یاهو مسنجر نسخه ی 7، Skype به یاهو یاری میرساند

ياهو روز دوشنبه بالاخره به صورت رسمي نسخه ي شماره ۷ از پيغام رسان خودش را منتشر نمود که کاربرن را قادر ميسازد بدون ترک اين نرم افزار به صورت همزمان به جستجوي اينترنتي و تماسهاي تلفني شان بپردازند. تحليل گران معتقدند انتشار نسخه ي جديد اين پيغام رسان از جانب ياهو با هدف جذب و حفظ کاربران جديد است.

اولين نسخه ي بتا از پيغام رسان ياهو در ماه مي عرضه شد و در حال حاضر اين نرم افزار از پيغام رسان ياهو به پيغام رسان ياهو با صدا تغيير نام داده است و تمرکز اصلي اش بر روي ارتباط صوتي و تلفني کامپيوتر به کامپيوتر است. کاربران قادر هستند تا بين کامپيوترهاي خود ارتباط تلفني برقرار کنند اما امکان برقراري اين ارتباط با تلفنهاي عادي نيست که البته Skype قرار است اين ارتباط را به صورت غير رايگان فراهم نمايد.

صدا اين روزها نقش تعيين کننده يي در ابزارهاي پيغام رسان دارد و کمپاني هاي AOL ٬ MSN و یاهو در تلاشند با افزایش دادن توانایی های صوتی ابزارهای پیغام رسانشان موقعیت خود را در مقابل کمپانی های ارائه دهنده سرویسهای صوتی مانند Skype که ابزار مرتبطش تا ماه آوریل ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است حفظ کنند.

در نسخه ی جدید پیغام رسان یاهو قابلیت جدیدی تحت عنوان لغات زنده یا LiveWords گنجانده شده است که کاربران را قادر میسازد به نتایج جستجو از طریق متمایز کردن برخی از نوشته ها و گفتگوهایشان در پیغام رسان یاهو دست پیدا کنند. این قابلیت بسیار شبیه امکانی است که پیش از این توسط مایکروسافت در MSN Messenger نسخه ی شماره ۷ گنجانده شده بود و در ماه آوریل سال جاری منتشر گردید.

کاربران همچنین قادر هستند تا در حین گفتگو با یکدیگر نیز به جستجو بپردازند آن هم درست با همان دقتی که در خود یاهو میتوان به صورت مستقیم جستجو کرد. یا هو میگوید تا کنون میلیونها کاربر نسخه ی بتای این نرم افزار را دانلود کرده و قابلیتهای مختلف خصوصا توانایی های صوتی اش را محک رده اند.

[ + دانلود: Yahoo Messenger 7 ]
[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / Yahoo Takes On Skype with Messenger 7: Yahoo on Monday officially released version 7 of its popular Yahoo! Messenger that will enables users to both search the Web and make telephone calls without leaving the client. Analysts say the new release is aimed at attracting and retaining a youthful user base for Yahoo's IM network. [ + Read full story in BetaNews ]

3 comments:

Anonymous said...

این یاهو مشکل آفلایناش که بعضی موقع ها میاد بعضی وقتام نمیاد حل نشد... .

Anonymous said...

این ورژن آلفاش هست دیگه... این گوگل کی مسنجرش رو میده به بازار... .

Anonymous said...

خيلي مطالب باحالي مينويسي
لينكتو گذاشتم تو هم اگه خواستي بذار