یاهو نیز گوشه چشمی به AOL دارد

به نظر ميرسد در ايالات متحده امريکا همه به يکباره متوجه ارزش اتحاد با AOL و به دست آوردن بخشی از سهام این کمپانی شده اند. بر طبق گزارش منتشر شده در روز جمعه توسط دو منبع معتبر TheStreet.com و Wall Street Journal کمپانی یاهو نیز تمایل دارد تا بخشی از سهام ابر کمپانی AOL را از Time Warner خریداری کند و با این کمپانی پروژه های مشترکی را آغاز نماید.

دقیقا همانند مایکروسافت و یا بهتر بگوئیم MSN یاهو نیز به AOL به عنوان ابزاری بسیار مهم و مطمئن جهت قدرتمند سازی موتور جستجویش مینگرد. هر چند از طرفی قوانین ضد انحصار باعث شده است به نوعی هر دو کمپانی مشتاق تا حدی با دقت و احتیاط بیشتری در این زمینه قدم بر دارند.

یاهو در رقابت برای به دست آوردن ترافیک پورتال AOL با مايکروسافت متحد شد و از طرفی گوگل هم به نوعی برای اینکه جا نماند Comcast را به عنوان شریکش انتخاب نمود. همه ی این رقابتها و جدال ها در حالی شکل میگیرد که Time Warner تا به حال در هیچ کجا از تمایل AOL برای همکاری با کمپانی های مذکور سخن نگفته است، حتی Richard Parsons مدیر اين کمپاني در سخنانی کوتاه خیلی راحت گفت چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت کمپانی وی AOL خواهد بود و با هیچ جای دیگری ادغام نخواهد شد.

با همه ی این توصیفات AOL تا به حال با صراحت در مورد رد اینگونه پیشنهاد ها حرف نزده است و چه بسا اگر پیشنهاد رسیده به این کمپانی از نظر قیمت و شرایط مناسب باشد AOL با جان و دل آن را بپذیرد.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Report: Yahoo Also Interested in AOL Add Yahoo to the list of possible suitors for America Online. Two financial outlets, TheStreet.com and the Wall Street Journal, reported on Friday that the company has shown interest in buying a stake in AOL from Time Warner.
Like MSN, Yahoo is eyeing AOL as another avenue to expand the reach of its search engine. However, unlike its smaller rival, antitrust regulators would likely review such a deal more carefully, as it would combine the two largest properties on the Web today. [ + Read full story in BetaNews ]

0 comments: