بیل گیتس: مایکروسافت از گوگل نمی ترسد


بيل گيتس در مصلحبه يي با روزنامه یي اسرائيلي اعلام داشت کمپاني وي گوگل را به عنوان يک تهديد ميشناسد ولي هيچ ترسي از اين غول جستجوگر ندارد.

گيتس همچنين پذيرفته است که گوگل اصلي ترين رقيب کمپاني وي ميباشد٬ اما وي اشاره کرد اميدوار است برنامه هاي مايکروسافت در ۶ ماه آينده بر سلطه ي گوگل در زمينه ي جستجوي وب اثر بگذارد.

گيتس ميگويد: ما هيچ ترسي از گوگل نداريم اما يک رقابت ديرينه و سخت مابينمان ميباشد٬ من براي همه کساني که در گوگل کار ميکنند و براي آنچه که اين کمپاني انجام داده است ارزش قائل هستم ولي مسئله ي مهم اينجاست که تکنولوژي جستجو ميتواند بسيار بهتر از آنچه باشد که گوگل در طي سالهاي اخير ارائه کرده است. وي افزود مايکروسافت در کوتاه مدت برنامه يي براي دگرگوني بازار جستجو ندارد.

مدير مايکروسافت بيل گيتس روز چهارشنبه براي بررسي شيوه هاي همکاري با دولت اسرئيل با نخست وزير اين کشور آریيل شارن در اسرئيل ديدار نمود. گيتس گفت من با شارن درباره ي آينده ي تکنولوژی در کشور و دولت وي بحث نمودم که نتايج اين بحث بسيار عالي بود.

گيتس ميگويد به اعتقاد وي اسرئيل بخشي از دره ي سيليکون است و اين کشور کارهاي در خور توجه بسياري را در زمينه ي تکنولوژی انجام داده است. وي همچنين خاطر نشان ساخت ديدار وي با شارن فقط در مورد مسائل تجاري بوده است و به هيچ عنوان حاضر به پاسخگويي به سئوالات سياسي خبرنگاران نشد و گفت من مطالعه زيادي انجام ميدهم و مشکلات اخير سياسي و نژادي و مذهبي را هم درک ميکنم.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]

0 comments: