مایکروسافت در آفیس 12 از PDF پشتیبانی میکند

يکي از مديران واحد برنامه نويسي نرم افزار آفيس مايکروسافت با نام Brian Jones در يکي از پستهاي بلاگش اظهار داشت که آفيس ۱۲ که قرار است تا نيمه ي دوم سال ۲۰۰۶ تکميل و به بازار عرضه شود٬ کاربرانش را قادر ميسازد تا پرونده هاي با فرمت آفيس را به فرمت PDF تبديل کنند. وي در ادامه مينويسد کاربران قادر نخواهند بود تا فايلهاي با فرمت PDF را در آفیس بخوانند و کماکان به یک نرم افزار جهت نمایش فایلهای PDF در کنار آفیس نیاز خواهد بود.

Jones می افزاید پشتیبانی از PDF در نرم افزارهای Word ، Excel ، PowerPoint ، Access ، Publisher ، OneNote ، Viso و InfoPath گنجانده شده است. وی میگوید ما نظرات و انتقادهای زیادی را درباره ی پرونده های به اشتراک گذاشته شده بر روی پلتفورمهای چندگانه و آرشیوهای حجیم داشتیم که واقعا دارای اهمیت بودند. حالا کاربران با افزوده شدن فرمتهای خروجی پشتیبانی شده توسط آفیس مسلما حق انتخاب بیشتری دارند، فرمتهای خروجی HTML و RTF همچون گذشته پشتیبانی میشوند و پشتیبانی از فرمتهای XML و PDF نیز افزوده شده است.

در آفیس ۱۲ فرمت پیش فرض برای پرونده ها فرمت XML میباشد، بر طبق گفته ی متخصصین مایکروسافت برتری XML نسبت به سایر فرمتها در سهولت بیشتر به اشتراک گذاشتن و آرشیو کردن پرونده ها تحت این فرمت است.

هر چند که مایکروسافت تصمیم بر پشتیبانی از PDF گرفته است اما این کمپانی مشغول کار بر روی فرمت خاص دیگری است که Metro نامیده میشود و بسیاری از قابلیتهای فعلی PDF را در خود گنجانده است. Metro قرار است در اواخر سال ۲۰۰۶ به همراه ویندوز Vista ارائه گردد.

بر طبق گفته های پیشین مایکروسافت Metro با هدف نمایش پرونده های آفیس بدون نیاز به اپلیکیشنهای آفیس طراحی شده است. این فرمت همچنین از موتور گرافیکی ویندوز Vista برای سازگاری و یکپارچگی در نمایش دیتا بر روی صفحات نمایش و ارسال داده های پرونده ها به پرینتر و پرینت دقیق آنها استفاده میکند.

قرار است تا انتهای پائیز امسال یک نسخه ی بتا از آفیس ۱۲ که قادر به پشتیبانی از PDF است منتشر و مورد آزمایش قرار گیرد.

[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]


Excerpt / Microsoft to support PDF in Office 12: Office 12, which is expected to be completed by the second half of 2006, will let end users take an Office document and convert it to PDF format, Brian Jones, a program manager for Microsoft Office, said in a blog posting. People will not be able to actually read PDF files from within Office applications; a PDF viewer will still be required, he noted.
The PDF support will be built into Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher, OneNote, Visio and InfoPath, Jones said. [ + Read full story in C|Net ]

0 comments: