Rockstar محبوب ترین بازی اش را وصله میکند

کمپاني Rockstar يک وصله براي بازي محبوب سرقت بزرگ خودرو يا همان GTA نسخه ی San Andreas ارائه نموده است که سکانسهای سکسی جنجال برانگیز در حالت Hot Coffee زا حذف مینماید. این کمپانی همچنین با راه اندازی سایتی تحت نام دامنه ی nomorehotcoffee.com روشهای حذف این حالت بازی را برای بازی کنندگان بازی Grand Theft Auto آموزش داده است.

جدال و بحث بر سر گزینه ی Hot Coffee تقریبا از ماه جولای زمانی که بسیاری از افراد متوجه شدند با فعال کردن این گزینه میتوانند با کارکتر اول شخص بازی به اقدامت جنسی بپردازند آغاز شد. این گزینه توسط Patrick Wildenborg در بازی گنجانده شد و تا به حال دردسرهای زیادی را برای Rockstar و محبوب ترین بازی تولیدیش آفریده است.

Rockstar از همان ابتدا تمامی انتقاداتی که در این مورد بر علیه ش صورت گرفته را رد کرده است و مدعی شده است که هکرها این سکانسها را در بازی این کمپانی تعبیه کرده اند. ولی طرفین شاکی این کمپانی در مقابل این ادعای کمپانی این بحث را مطرح کردند که سکانسهای مذکور تا حد زیادی حرفه یی هستند و کیفیت قابل ملاحظه یی بر روی کنسولهای Xbox و PlayStation 2 دارا هستند که این گفته ها ادعاهای قبلی Rockstar را بیش از قبل زیر سئوال میبرد.

این خبرها و گزارشها سبب گردید که ESRB که مسئول درجه بندی بازی ها برای رده های سنی است این بازی را در رده ی AO مختص افراد بالای ۱۸ سال قرار دهد٬ Rockstar نیز وعده کرد که برای سکانسهای مذکور یک وصله منتشر نماید و فروش نسخه ی فعلی بازی را هم متوقف نماید.

همکنون وصله ی وعده داده شده توسط Rockstar آماده و رسما ارائه گرديده است٬ اما به نظر ميرسد علي رغم اقدام هوشمندانه اين کمپاني هنوز هم Rockstar جايگاه بدي در ذهن قانون گذاران ايالات متحده دارد. Hillary Clinton يکي از سناتورهاي آمريکا ميگويد Rockstar به پاکي دنياي کودکانمان لطمه زده است و مسئوليت سنگين پدر و مادرها را سنگين تر نيز کرده است.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / Rockstar Patch Hides Hot Coffee Scenes: Rockstar has released a patch for Grand Theft Auto: San Andreas, which removes the controversial sex scenes that were exposed by the "Hot Coffee" modification. The company even unveiled a special domain name, nomorehotcoffee.com to provide details on how gamers can make GTA "Hot Coffee proof."
The controversy over the modification began in July following the release of an add-on to Rockstar's flagship game that enabled the main character to engage in sexual acts. "Hot Coffee" was created by Patrick Wildenborg, who claimed his mod simply unlocked scenes already present in the game by disabling the "censor flag." [ + Read full story in BetaNews ]

1 comments:

Anonymous said...

نظرت را در مورد تبادل لینک جویایم