آیا یاهو از گوگل پیشی گرفته است؟

ياهو در خبري اعلام کرده است که تا کنون و در حال حاضر ۱۹.۲ بيليون صفحه ي وب را فهرست کرده است نکته ي جالب اينجاست که بر اساس صفحه ي اوليه ي سايت گوگل اين کمپاني در موتور جستجويش ۸.۲ بيليون صفحه را فهرست نموده است. آيا اطلاعات اخير منتشر شده توسط ياهو به معني پيش افتادن اين کمپاني از گوگل است؟ در اينجا سعي شده به چند موردي اشاره شود که بتوان اين قضيه را کمي از پيچيدگي در آورد.

* اطمينان يافتن از رقمي که ياهو منتشر کرده است کار چندان ساده يي نيست.

* گوگل کماکان در فهرست کردن محتواي جديد وب سريعتر از ياهو عمل مينمايد.

* تعداد صفحات فهرست شده يي که گوگل در صفحه ي اول خود اعلام مينمايد به احتمال زياد به روز نيست٬ C|Net اعلام کرده است اخيرا رقمي که از جانب گوگل به اين خبرگذاري اعلام شده است برابر ۱۱.۳ بيليون صفحه است.

* بايستي ديد صفحات فهرست شده شامل چه محتوايي هستند اگر يک موتور جستجو صفحاتي را که شامل محتواي بي ارزش (به نوعي اسپم) هستند را فهرست ننمايد عملا نميتوان بانک اطلاعاتي آن را ضعيف خواند

شايان ذکر است گوگل اعلام کرد نميتواند آمار ارائه شده توسط ياهو را تاييد کند ولي از هر کس و کمپاني که در زمينه ارتقا موتورها و روشهاي جستجو گام بردارد نهايت تشکر و قدرداني را دارد.

[ + منبع: X party به نقل از Google Blogcoped ]


Excerpt / Yahoo vs Google: Size: Yahoo say they now index 19.2 billion web documents. Google, according to their front-page, index 8.2 billion web pages. Is Yahoo surpassing Google? : [ + Read full story in Google Blogscoped ]

0 comments: