اپل باز هم در iPod و iMac نوآوری های خود را عرضه کرد

در سن خوزه و در روز موعود اپل يعني چهارشنبه شب٬ اين کمپاني به يک ماه شايعه و جدل پايان داد و سرانجام دست به معرفی اولین iPod با قابلیت پخش ویدئو زد. اپل در اصل با معرفی این ابزار با قابلیتهای جدیدش خبر از حرکت کمپانی به صدر تولید کنندگان ابزارهای قابل حمل پخش چند رسانه یی داد.

استیو جابز در نطق اولیه ش در کلماتی کوتاه گفت بله ویدئو هم نشان میدهد و سپس شروع به معرفی iPod جدید کرد. iPod جدید مجهز به یک صفحه ی نمایش ۲.۵ اینچی TFT است که با توان نمایشیه ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل از ۲۶۰ هزار رنگ پشتیبانی میکند. این iPod همچنین مجهز به یک خروجی ویژه برای اتصال به تلویزیون است و میتواند محتوای ویدئو یی با فرمت MPEG-4 و H.264 را دی کد نماید.

iPod جدید با ظرفیتهای ۳۰ و ۶۰ گیگا بایتی عرضه خواهد گردید و قیمتهای آن بر اساس ظرفیت به ترتیب ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار است که این قیمت با تولیدات قبلی اپل در خط تولید iPod برابری میکند و به نظر میرسد قیمت ایده آلی برای این ابزار باشد.

اپل ظاهرا به دلیل توجه و تقاضای بسیار زیاد برای iPod Nano در رنگ مشکی تصمیم گرفته است که مدلهای جدید iPod را نیز در دو رنگ سفید و مشکی عرضه نماید تا مشتریان این کمپانی نیز سلیقه ی خود را ارضا نمایند.

دو مدل جدید iPod اندکی کوچکتر از iPod بیست گیگا بایتی هستند. اپل برای تبلیغ این مدل جدید دو آگهی تازه را منتشر کرده است که یکی از آنها توسط کلیپهای U2 و دیگری توسط کلیپهای خواننده ی Rap معروف Eminem تولید شده است، عده یی معتقدند عدم کسب اجازه از این خوانندگان معروف خصوصا Eminem برای تبلیغ iPod جدید توسط اپل میتواند دردسرهای حقوقی بعدی را به دنبال داشته باشد.

اپل همچنین با توجه به تجربه اش در مورد iPod Nano و مشکل خش افتادن صفحه ی نمایش این ابزار به همراه مدلهای جدید iPod یک کیف محافظ مخصوص ارائه میکند.

پس از معرفی iPod جدید استیو جابز مدیر کمپانی اپل به معرفی iMac جدید این کمپانی پرداخت که نسبت به مدل قبلی بسیار کوچکتر و جذابتر بود و مجهز به یک دوربین iSight و قابلیتهای Media Center گردیده بود.

در iMac جدید اپلیکیشنی با عنوان Front Row تعبیه شده است که به رابط کاربری مناسبش به کاربران iMac این امکان را میدهد تا در حین استراحت بر روی صندلی راحتیشان به کنترل موسیقی٬ ویدئوها و تصاویرشان بپردازند. در این حالت نوشته ها و گرافیکها بزرگتر شده اند تا از فاصله های دورتر نیز قابل رویت باشند.

همچنین iMac مذکور به همراه یک کنترل از راه دور شبیه به iPod عرضه میشود که شامل شش دکمه است. جابز در مورد این کنترل میگوید که ما آن را بسیار راحت تر از کنترلی که مایکروسافت با ۴۰ دکمه برای Windows XP Media Center طراحی کرده است طراحی کرده ایم.

در عین حال به همراه iMac جدید برنامه ی Photobooth برای تفریح کردن با تصاویر ارائه شده. این iMac در دو مدل عرضه میشود مدل اول از پردازنده ۱.۵ گیگا هرتزی و صفحه نمایش ۱۷ اینچی بهره مند است که قیمتش ۱۲۹۹ دلار است و مدل دوم مجهز به پردازنده ی ۲.۱ گیگا هرتزی و نمایشگر LCD بیست و یک اینچی است که قیمتش ۱۷۰۰ دلار امریکا میباشد.

[ + مجموعه تصاویر iPod و iMac جدید ]
[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / New iPod and iMac introduced by Apple: It's official. At an event in San Jose Wednesday, Apple ended months of speculation by introducing the first video-enabled iPod, moving the company into the portable media center space.
"Yes, it does video," Apple CEO Steve Jobs said in his keynote address as the audience erupted in applause. [ + Read full story in BetaNews ]

1 comments:

Unknown said...

برای راهنمایی و نقد و بررسی و آگاهی از آخرین اخبار و دانلود نرم افزارهای محصولات Apple (مک بوک و iPhoneو...) می توانید به سایت http://www.applestan.com مراجعه کنید