که Metro نامیده میشود و بسیاری از قابلیتهای فعلی PDF را در خود گنجانده است. Metro قرار است در اواخر سال ۲۰۰۶ به همراه ویندوز Vista ارائه گردد.

بر طبق گفته های پیشین مایکروسافت Metro با هدف نمایش پرونده های آفیس بدون نیاز به اپلیکیشنهای آفیس طراحی شده است. این فرمت همچنین از موتور گرافیکی ویندوز Vista برای سازگاری و یکپارچگی در نمایش دیتا بر روی صفحات نمایش و ارسال داده های پرونده ها به پرینتر و پرینت دقیق آنها استفاده میکند.

قرار است تا انتهای پائیز امسال یک نسخه ی بتا از آفیس ۱۲ که قادر به پشتیبانی از PDF است منتشر و مورد آزمایش قرار گیرد.

[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]


Excerpt / Microsoft to support PDF in Office 12: Office 12, which is expected to be completed by the second half of 2006, will let end users take an Office document and convert it to PDF format, Brian Jones, a program manager for Microsoft Office, said in a blog posting. People will not be able to actually read PDF files from within Office applications; a PDF viewer will still be required, he noted.
The PDF support will be built into Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher, OneNote, Visio and InfoPath, Jones said. [ + Read full story in C|Net ]

یاهو از راه اندازی یک کتابخانه آنلاین پشتیبانی میکند

0 comments

ياهو امروز اعلام کرد گروهي را جهت در دسترس ساختن کتابها و رسانه هاي قديمي بر روي اينترنت با حفظ قانون کپي رايت تشکيل داده است.

گوگل در سال گذشته در پروژه ي کوچکي دست به اقدامي مشابه در اين زمينه زده بود٬ اما در ماه گذشته پروژه ي گوگل با شکايت شديد ناشرين و نويسندگان به علت نقض قانون کپي رايت مواجه شد و پروژه ي مذکور به صورت معلق درآمد.

گروه مذکور با عنوان توليد کنندگان محتواي آزاد مشغول فعاليت است و قرار است محتواي سنتي که توسط اين گروه به محتواي ديجيتال تبديل ميشود توسط سرورهاي تيم Internet Archive پشتيباني شود. کمپاني هاي ديگري نيز همکاري و پشتيباني خودشان را از اين پروژه اعلام کرده اند که مهمترين آنها عبارتند از٬ Adobe ٬ HP ٬ O'Reilly Media و همچنین دانشگاه های کالیفرنیا و تورنتو.

David Mandelbrot یکی از مدیران یاهو در این رابطه میگوید ما بسیار خوشحال هستیم از اینکه در پروژه یی سهیم شده ایم که به توسعه دانش بشر میپردازد و در آن با تولید کنندگان محتوا و علم همراه هستیم.

اطلاعات موجود در کتابخانه یی که قرار است بنا شود در دسترس همگان خواهد بود و همه ی موتورهای جستجو قادر خواهند بود تا محتوای موجود در این کتابخانه را فهرست نمایند و آنها را در بین نتایج جستجوی خود نمایش دهند. یاهو مسئول ساخت بخش جستجوی این کتابخانه میباشد.

در نهایت برای حفظ قانون کپی رایت هیچ محتوایی بدون کسب اجازه از مالکین کعنوی آنها فهرست نخواهد شد و این درست همان چیزی است که گوگل به آن توجه نکرده بود. گوگل نیز طی پیغامی حمایت خود را از پروژه ی جدید یاهو اعلام داشت، گوگل گفت ما از هر کسی که با هدف در دسترس ساختن اطلاعات فعالیت نماید حمایت خواهیم کرد.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / Yahoo to Support New Online Library: Yahoo said on Monday that it would lead a group that would aim to make books and traditional media more available on the Internet, while being respectful of copyrights.
Google had launched a similar project last year, but met strong resistance after authors sued the Web giant over "massive copyright infringement" last month. The group is known as the Open Content Alliance, and the organization's planned massive repository of digitized media would be hosted by the non-profit group Internet Archive. [ + Read full story in BetaNews ]

James Blunt - You're Beautiful

0 comments


Download: James Blunt - You're Beautiful

اولين نمايشگاه تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي در ايران

2 comments

اولين نمايشگاه تخصصي بازي‌هاي رايانه‌هاي در ايران از تاريخ 12 لغايت 16 مهر ماه سال جاري در تالار بزرگ وزارت كشور در ميدان فاطمي تهران برگزار مي شود.

در اين نمايشگاه توليدكنندگان بازي‌هاي ايراني، واردكنندگان بازي، گروه‌هاي بازي‌سازي، مجلات، نشريات الكترونيك، متوليان برگزاري دوره‌هاي آموزش بازي‌سازي‌ و ديگر فعالان عرصه بازي‌هاي كامپيوتري حضور خواهند داشت.

از برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه مي توان به نشست‌هاي علمي، كارگاه‌هاي آموزشي، قرعه كشي و اهداي جوايز و برنامه‌هاي ويژه روز جهاين كودك اشاره كرد.

نمايشگاه تخصصي بازي‌هاي رايانه‌هاي در ايران از سوي موسسه سيماي رهگشاي ايرانيان جوان (سراج) وابسته به سازمان ملي جوانان، و با هدف نگاه علمي به مقوله بازي برپا مي‌شود و برگزاركنندگان آن اميدوارند اين حركت آغازي بر شكل‌گيري موسسات و شركت‌هاي قوي در زمينه بازي در داخل كشور باشد.

بازديد از اين نمايشگاه براي عموم آزاد است. علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر از اول مهرماه به سايت نمايشگاه مراجعه نمايند.

[ + سایت رسمی نمایشگاه ]
[ + منبع: مجله ی شبکه ]

سرویس پک 3 ویندوز XP سال آینده پس از عرضه Vista می آید

0 comments

ديروز Bernard Ourghanlian يکي از سران واحد امنيت مايکروسافت در مصاحبه با ZDNet News خبر از انتشار سومين سرويس پک توسط مايکروسافت براي ويندوز XP داد. بر طبق گفته ها ي Ourghanlian مايکروسافت قصد دارد تا سرويس پک سوم ويندوز XP را بعد از ارائه ويندوز Vista در سال آینده ارائه نماید، اما با این وجود مسلما سیستم عامل جدید برای تیم توسعه دهندگان مایکروسافت در اولویت قرار خواهد داشت.

خبر ارائه این سرویس پک از قبل نیز قابل پیش بینی بود زیرا مسلما بسیاری از شرکتها حداقل تا یک سال بعد از عرضه ی رسمی ویندوز Vista باز هم از ویندوز XP بر روی کامپیوترهای دسکتاپشان بهره خواهند برد. از جمله به روز رسانی های که با توجه با سابقه ی مایکروسافت در ارائه سرویس پکها انتظار میرود در سرویس پک سوم ویندوز XP وجود داشته باشد٬ گنجانده شدن برخی از ابزارهای به روز و جدیدی است که به همراه سیستم عامل جدید مایکروسافت ارائه خواهند شد. به عنوان مثال نسخه یی جدید از نرم افزار پخش چند رسانه یی مایکروسافت یا همان Windows Media Player به احتمال زیاد در این سرویس پک موجود خواهد بود، البته با توجه به اظهارات مایکروسافت در سرویس پک شماره ۳ ویندوز ٬XP این کمپانی به حمایت از اینترنت اکسپلورر ۶ و رفع نقایص امنیتی آن خواهد پرداخت. اما مایکروسافت اعلام کرده است اینترنت اکسپلورر هفت نیز در سریس پک ۳ ویندوز XP پشتیبانی خواهد شد.

[ + منبع: X party به نقل از ZDNet News ]


Excerpt / Microsoft Confirms Windows XP SP3: In an interview with ZDNet News today, Microsoft's French security head Bernard Ourghanlian revealed that the software giant will indeed release a third service pack for Windows XP. According to Ourghanlian, Microsoft is planning to ship SP3 after the launch of Windows Vista next year, claiming that their new OS is the foremost "priority for the development teams." [ + Read full story in ZDNet News ]

مایکروسافت برای تکمیل IE7 از نظرات هکرها بهره میبرد

0 comments

بر طبق گزارش Infoworld قرار است مايکروسافت اين هفته آنچه را که از زمان انتشار اولين نسخه بتا از اينترنت اکسپلور هفت تا به امروز انجام داده است را به نمايش بگذارد.

در کنفرانس امنيتي موسوم به Hack in the Box که در کوآلالامپور مالزي برگزار شد٬ مايکروسافت آخرين نسخه ي بتاي شماره ۲ اينترنت اکسپلورر را به منظور مورد آزمايش قرار گرفتن و دريافت نظرها به نمايش درآورد. Tony Chor مدير گروه برنامه نويسان اينترنت اکسپلورر در اين باره گفت: حضار در اين کنفرانس ايده ها و اظهار نظرهاي بسيار جالبي داشته اند و در عين حال سئوالات بسيار زيادي را نيز مطرح کردند.

يکي از قابليتهاي جديد اينترنت اکسپلورر هفت امنيت سطح بالاي آن تحت گزينه يي با عنوان Protected Mode به صورت پيش فرض است٬ دقيقا چيزي شبيه به UAP در لانگهورن. در protected mode يا حالت حفاظت شده همه ي دانلودها و ساير پکيجهاي مشابه به صورت اتوماتيک در در پوشه ي temporary Internet files قرار ميگيرند بنا براين فايلها خطرناک عملا بر روي هارد ديسک ذخيره نميشوند٬ ويندوز با تلقي کردن يک فايل با عنوان خطرناک هر گونه عملکرد و امکان اجراي فايل را بلوکه ميکند.

براي مصارف تجاري٬ مايکروسافت گزينه ي ديگري با عنوان Compatibility Mode را در نظر گرفته که اين گزينه زماني که يک نفر از اينترانت يک کمپاني استفاده ميکند فعال ميگردد و اجازه ميدهد تا کاربران فايلها خود را در هر کجا که ميخواهند بر روي کامپيوتر شخصي شان ذخيره نمايند.

[ + مشاهده اینترنت اکسپلورر هفت ]
[ + منبع: Xparty به نقل از Neowin ]


Excerpt / Microsoft gets hacker feedback on IE7 Beta 2: According to Infoworld, Microsoft showed off the work it has done since Beta 1 of Internet Explorer 7 this week.
At the Hack in the Box Security Conference in Kuala Lumpur, Malaysia, Microsoft showed the latest build of IE7 Beta 2 to attendees to try and gain feedback. "People had a lot of good suggestions, and asked a lot of good questions," said Tony Chor, group program manager at Microsoft's Internet Explorer team.
The Beta 2 version of IE7, currently under internal dogfood testing at Microsoft, will likely be ready by the end of the year, said Chor. [ + Read full stoy in Neowin ]