هر کسی میتواند اخراج شود!

نام Mark Jen را شايد بسياري از شما بشناسيد٬ همان کارمند گوگل که به خاطر وبلاگ نويسي از اين کمپاني اخراج شد٬ در حاليکه هيچ مسئله ي مهمي در رابطه با شغلش در گوگل را در وبلاگش منتشر نساخته بود و حتي وبلاگش را نيز با استفاده از سرويس بلاگر متعلق به گوگل مينوشت. او اين روزها سايت اينترنتي جديدي تحت عنوان SimplyFired.com راه انداخته است که در آن به جمع آوري داستان کساني ميپردازد که بر اثر وبلاگ نويسي شغل خود را از دست داده اند تا ديگراني که وبلاگ مينويسند از اين داستانها بهره ببرند و دچار مشکلات مشابه نشوند!

Mark در مورد خودش اينگونه مينويسد:

من وبلاگم را شروع کردم تا دوستان و خانواده ام از حال من با خبر باشند و در اصل وبلاگ وسيله يي باشد تا به آنها بگويم از ماني که سياتل را به مقصد سانفرانسيسکو براي آغاز کار در گوگل ترک کرده ام در زندگي ام چه ميگذرد و چه تغييراتي در آن صورت پذيرفته٬ آدرس وبلاگ را هم تنها به دوستانم که در پروفايل پيغام رسانم بودند دادم.

کاملا آگاه بودم که وبلاگ من به صورت عمومي منتشر ميشد و در مورد چيزهايي که مينويسم تا چه مرزي محدود هستم و از چه مجاز هستم بنويسم و از چه مجاز نيستم بنويسم. تصور من بر اين بود که محدوديت من در وبلاگنويسي تنها در مورد اطلاعات محرمانه و اسرار شغلي باشد. و هرگز ذهنم تصور نميکرد که من بيش از اين محدود باشم ولي به يکباره همه چيز دگرگون شد و من هم به يک چهره خبر ساز بين وبلاگنويسان بدل شدم!

اگر دوست داريد شما هم به SimplyFired.com بپيونديد بايستي شروع کنيد و بسيار صادقانه از شغلتان بگوييد تا رئيستان شما را هم اخراج کند. بد نيست امتحان کنيد شايد شما هم به يک سوپر استار در وبلاگشهر بدل شديد :).

[ + منبع: X party به نقل از Google Blogscoped ]
[ + در همین رابطه: یک پزشک؛ وبلاگنویسان جزغاله ]


Excerpt / Simply Fired: SimplyFired.com is all about those bloggers who got fired for what they do best: blogging. Mark Jen, who was let go from Google shortly after blogging about Google (using Google’s blogging software, no less), is featured with “the official story, straight from the source” [ + Read full story in Google Blogscoped ]

1 comments:

Anonymous said...

مطلب سرویس جستجوی فایلهای صوتی شما خیلی جالب بود.
خوشبختانه وبلاگرهای آی ‌تی ایران در کمترین فاصله زمانی اخبار را از منابع مختلف به نحو شتیسته ای به وبلاگهایشان منتقل می‌کنند.