Ruby یک نوآوری در دنیای PC


عکسی که در بالا مشاهده میکنید یک PDA نیست بلکه یک PC تمام عیار است که میتواند ویندوز XP و حتی در آینده شاید ویندوز Vista را به صورت کامل و بی عیب نقص اجرا کند و هیچ چیزی هم از لپ تاپ یا دسکتاپ شما کم ندارد.

این کامپیوتر که Ruby نام دارد جمعه بعد از ظهر در جلسه ی ابداعات و نوآوری های اینتل معرفی گردید و همه را حیرت زده کرد، هر چند که این یک نمونه ی اولیه است و اینتل گفته است نمونه ی کامل شده ی Ruby را تا ماه آوریل سال آینده ارائه نخواهد کرد.

James Song یکی از اعضای آزمایشگاه تکنولوژی های اینتل قابلیتهای گنجانده شده در Ruby را اینگونه بیان کرد: باطری با طول عمر ۸ ساعت، بهره گیری از شبکه های بیسیم، کیبورد کامل و جمع و جور انگلیسی، جهت یاب صفحه نمایش ( این یکی از همه جالب تر است، یعنی این کامپیوتر میتواند تشخیص دهد که صفحه ی نمایشش در حالت افقی است یا عمودی و محتویاتش را بر همان مبنا نشان دهد)، صفحه نمایش قابل لمس (پس بنابراین میتوان از ویندوز XP نگارش Tablet PC نیز بر روی آن بهره گرفت). به نظر میرسد اینتل به توسعه ی این کامپیوتر بر مبنای سیستم عامل لینوکس نیز می اندیشد ولی اینکه چقدر طول بکشد تا این تفکر به عمل بدل گردد مشخص نیست.

فکر کنم حالا همه ی شما مشتاق شدید در دستتان یک Ruby داشته باشید :).

[ + تصاویر و اطلاعات بیشتر راجع به Ruby ]
[ + منبع: X party ]

0 comments: