AOL از بین مایکروسافت و گوگل یکی را انتخاب میکند


بر طبق گزارشهای رسیده، اعضای هیئت مدیره ی تایمز وارنر روز پنج شنبه برای مشخص نمودن مسیر آینده ی AOL و تصمیم گیری در مورد انتخاب شریک آینده این کمپانی از بین MSN و گوگل گرد هم جمع شدند. هر چند که پیش بینی میشود نتیجه نهایی این نشست و تصمیم پایانی برای چند هفته منتشر نشود.

AOL در حال حاضر از گوگل برای سرویس جستجوی وبش کمک میگیرد، و درصد قابل توجهی از درآمد این سرویسش را به بزرگترین کمپانی جستجوی حال حاضر جهان منتقل مینماید. اما MSN با هدف جلوگیری از رشد سهام بیشتر گوگل در بازار جستجو وارد این معامله شده است، سیاستی که مدتی طولانی است از جانب مایکروسافت و بخش آنلاین این کمپانی یعنی MSN دنبال میشود.

قرار دادن AOL با هر یک از این کمپانی های در زمینه جستجو تاثیرات وسیعی در همه زمینه ها بر این کمپانی دارد و مسلما به صورت مستقیم بر میزان فروش پورتال وب AOL.com و سرمایه گذاری های آتی AOL اثر خواهد گذاشت.

Comcast میگوید پیشنهاد گوگل واقعا در خور توجه است ولی هیچیک از دو کمپانی هنوز توضیحات کافی نداده اند. منابع پیش از این خبر از توجه یاهو به این وضعیت و تمایل این کمپانی برای حضور در این رقابت داده بودند ولی در حال حاضر AOL فقط میخواهد در مورد پیشنهاد مایکروسافت و گوگل تصمیم بگیرد و با یکی از این دو شریک شود.

سرویس پیغام رسانهای فوری نیز یکی از مواردی بوده است که AOL تمایل داشته تا در مورد آن با MSN وارد همکاری شود ولی این تمایل مربوط به زمانی است که هنوز گوگل به این رقابت پایش باز نشده بود. مایکروسافت اخیرا در قرار دادی با یاهو تصمیم بر ایجاد شبکه ی IM مشترکی بین پیغام رسانهای دو کمپانی نموده است و مسلما بدش نمی آید این شبکه را از طریق AOL وسیع تر نماید.

مایکروسافت و تایمز وارنر تا این لحظه هیچ توضیحی در مورد وضعیت اخیر نداده اند وتنها گوگل شایعه تصاحب جایگاهش توسط MSN را رد نموده است، گوگل در این مورد اعلام کرد که این کمپانی و AOL دو شریک بزرگ جهانی با شراکتی سالم هستند و AOL شریکی با ارزش و مهم برای گوگل محسوب میشود.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]

0 comments: