گوگل همکار قدرتمند و جدید ناسا است

0 comments

کمپاني گوگل به همراه آژانس فضايي ايالات متحده موسوم به ناسا در يک همکاري دو جانبه براي اثر گذاري و دگرگون سازي برنامه هاي فضايي حضور خواهند يافت. گوگل قصد دارد در سايت فضايي ناسا در کاليفرنيا و نزديک به ساختمان سازماني اصليش در در دره ي سليکون ساختمان جديدي را بنا کند.

هر دو کمپاني بر سر فعاليت در زمينه هايي از قبيل شيوه ها و راه حلهاي مبتني بر IT ٬ مديريت داده ها٬ و نانوتکنولوژی توافق دارند. و به نظر ميرسد اين همکاري سبب تاسيس يک گروه پيشگام در ناسا شود.

هر دو کمپاني قرار دادهاي را به صورت پنهاني با يکديگر به امضا رسانده اند و به نظر ميرسد هم گوگل و هم ناسا درک متقابلي از شريک خود دارا هستند٬ اما تا کنون آنچه که نامشخص است ميزان اعتبار و سرمايه ارائه شده توسط دو کمپاني و يا بهتر بگويم ضريب ريسک مالي دو کمپاني است.

گوگل با توجه به تحليل ها و با توجه به اين اقدام جديد رشدي ۴ بيليون دلاري را از فروش سهام کمپاني اش در بازار پس از اين قرار داد همکاري پيش بيني نموده است و بر طبق قرار داد عقد شده گوگل زميني به مساحت يک ميليون متر مربع را در سايت پژوهشي ناسا در اختيار ميگيرد.

مرکز تحقيقاتي ناسا در سال ۱۹۳۹ تاسيس شد و از آن زمان تا کنون قلب تحقيقات فضايي ايالات متحده محسوب ميشود٬ اين مرکز از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۲ با توسعه پروژه يي با عنوان آپولو فضانوردان و سفينه هاي خود را بر روي سطح کره ي ماه فرود آورد. ناسا همچنين در برنامه يي قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ يکبار ديگر سفر به ماه را تجربه نمايد.

در برنامه هاي ابتدايي با توجه به پتانسيل هر دو طرف توسعه ي سنسورهاي کنترلي و عاقبت انديشي و کاهش ضريب ريسک در مشکلات مهندسي الويت دارند. Eric Schmidt يکي از سران گوگل نيز در همين رابطه گفت دو کمپاني آرزوها و روياهاي ديرينه ي خود را با هم به تحقق ميرسانند و اطلاعات و ناشناخته هاي عالم را به مردم دنيا عرضه خواهند نمود. داشتن تعداد بسيار زيادي از عکسهاي انتخاب شده آپولو در جلوي دستتان آن هم در هر زماني که اراده کنيد هيجان انگيز است.

Scott Hubbard کارگردان برنامه هاي تحقيقاتي ناسا نيز از اين همکاري ابراز خرسندي کرد و پتانسيل هر دو طرف را فوق العاده و سبب پيشرفت هاي بزرگ دانست. وي در جملاتي کوتاه گفت برنده ي اين همکاري بزرگ کسي نيست جز ايالات متحده ي امريکا.

[ + منبع: X party به نقل از BBC NEWS ]


Excerpt / Google and Nasa in space venture: Web search firm Google has formed a partnership with US space agency Nasa in an effort to harness new technology which could boost the space programme.
Google is to build a new office complex on the site of Nasa's research facility in California, close to its own headquarters in Silicon Valley.
The two companies will co-operate in a range of areas including IT solutions, data management and nanotechnology.
It would look to "bring entrepreneurs into the space programme", Nasa added. [ + Read full story in BBC NEWS ]

رویای لپ تاپهای 100 دلاری در آستانه به حقیقت پیوستن

0 comments

انستيتوي تکنولوژی ماساچست اعلام کرد اين انستيتو در آستانه ي ارائه و توليد لپ تاپهايي است که تنها ۱۰۰ دلار قيمت دارند. اين لپ تاپها از حداقل امکانات که عبارت است از يک صفحه نمايش رنگي٬ Wi-Fi ٬ پردازنده ۵۰۰ مگاهرتزي٬ و يک گيگا بايت حافظه ي فلش بهره مند هستند.

از نکات جالب اين لپ تاپ امکان توليد انرژي الکتريسيته توسط خود لپ تاپ براي کار کردن است و فقط کافي است که شما با هندل مخصوص اين کار لپ تاپتان را به نوعي اصطلاحا کوک نمائيد٬ اين امر سبب ميشود تا در جاهايي که دسترسي به انرژي الکتريسيته امکان پذير نيست نيز اين لپ تاپ کارايي داشته باشد. کشورهاي در حال توسعه قادر خواهند بود تا براي هر کودک خود يکي از اين لپ تاپها تهيه نمايند و به آنها اين امکان را بدهند تا از مدرن ترين تکنولوژي آموزشي که تا پيش از اين دسترسي به آن به علت هزينه هاي سرسام آور ناممکن بود بهره ببرند.

Nicholas Negroponte بنيان گذار و موسس آزمايشگاه رسانه ها در MIT ميگويد: هر مشکلي در جهان و در سطح اين سياره را ميتوان با بالا بردن سطح سواد و آموزش حل ساخت. زماني که براي اولين بار اين پروژه مطرح گرديد کمپاني هاي همانند AMD , Brightstar , News Corp و Red Hat Linux در پشت آن حضور يافتند و حامي آن شدند.

کشورهايي همچون برزيل٬ مصر و تايلند تمايل خودشان را براي خريد ميليونها عدد از اين لپ تاپها ابراز کرده اند٬ و کشورهاي بسيار ديگري نيز در حال بررسي طرح خريد هستند.

پژوهشگران MIT ميگويند کامپيوترها به دانش آموزن در رياضي٬ برنامه ريزي کردن و يافتن استدلالها کمک ميکنند. و علاوه بر آن با يک اتصال اينترنت دانش آموزان قادر خواهند بود تا با سر تا سر جهان اطرافشان مرتبط شوند و بر آن اثر گذار باشند.

تا به حال چندين نمونه اوليه توسط پژوهشگران توليد شده است و آنها دائما در تلاش هستند تا قيمت اين نمونه را به ۱۰۰ دلار و حتي در آينده به ارزان تر از آن کاهش دهند. يکي از راه حلها براي رسيدن به قيمت ارزان تر اين است که براي صفحه نمايش از تکنولوژی که امروزه در دستگاه هاي پخش DVD قابل حمل بهره گرفته ميشود بهره بگيرند.

Negroponte خاطر نشان ميسازد به موفقيت رسيدن اين پروژه مهم ترين کاري است که او ميتوانسته است در زندگي اش انجام دهد.

[ + تصاویر مرتبط به لپ تاپهای ۱۰۰ دلاری ]
[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / $100 Laptop Close To Reality: The Massachusetts Institute of Technology says it is close to making available a laptop for developing markets that would cost around $100 USD. At a minimum the computer would feature a color screen, Wi-Fi, a 500MHz processor, and 1GB of flash memory.
The unit would even be able to generate power on it own through the use of a hand crank, making it useful even in areas where electricity is not readily available. Developing countries would be able to buy a laptop for every child, allowing new educational opportunities previously thought impossible.
"If you take any world problem, any issue on the planet, the solution to that problem certainly includes education," Nicholas Negroponte, founder of MIT's Media Lab, told attendees of Technology Review's Emerging Technology Conference. "In education, the roadblock is the laptop." [ + Screen shots of 100 $ Laptops ] [ + Read full story in BetaNews ]

با Dream Workshop هر آنچه دوست دارید خواب بیبینید

0 comments

ژاپنی ها همیشه دست به تولید چیزهای عجیب و غریبی میزنند، یکی از این تولیدات ابزاری است که به شما قدرت تسلط بر رویاها و خوابهایتان را میدهد.

به عنوان اولین گام شما باید یک Yumemi Koubou که معادل انگلیسی اش میشود Dream Workshop را تهیه نمایید، و بعد از آن تصمیم بگیرید که میخواهید راجع به چه چیزی خواب ببینید، سپس میبایستی تصویری از موضوع مورد نظرتان را بر روی صفحه نمایش دستگاه قرار دهید (به عنوان مثال اگر میخواهید خواب یک فرد مشهور را ببینید عکس وی را روی صفحه نمایش بگذارید) یک عطر ملایم را در افشانه ی دستگاه قرار دهید و یک موسیقی پس زمینه ملایم را از دیتا بیس دستگاه برگزینید. پس از انجام کارهای فوق شما میبایستی تصویری از آنچه که دوست دارید خواب ببینید را به صورت ذهنی تصور کنید و آن را بخود تلقین کنید به عنوان مثال به خود بگوید میخواهم مشهور باشم و این جمله را بر روی دستگاه نیز ضبط کنید.

بعد از موارد مذکور شما ابزار Dream Workshop را در نزدیکی تخت خوابتان بگذارید و به خواب فرو بروید سپس Dream Workshop جمله یی که شما با آن به خود تلقین میکرده اید و بر روی آن نیز ضبطش کرده اید به همراه یک موسیقی ملایم پخش میکند و ۸ ساعت در هوا عطر افشانی میکند و به شما کمک میکند تا خواب مورد علاقه خود را ببینید. بعد از ۸ ساعت شما به وسیله ی همین ابزار و با یک موسیقی سبک و ملایم بیدار میشوید.

این ابزار در وب سایت ژاپنی یاهو با قیمت ۲۹۰۰ ین معادل ۲۵ دلار به فروش میرسد.

[ + منبع: X party به نقل از OHGizmo ]


Excerpt / Yumemi Koubou (Dream Workshop): The Japanese are always thinking of wonderful things. This time, it’s a device that purports to give you the ability to control your dreams.
You first decide what you want to dream, then place a related photograph on the screen (e.g. if the dream is to become famous, put the picture of your favorite actor/actress), insert a fragrance in the dispenser, and choose an appropriate background music from the database. Then you must visualize the desired image and pronounce (record) a statement, such as “I want to be famous”. [ + Read full story in OHGizmo ]

گوگل هفت ساله شد

0 comments

* آنچه در زير ميخوانيد ترجمه يي از يادداشتي است که به مناسبت ۷ سالگي گوگل روز گذشته بر روي وبلاگ رسمي اين کمپاني قرار گرفت:

گوگل درهاي خودش را در سپتامبر ۱۹۹۸ گشود و از همان زمان تا کنون خودش را مامور جمع آوري و سازمان دهي اطلاعات از سر تا سر دنيا و در دسترس قرار دادن آن در سطح عمومي کرد. و حالا در آستانه هفتمين سالگرد تولدمان ما فهرستي از صفحات وب را در اختيار شما ميگذاريم که هزاران بار بزرگتر از اولين فهرستي است که گوگل ارائه نمود.

ما به آنچه که توسط گوگل از روزي که اولين ديتا سنترش را توسط لري پيج و سرگي برين در اتاق خواب لري در استانفورد راه اندازي شد تا کنون ارائه شده است غرور ميورزيم. لري و سرگي با شيوه و موتور جستجويشان همه چي را قابل جستجو کردند٬ از تصاوير ماهوره يي تا اسناد مکتوب آکادميک٬ از اطلاعات تجاري تا حافظه هاي کامپيوترهاي شخصي شما. ما همچنين نرم افزارهايي را توليد کرديم تا بشتر با شما باشيم٬ بهترين سرويس ايميل را ارائه نموديم و به موبايلها شما نيز سرويس داديم٬ عکسهايتان را سازمان دهي کرديم و امکان تماس صوتي کامپيوتر به کامپيوتر را فراهم نموديم و موارد بسياري ديگر.

اما جستجو کماکان مهم ترين بخش از فعاليت و هدف ماست٬ فهرست جستجوي گوگل که حالا حداقل سه بار از ساير موتورهاي جستجو بزرگتر است مرا بسيار خوشحال ميسازد. خودتان مشاهده کنيد که اين فهرست جديد تا چه حد کارآمد است. هر آنچه که دوست داريد را جستجو کنيد تا از بين بيليونها صفحه وب به اطلاعاتي که مورد نيازتان است دسترسي پيدا کنيد اين شما و اين گوگل ;).

[ + منبع: X party به نقل از Google Blog ]


Excerpt / We wanted something special for our birthday…: Google opened its doors in September 1998, and we’ve been pursuing one mission ever since: to organize the world’s information and make it universally accessible and useful. For our seventh birthday, we are giving you a newly expanded web search index that is 1,000 times the size of our original index.
I’m proud of everything we’ve accomplished in the years since Larry Page and Sergey Brin set up the first Google data center in Larry’s dorm room at Stanford. Today, along with web search based on Larry and Sergey’s original BackRub search engine, we offer specialized search for everything from satellite images to academic papers, local business info to your own computer. We’ve also built software for email and mobile services, photo management and computer-to-computer voice calling, to name just a few things. [ + Read full Note in Google Blog ]

خرابی زودهنگام iPod Nano و نارضایتی کاربران

0 comments

ابزار پخش موسيقي جذاب و کوچکي که ظرف چند روز گذشته توسط کمپاني اپل تحت عنوان iPod Nano به بازار عرضه شد برای این کمپانی دردسر ساز شده است، ظرف روزهای گذشته در وبلاگهای مختلف و همینطور صفحه ی فوروم پشتیبانی اپل کاربران Nano گزارش کرده اند روکش پلی کربنیکی که ابزار مذکور را از جلو پوشش داده است به راحتی خشهای شدید و بزرگ بر می دارد و در عین حال این مشکل شامل صفحه ی نمایش کوچک رنگی iPod Nano نیز میشود که در زمانی کوتاه سبب ناخوانا شدن صفحه نمایش میگردد.

حتی یکی از استفاده کنندگان iPod Nano به نام Matthew Peterson که ساکن Hazel Park در ایالت میشیگان است از ۲۱ سپتامبر با راه اندزی سایتی تحت نام flawedmusicplayer.com به گزارش چگونگی خش برداشتن صفحه ی نمایش iPod Nano خود پس از چهار روز استفاده پرداخته است و از دیگران نیز خواسته است تا اگر آنها هم با این مشکل مواجه شده اند آن را شرح دهند تا اپل متوجه اشکال این پخش کننده کوچک موسیقی خود بشود و به فکر برطرف کردن آن بیافتد.

یکی از دیگر استفاده کنندگان این ابزار با نام Curt میگوید iPod Nano به نسبت سایر ابزارهای مشابه بسیار گران است پس بنابراین نمیبایستی به این راحتی خش بر دارد من آن را تنها درون جیب لباس کتانی خود گذاشته بودم ولی صفحه نمایش آن خشهای بسیار بدی برداشته است.

در عین حال بسیاری از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند میگویند پس از تماس با واحد پشتیبانی اپل به آنها پاسخ داده شده است که این مشکل شامل گارانتی iPod Nano نمیشود! اما عده یی دیگر نیز با مراجعه به فروشگاه های اپل و مطرح کرن مشکل موفق شده اند قول تعوضيه قطعه آسیب دیده را دريافت نمایند.

شایان ذکر است هنوز اپل مطلبی را به صورت رسمی در پاسخ به این مشکل iPod Nano منتشر نساخته است.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / iPod Nano May Have Some Big Problems: What some analysts have billed as the "top MP3 player this fall" may have just hit a potentially damaging roadblock - its own frailty.
Complaints have begun to circle on both Web logs and Apple's own support forums surrounding an issue with the polycarbonate plastic that covers the front of the iPod Nano. Some users claim the player scratches extremely easily, enough that it makes the screen difficult to read.
The problems have even led one anonymous Nano owner to set up a Web site to gather complaints of defects surrounding the diminutive player. flawedmusicplayer.com, was registered September 21 by Matthew Peterson of Hazel Park, Michigan.
While the site was originally created to demand some kind of recourse for what Park called a defect in the LCD screen that causes it to crack, in recent days reports of the scratching problem have become the primary complaint. [ + Read full story in BetaNews ]

گزارش X party از PDC 2005 (قسمت آخر)

0 comments

نمایش مجدد سیستم مدیریت فایل WinFS:
تکنولوژی WinFS تا بعد از انتشار رسمی ویندوز Vista عرضه نخواهد گردید، PDC 2005 برای کسانی که تمایل داشتند تا از سیستم مدیریت فایل جدید مایکرسافت اطلاعات بیشتری کسب کنند فرصت بسیار مناسبی بود و این کمپانی بخشی از توانایی های این سیستم جدید را به صورت عملی به نمایش در آورد.

WinFS عملا پروژه یا طرح جدیدی از جانب مایکروسافت محسوب نمیشود، این سیستم مدیریت فایل برای اولین بار در PDC 2003 توسط این کمپانی معرفی گردید اما اشکالات فراوان در آن سبب گردید تا مایکروسافت آن را به صورت مقطعی کنار بگذارد و در نهایت از ارائه آن به همراه ویندوز Vista خودداری نماید.

بر طبق اطلاعات ارائه شده در قبل قرار است WinFS به عنوان بخشی از کامپننتهای WinFX Runtime ارائه گردد. WinFS از یک موتور SQL که پیوست NTFS میباشد بهره میگیرد و به ذخیره سازی metadata ها برای هر فایل بر روی سیستم میپردازد و به راحتی میتواند اطلاعاتی از قبیل دفترچه های تلفن یا تقویمها را سازماندهی نماید. در پاسخ به این سئوال که آیا WinFS بخشی از الحاقات NTFS است یا یک سیستم مدیریت فایل مستقل است مدیر پروژه ی WinFS میگوید: WinFS شامل هر دو مورد میشود در اصل WinFS بر مبنای NTFS تولید شده است و یک سیستم مدیریت فایل است!

Muglia معتقد است آینده یعنی 64 بیت:
Bob Muglia یکی از معاونان ارشد مایکروسافت در نطقی کوتاه بیان داشت در PDC 2005 مایکروسافت از تکنولوژِی های 64 بیتی چندان سخنی به میان نیاورد دلیل آنهم این بود که مایکروسافت عملا بر روی هر آنچه که مشغول به انجام کار است از همین تکنولوژی بهره میبرد و نقشه های آینده این کمپانی بر مبنای دنیای ۶۴ بیتی است.

همه ی نسخه های ویندوز Vista و همه نسخه های سرور لانگهورن ۶۴ بیتی هستند همچنین نسل بعدی ابزارهای مایکروسافت نیز از این قانون مستثنا نیست. Muglia در ادامه افزود دنیای ۶۴ بیتی یعنی قدم های رو به جلو، به نظر من نسل ۳۲ بیتی ها به آخر خط رسیده و آینده ۶۴ بیتی است.

تفاوتهای مابین Quartz و Frontpage:
Frontpage یکی از ابزارهای آفیس است که کاربران را قادر میسازد تا با کمترین اطلاعات نیازهای خودشان را در طراحی وب برطرف سازند، ولی Quartz ابزار جدیدی است که برای حرفه یی های طراحی صفحات وب تولید شده است.

به گفته ی مایکروسافت Quartz از برخی از تکنولوژی های پایه در Frontpage بهره میبرد ولی توانایی ها و نتیجه ی حاصل از آن با Frontpage کاملا متفاوت است و در اصل Quartz یک برنامه ی کاملا جدید و مجزا از Frontpage برای تولید صفحات وب به صورت حرفه یی است.

پشتیبانی مایکروسافت از CSS در ASP.NET:
در جلسات پایانی مایکروسافت مسیر حرکتی توسعه ASP.NET و ابزارهای طراحی وب مایکروسافت در آینده را مورد بحث قرار داد، سخنران این مبحث Rob Maucer و Sam Spencer هر دو به این نکته اشاره داشتند که مایکروسافت از پشتیبانی فعلی اش از استانداردهای CSS چندان راضی نیست و نهایتا در ASP.NET 2.0 سعی دارد وضعیت را بهبود بخشد. مایکروسافت قصد دارد در نسخه ی بعدی Visual Studio پشتیبانی کاملی را از استانداردهای CSS به عمل آورد اما تاریخ به تحقق پیوستن این تحولات به هیچ عنوان ذکر نشد.

زمان رسمی ارائه Visual Studio 2005 مشخص شد:
مایکروسافت اعلام کرد در هفتم نوامبر قصد SQL Server 2005 ، Visual Studio 2005 و همچنین BizTalk Server 2006 را منتشر سازد. مراسم معارفه رسمی موارد ذکر شده در سانفرانسیسکو خواهد بود و نطق معارفه را نیز استیو بالمر بیان خواهد نمود.

پایان PDC 2005:
و سرانجام پس از هفته یی پر هیاهو اتاقهای خبری خالی میشوند و پرونده ی PDC 2005 به پایان میرسد، در این دوره از PDC تولیدات جدید مایکروسافت از قبیل Windows Vista , Office 12 و سرور لانگهورن محورهای اصلی بودند و مایکروسافت باردیگر پویایی بی حد خود را به دیگران نشان داد.

با توجه به PDC 2005 به نظر میرسد نو آوری های این کمپانی پیر پایانی ندارد.

لینکهای مرتبط با PDC 2005:
. تصاویر PDC 2005 روز اول
. تصاویر PDC 2005 روز دوم
. تصاویر PDC 2005 روز سوم
. PDC 2005: ویندوز ویستا نسخه 5219 منتشر شد (مطلبی از WinBeta.Net)
. گزارش X party از PDC 2005 - قسمت اول
. گزارش X party از PDC 2005 - قسمت دوم
. گزارش X party از PDC 2005 - قسمت سوم

[ + منبع: X party ]

گزارش X party از PDC 2005 (قسمت سوم)

2 comments

ابزارهای Visual Studio برای اپلیکیشنها:
در روز چهارشنبه مايکروسافت دست به معرفي ابزارهاي Visual Studio براي اپليکيشنها زد و حاصل پنج سال تلاش مداوم اين کمپاني و ساير همراهانش در پروژه هاي مرتبط در اين زمينه در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت. اپلیکیشنهای جدید غالبا بر مبنای Net. میباشند و به گونه یی طراحی شده اند که بتوانند از حداکثر توانایی های معماری ۶۴ بیتی بهره بگیرند. مایکروسافت اعلام کرد Vista توسعه دهندگانی را مدنظر دارد که قصد تجربه در تولید اپلیکیشنهای جدید را دارند.

در نسخه ی جدید ارائه شده توسط این کمپانی امنیت یکی از مسائل مورد تمرکز مایکروسافت بوده است و مایکروسافت تلاش کرده است استفاده از برنامه های مذکور سبب ایجاد حفره های امنیتی بر روی سیستمهای کاربران نشود. مایکروسافت قصد دارد نسخه ی جدید و کامل Visual Studio را در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۰۶ عرضه نماید.

InfoPath ، محلی برای تمرکز بر روی Office 12 :
InfoPath محلی برای گفتگو است که در Office 12 تعبیه شده است و دارای یکپارچگی کامل با SharePoint است.

Steven Sinofsky یکی از معاونان ارشد مایکروسافت گفت: ما سرمایه گذاری کلانی را بر روی InfoPath نموده ایم تا آن را تبدیل به مرجعی از ساختارهای XML نمائیم. زمانی که شما آن را با SharePoint در هم می آمیزید آنچه حاصل میشود محیطی است که با دقت به جع آوري اطلاعات مرتبط به مشتريان شما پرداخته است.

SharePoint همچنين دچار بازسازي هاي وسيعي شده است. بر اساس درخواست بيل گيتس توسعه دهندگان مايکروسافت ابزار و گزينه هاي جستجو را نوسازي کرده اند که اين امر سبب توليد يکي از بهترين ابزارهاي جستجوي کلمات شده است. Excel نیز در Office 12 میتواند در SharePoint منتشر شود.

نوار ابزار اینترنت اکسپلورر مختص توسعه دهندگان و تولید کنندگان صفحات وب در راه است:
Chris Wilson مدیر واحد اینترنت اکسپلورر در PDC اعلام نمود تیم اینترنت اکسپلورر به زودی تولباری را منتشر میکند که توسعه دهندگان صفحات وب را قادر میسازد تا صفحات تولیدیشان را در رزلوشنهای تصویری مختلف مشاهده کنند، کدهای HTML و CSS نگارش شده شان را تصحیح نمایند و موارد بسیار دیگری که برای طراحان وب میتواند بسیار مفید باشد. Wilson همچنین خاطر نشان ساخت نوار ابزار مذکور با اینترنت اکسپلورر نسخه ی شش سازگاری کامل خواهد داشت و کاربران برای استفاده از آن نیاز به ارتقا اینترنت اکسپلورر نخواهند داشت.

Wilson همچنین گفت خبر رسمی انتشار این نوار ابزار در وبلاگ مرتبط با اینترنت اکسپلورر موسوم به Internet Explorer Blog منتشر خواهد شد.

Bob Muglia از ویندوز سرور سخن گفت:
در صبح روز پنج شنبه Bob Muglia یکی از معاونان ارشد مایکروسافت در سخنانی به تشریح آینده ی ویندوز سرور و برنامه های آتی مایکروسافت در مورد آن پرداخت که این سخنان خبر از آمدن چهارمین نسخه ویندوز سرور ۲۰۰۳ R2 و سرور لانگهورن داد. وی در ادامه گفت R2 تا انتهای سال جاری و به همراه .NET Framework 2.0 و همچنین سرویسهایی برای Unix عرضه خواهد شد.

Muglia همچنين خبر از عرضه کامپيوترهاي ويندوز سرور نسخه ي Cluster داد. سرورهاي جديد رسما با نام Windows Server High Performance Computing Edition شناخته خواهند شد و طبق برنامه قرار است در ابتداي ۲۰۰۶ توليد و عرضه شوند.

Download Windows Server Compute Cluster Edition:
نسخه ي بتاي اول از ويندوز سرور ۲۰۰۳ نگارش Compute Cluster در حال حاضر توسط مايکروسافت براي دانلود مهيا شده است. مايکروسافت ميگويد سرورهاي مجهز به اين نگارش داراي کارايي بسيار سطح بالا از نظر تکنولوژی محاسبتي هستند و کاربران را از همه نظر قدرتمند ميسازند. اطلاعات بيشتر در رابطه با اين نسخه بتا در سايت رسمي مايکروسافت موجود است.

کساني که تمايل به دانلود Windows Server Compute Cluster Edition Beta 1 دارند ميتوانند آن را از اينجا دريافت نمايند.

سرور لانگهورن در ۲۰۰۷ عرضه ميشود:
Bob Muglia گفت ويندوز Vista در ۲۰۰۶ عرضه میشود اما سرور لانگهورن کمی بیشتر از آن زمان میبرد تا آماده شود و ما قصد داریم آن را در بازه ی زمانی ۲۰۰۷ عرضه نماییم. ضمنا یک نسخه ی بتاي موقت از لانگهورن سرور کد CTP که هنوز به صورت رسمی نامی ندارد برای تست توسط تست کنندگان در PDC عرضه شده است.

[ + گزارش نهایی X party از PDC 2005 را در روز چهارشنبه بخوانید ]
[ + گزارش X party از PDC (قسمت اول) ]
[ + گزارش X party از PDC (قسمت دوم) ]
[ + منبع: X party ]

گزارش X party از PDC 2005 (قسمت دوم)

1 comments

معرفی تکنولوژی People Near Me توسط Jim Allchin و Darryn Dieken:
مديران گروه توليدات مايکروسافت Jim Allchin و Darryn Dieken يک دموي مختصر از تکنولوژی جديدي با نام People Near Me را به نمايش در آوردند که امکان همکاري کاربران با يکديگر به صورت P2P را فراهم میسازد. با استفاده از تکنیک drag و drop هر دوی این مدیران یعنی Allchin و Dieken در یک زمان قادر بودند تا بر روی یک فایل معرفی PowerPoint از طریق دو کامپیوتر مجزا که روی یک شبکه قرار داشتند کار کنند.

تکنولوژِی People Near Me میتواند تحت هر اپلیکیشان فعال بر روی ویندوز Vista به کار گرفته شود. این تکنولوژی همچنین با IPv6 نیز دارای سازگاری است و از پروتکل شبکه ی PeerNet مایکروسافت که در اصل بخشی از Indigo است بهره میبرد.


اپلیکیشن جدید مایکروسافت موسوم به Max:
مایکروسافت در روز سه شنبه به معرفی اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Max پرداخت که کاربران را قادر میسازد تا به راحتی از تصایر مورد نظرشان Slideshow بسازند و آن را مدیریت نمایند. Max یکی از اولین اپلیکیشنهای ارائه شده در سطح عموم است که از WinFx بهره میگیرد.

Max همچنین کاربران را در به اشتراک گذاشتن آلبومهای تصویریشان نیز یاری مینماید و کاربران با استفاده از Max میتوانند سایرین را به دیدن آلبومهای دلخواهشان دعوت نمایند تنها چیزی که احتیاج است یک اشتراک هاتمیل است تا پس از ایجاد هر آلبوم جدید یا به روز رسانی آلبومهای قدیمی دوستان شما به صورت اتوماتیک وار به دیدن آن آلبوم دعوت شوند. برای آشنایی بیشتر با Max میتوانید سری به صفحه ی مرتبط با آن در سایت مایکروسافت بزنید.

نگاهی دقیق تر به Gadget های مایکروسافت:
در اولین نگاه Gadget های مایکروسافت ممکن است بسیار شبیه به Widget های اپل یا Konfabulator باشند٬ اما مایکروسافت نقشه ی بزرگتری برای این تکنولوژی دارد. با ارائه اولین نسخه ی منتشر شده این تکنولوژی سه نوع متفاوت از Gadget ها که هر یک دارای قابلیتهای گوناگونی هستند ارائه گردید.

یک دسته از این Gadjet ها در اصل Gadjet هایی بودند که بر روی Sidebar ویندوز ارائه میشدند و دست کاربران را در سفارشی سازی بسیار باز میگذاشتند و از نظر سهولت در دسترسی نیز بی نظیر بودند. در نطق Jim Allchin نمونه یی خاص به نمایش در آمد که شامل مواردی از قبیل یک ساعت یک نوار جستجو٬ یک Gadjet windows media player و یک نمایشگر RSS بود.

Gadget های مرتبط با Start.com که با استفاده از DHTML ، ASP.Net و Atlas طراحی شده بودند. این Gadget ها به صورت انتخابی به رابط کاربری Start.com افزوده میشدند و این پتانسیل را دارا بودند تا رنج خاصی از اپلیکیشنها را در بر بگیرند همچنین این امکان وجود داشت تا Gadget های مذکور بر روی Sidebar ویندوز نیز بارگذاری شوند.

و در نهایت Gadget هایی که برای Slideshow ویندوز تولید شده بودند و در اصل با نمایش صفحات بسیار کوچک فرعی کاربران را در حین انجام فعالیت های خود از ایمیل و وضعیت آب و هوا و ... آگاه میساختند. این شیوه ی نهایی ظاهرا بیشتر بر روی لپ تاپهایی که از ویندوز Vista بهره خواهند برد کارایی خواهد داشت.

کسانی که تمایل دارند از این تکنولوژِی و تنوع آن اطلاعات بیشتری کسب کنند میتوانند سری به اینجا بزنند.

Eric Rudder به تشریح Expression Studio پرداخت:
Eric Rudder یکی از سران ارشد مایکروسافت به تشریح محصول تولیدی جدید مایکروسافت به منظور فعالیتهای طراحی موسوم به Expression Studio پرداخت. به گفته ی وی Expression Studio شامل سه مولفه ی اصلی میباشد که عبارتند از:

Acrylic: ابزاری جهت تولید و ویرایش تصاویر گرافیکی برداری و bitmap.

Sparkle: ابزارای جهت تولید انیمیشنهای سه بعدی و دو بعدی.

Quartz: ابزاری جهت تولید Layout صفحات و وب سایتها.

نمایش رسمی Quartz:
صبح چهارشنبه Brian Goldfab دمویی از Quartz ابزاری که بخشی از پکیج Expression Studio است را به نمایش گذاشت تا نشان دهد این ابزار تا چه حد در تولید حرفه یی صفحات وب قدرت دارد. Goldfarb به این نکته اشاره کرد که Quartz از رابط کاربری تحت عنوان WYSIWYG به منظور تعیین جایگاه اشیا در صفحات و اندازه گیری ها و همچنین تولید استایلهای CSS بهره میبرد. Quartz در عین حال توانایی ویرایش XML , ASP.NET و XHTML را داراست و به صورت نسبي با Visual Studio 2005 یکپارچه شده است.

همچنین Quartz به صورت پیش فرض از موتور اینترنت اکسپلورر بهره میگیرد و نیازی به استفاده مجزا از اینترنت اکسپلورر در کنار آن نیست. نرم افزار مذکور به صورت اتوماتیک به چک کردن سازگاری و توانمندیهای صفحات تولیدی میپردازد تا آنچه که در آن تولید میشود نهایت سازگاری را با مرورگرهای وب استاندارد دار باشد.

Sparkle فلش را کنار نمیزند:
مایکروسافت در نهایت در روز چهارشنبه پرده از راز Sparkle برداشت و آن را به نمایش در آورد٬ ابزاری که شایعه شده بود فلش را خواهد کشت! این ابزار توانایی تولید انیمیشنهای دو بعدی و سه بعدی را داراست با نگاهی کلی به آن میتوان گفت Sparkle توانایی نمایش زوایای بیشتری را داراست و میتواند در تولید نسل بعدی رابط کاربری وب بسیار موثر واقع شود.

Sparkle یکی از مفید ترین ابزارهایی است که برای تولید و توسعه اپلیکیشنهای گرافیکی که از هسته ی ویندوز آتی بهره میگیرند به کار می آید. Joe Marini و Mark Boulter ابزار مذکور را به نمایش در آوردند ولی هیچ انیمیشن تولیدی توسط Sparkle را ارائه نکردند.

[ + منتظر گزارش بعدی X party در روز دوشنبه باشید. ]
[ + گزارش X party از PDC (قسمت اول) ]
[ + منبع: X party ]

اپرا هم سرویس وبلاگنویسی ارائه میکند.

1 comments

بر طبق يادداشت وبلاگ يک پزشک اپرا هم شروع به ارائه سرويس وبلاگنويسي کرده٬ اون هم چه سرويس ايده آل و خوبي٬ حقيقتا امکاناتش بي نظير هستش و هر کسي رو وسوسه ميکنه تا به اپرا اسباب کشي کنه حالا شايد بنده هم اينکارو کردم :) هر چند که با بلاگر خيلي حال ميکنم.

نکته ي جالب اينجاست که زبان فارسي رو هم جز زبانهاي رسمي سرويسش آورده.

[ + سرویس وبلاگ نویسی اپرا ]

گزارش X party از PDC 2005

7 comments

آغاز PDC 2005:
کنفرانس PDC یا Professional Developers Conference امسال نیز تحت عنوان PDC 2005 از روز دوشنبه در مرکز لس آنجلس آغاز شده است و در آن سران مایکروسافت به همراه مهندسین این کمپانی مشغول ارائه آخرین دستاوردهای مایکروسافت به سایرین میباشند.

نسخه ی دوم Monad معرفی شد:
مایکروسافت درست در اولین روز آغاز PDC خبر از ارئه نسخه ی دوم command shell جدید خود موسوم به Monad داد. این ابزار برای خلق خطوط دستوری یا همان command-line ها در ویندوز و توسعه ی اسکریپتها مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا قرار بود تا Monad به همراه ویندوز Vista ارائه گردد اما بعدا با توجه به اشکالاتی که تولید شد مایکروسافت تصمیم به ارائه Monad به صورت جداگانه گرفت. بر طبق گفته مایکروسافت Monad مدیران و Admin ها را قادر میسازد با دستی باز اسکریپتهایشان را بنویسند و یا دستورات را سفارشی سازند.

نطق افتتاحیه PDC 2005 توسط بیل گیتس:
بيل گيتس در نطقش در افتتاحيه PDC 2005 خبر از معرفی و بررسی پلتفورمهای جدید مایکروسافت از قبیل ویندوز Vista ، آفیس ۱۲ و Atlas که نام کد پلتفورم جدید توسعه داده شده بر مبنای Ajax میباشد داد. گیتس همچنین در ادامه گفت مایکروسافت سالیانه با فروش ۲۰۰ میلیون سیستم عامل ویندوز نصب شده بر روي کامپیوترهای شخصی بزرگترین نقش را در صنعت PC ایفا مینماید و وی از این موضوع بسیار خرسند است.

Gates' pet project و Tablet PC نيز از ساير مواردي بودند که گيتس در مورد آنها نکاتي را بيان نمود وي در آخر افزود ما در ۱۸ ماه اخير رشد و پويايي بسيار عالي که نسبت به گذشته دو برابر بوده است را داشته ايم.

آفیس ۱۲:
معرفي آفيس ۱۲ ابزاري که از سال ۹۵ تا به امروز دائما در حال تکامل بوده است يکي از نقاط اوج PDC 2005 بود. برخی از نکات کلیدی که در حین معرفی این نسخه از آفیس به چشم می آمدند عبارت بودند از:

- تبدیل شدن نوارهای ابزار سنتی آفیس به دستورات سطح بالای گرافیکی.
- عمده ترین تغییری که در آفیس ۱۲ دیده میشد تغییر رابط کاربری این نسخه از آفیس بود که از زمان ارائه آن از سال ۹۷ تا به حال دچار تغییر قابل توجهی نشده بود.
- ابزارهای همچون Word, Excel, PowerPoint, Access با Outlook یکپارچه سازی شده بودند.
- ظاهرا به هیچ عنوان امکان دسترسی به رابط کاربری قدیمی آفیس وجود نداشت.

یک نسخه ی بتا از آفیس ۱۲ در پاییز امسال منتشر خواهد شد و نسخه ی نهایی آن در نیمه دوم ۲۰۰۶ ارائه خواهد گردید.

بررسی Sidebat ویندوز Vista:
در PDC 2005 آنچه که در Windows Vista Build 5219 تحت عنوان Sidebar ارائه شده بود نیز یکبار دیگر مورد بررسی قرار گرفت٬ Sidebar مذکور به عنوان یک پلتفورم باز جهت خلق مینی اپلیکیشنها توسط توسعه دهندگان محسوب میشود. Sidebar میتواند با قرار گرفتن بر روی دسکتاپ ویندوز وضعیت عملکرد اپلیکیشنهای استاندارد ویندوز را نمایش دهد. Sidebar به نمایش درآمده در PDC شامل یک Windows Media player با آیکونهای گرافیکی بسیار قوی و یک خواننده ی استاندارد RSS بود.

کسانی که تمایل دارند Sidebar ویندوز Vista را دانلود کنند بد نیست سری به microsoftgadgets.com بزنند.

نطق اولیه Jim Alchin:
Jim Allchin مدیر گروه های مایکروسافت در روز سه شنبه صبح در PDC 2005 بر روی صحنه حاضر شد و طی نطقی بیان داشت که ویندزو Vista پله ی آغازین ۲۰ سال آینده است. وی اینگونه ادامه داد که مایکروسافت همکنون دومین نسخه ی بتا از ویندوز Vista شماره ی 5219 را ارائه کرده است که شامل قابیتهای جدید بیشتری نسبت به نسخه ی بتای اول است. Allchin این نکته را تصدیق نمود که آنچه تا به حال ارائه شده است کامل نبوده اما وی گفت توسعه دهندگان و برنامه نویسان از روند پیش روی و تکامل ما در تعجب هستند و ما به درستی در راه توسعه ی ویندوز تا به امروز گام برداشته ایم.

وی افزود PDC برای ما امتحان و مرحله ی مهمی ست. و میتوان نظرات و ایده ها را درش محک زد مسلما Vista هنوز در حال آرمایش است و آنچه ما ارائه کرده ایم هسته ی اولیه آن بوده است.

مدل جدید برنامه نویسی Vista موسوم به LINQ:
یکی از ستونهای قابل بحث در مورد Vista نحوه ی جدید مدل برنامه نویسی داده یا همان دیتا در این نسخه از ویندوز است. مدل جدیدی که در Vista با نام LINQ مورد استفاده قرار گرفته است و مخفف Language Integrated Query میباشد. این مدل به صورت یکپارچه با XML و سطوح مختلف دیتا عمل میکند. LINQ قابلیت پشتیبانی از RSS ، WinFS و معماری جدیدی که برای ذخیره سازی بعد از ارائه ویندوز Vista قرار است ارائه شود را نیز داراست.

مایکروسافت ویندوز Vista را سریعتر مینماید:
Jim Allchin مدیر گروه های مایکروسافت بیان داشت ما قصد داریم سیستمهای شما را بهینه نماییم٬ وی با نمایش در آوردن دمویی از اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Superfetch خبر از تکنولوژی نوینی داد که با مرور تاریخچه عملکرد شما در گذشته به پیدا کردن اپلیکیشنهای مورد استفاده ی مداوم شما میپردازد و سعی مینماید به صورت دائم عملکرد آنها را در حافظه اصطلاحا tweak یا بهینه سازی نماید تا سیستم شما با حداکثر سرعت به کار خود ادامه دهد. Superfetch همچنین از بارگذاری مجدد برنامه ها بعد از هر بار بوت کردن سیستم جلوگیری میکند و این سبب میشود تا دسترسی شما به اپلیکیشنها در کمترین زمان ممکنه فراهم شود.

[ + گزارشهای بعدی X party را در روزهای بعد دنبال نمایید. ]
[ + منبع :X party ]

گوگل ایر لاین!

4 comments

هيچ ابر کمپاني در دره ي سيليکون وجود ندارد که فاقد جت اختصاصي خودش نباشد. بنيانگذارن گوگل يعني Sergey Brin و Larry Page نيز بر مبناي همين قانون ظرف چند روز گذشته يک هواپيماي بوئينگ ۷۶۷ را به عنوان هواپيماي شخصي شان خريداري کردند٬ به گفته ي منابع نزديک به اين کمپاني اين هواپيما همکنون در دالاس در حال آماده سازي براي استفاده گوگل است. بوئينگ ۷۶۷ قابليت جابه جايي بيش از ۳۰۰ مسافر را داراست.

بر طبق گزارشهاي قبلي در ماه آوريل٬ مدير هيئت اجرايي گوگل Schmidt هواپيماي جت اختصاصي خودش را که در چند سال گذشته به صورت مداوم مورد استفاده اش بود را به گوگل واگذار نمود تا گوگل با استفاده از آن سفرهاي سازماني اش را انجام دهد. در ماه فوريه Schmidt جت ديگري را خريداري کرد و سران گوگل بنا را بر اين گذاشتند که در ازاي هر ساعت پرواز با آن ۷۰۰۰ دلار به Schmidt پرداخت نمايند.

[ + منبع: X party به نقل از SiliconOnBeat ]


Excerpt / My jet's pretty big, how big is yours?: Every Silicon Valley tech giant has to have his jet. Google co-founders Sergey Brin and Larry Page have settled on a Boeing 767 as their personal jet, and it's currently down in Dallas getting interior work done.

iPod Nano نسل جدید و جذاب iPod

1 comments

مدير کمپاني اپل استيو جابز در روز چهارشنبه در گردهمايي ساليانه اپل در سانفرانسيسکو با معرفي خط توليد جديدي از ابزار قابل حمل محبوب اين کمپاني موسوم به iPod همه را شگفت زده کرد. iPod Nano که کوچکترين محصول سري iPod ميباشد و قرار است جايگزين iPod mini گردد مجهز به يک صفحه ي نمايش کوچک است و ميتواند تا ۱۰۰۰ فايل موسيقي را بر روي خود بگنجاند.

جابز در همين رابطه ميگويد iPod Nano از نسل جديدي از طراحي بهره ميگيرد. اين ابزار از تلفنهاي RAZR موتورولا کوچکتر است و وزنش تنها ۱.۵ انس است.Nano شصت و دو بار کوچکتر از iPod Mini است و به صورت کلی ۸۰ بار کوچکتر از iPod های اورجینال است.

استیو جابز در ادامه افزود iPod Nano انقلابی بزرگ از زمان ارائه ی اولین نسل iPod محسوب میشود، iPod Nano از همه نظر کامل است و به شکل غیر ممکنی کوچک است. آنچه مسلم است این ابزار قوانین را در بازار ابزارهای قابل حمل پخش موسیقی دگرگون خواهد نمود.

همانند سایر iPod ها iPod Nano نیز بر رویش دارای چرخی است که به وسیله آن میتوان فایلهای موسیقی را مدیریت کرد و از یک خروجی ۳۰ پین برای اتصال با سایر ابزارهای مرتبط به iPod بهره میگیرد. فایلها موسیقی را میتوان به وسیله ی iTunes و ورودی و خروجی USB 2.0 بر روی iPod Nano منتقل کرد.

با بهره گیری از تکنولوژی حافظه های فلش میتوان از حافظه ی iPod Nano همانند یک هارد دیسک نیز بهره برد و باطری این پخش کننده ی موسیقی ۱۴ ساعت دوام دارد.

iPod Nano در دو اندازه ی ۴ گیگ و ۲ گیگ و در دو رنگ سفید و سیاه عرضه خواهد شد. Nano چهار گیگا بایتی قیمتی معادل ۲۴۹ دلار آمریکا خواهد داشت و Nano دو گیگا بایتی قیمتش ۱۹۹ دلار آمریکا خواهد بود. هر دو مدل همکنون برای فروش در فروشگاه آنلاین اپل موجود هستند و اپل سفارشهای خریداران را پذیراست.

ابزارهای جانبی نیز برای iPod Nano منتشر شده است که عبارتند از جای نگه دارنده ۲۹ دلاری٬ یک هدفون با سیمهای کوتاه که ۳۹ دلار قیمت دارد. برای iPod Nano همچنین قابهای محافظی در ۵ رنگ تولید شده است که به قیمت ۲۹ دلار به فروش میرسند.

[ + تصاویر iPod Nano در BetaNews ]
[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / Apple Announces New iPod: Nano: Apple CEO Steve Jobs on Wednesday surprised attendees at a special event in San Francisco by introducing a completely new addition to its popular iPod line that will replace the iPod mini. The wafer-thin iPod Nano sports a color screen and holds 1,000 songs in a form factor slimmer than a #2 pencil.
The iPod Nano is "an entirely new ground-up design," Jobs said. Smaller than even Motorola's RAZR phone, the Nano weighs in at just 1.5 ounces. The player is 62 percent smaller than the Mini and 80 percent smaller than the original iPod. [ + Read full stoty in BetaNews ] [ + iPod Nano's ScreenShots in BetaNews ]

iPhone انقلاب دوم اپل در دنیای موسیقی دیجیتال

1 comments

اگر شايعات حقيقت داشته باشد امشب و تا ساعاتي ديگر Steve Jobs تلفنهاي همراه مجهز به نرم افزار iTunes که کمپاني اپل آنها را با مشارکت بزرگترين کمپاني توليد کننده ي تلفنهاي همراه در ايالات متحده موتورلا منتشر کرده است را رسما معرفي خواهد نمود.

حدود يک سال است که شايعه عرضه و توليد اين تلفنها به گوش ميرسيد و اين در حالي است که ساير کمپاني هايي که تنها تخصصشان توليد تلفنهاي همراه است تا به امروز ابزارهاي قدرتمند زيادي را که توانايي پخش موسيقي ديجيتال در حد عالي را دارا هستند به بازار عرضه نموده اند. بسياري از محصولات عرضه شده توسط اين کمپاني ها بسيار کم نقص هستند و کمپاني هاي مذکور در مورد ارائه ي آنها نهايت عاقبت انديشي را کرده اند.

اپل براي موفقيت ميبايستي چيزي خارق العاده در چنته ي خود داشته باشد٬ زيرا ورود اين کمپاني براي اولين بار به بازار تلفنهاي همراه ريسکي بسيار بزرگ است. از طرفي شبکه هاي موبايل براي دانلود موسيقي فعلا داراي محدوديتهاي اجتناب ناپذيري هستند و مهم تر از آن کاربران انتظار خواهند داشت تا موسيقي که بر روي تلفنهاي همراهشان دانلود ميکنند داراي کيفيت ايده آلي باشد. مسلما کساني که iPhone ميخرند همه ي فاکتورهاي ذکر شده را در نظر دارند و اگر غير از اين باشد آنها معتقدند که پولشان را دور ميريزند و اپل کنار گذاشته خواهد شد.

نکته ي ديگري که وجود دارد اين است که اگر اپل موفق شود ترکيب iPod و iTunes و تلفنهاي همراه را به تکامل برساند انقلاب دوم خود را در دنياي موسيقي ديجيتال انجام داده است مسلما همه ي کاربران اين کمپاني انتظار محصولي ويژه را دارند و سئوالي که وجود دارد اين است که آيا اپل ميتواند نقشه ي خود را توسعه و تکامل بخشد يا خير؟

[ + منبع: X party ]

در زير تعدادي از تصويري که در گوشه و کنار اينترنت در رابطه با محصول جديد اپل موسوم به iPhone منتشر شده است را ميتوانيد ببينيد. (براي ديدن تصاوير در اندازه ي بزرگتر بر روي آنها کليک کنيد)





























Excerpt / Apple prepares for iPhone: So, if all the rumours are true, Steve Jobs will tonight announce the long-awaited iTunes-compatible phone which Apple has been making in conjunction with Motorola.
After all, it's been more than a year since we knew this was on the cards. And a host of other music phones have hit the market in the meantime: many of them are quite good, and they're improving all the time.
In my opinion, Apple's really going to have to pull something special out of the bag. While it might look good (and Motorola's regained its status as a highly fashionable handset manufacturer, so I expect it to), the crucial aspect is going to be who actually wants it, and the restrictions placed on the music on the phone itself.

M4000 جدیدترین لپ تاپ تولیدی Sharp

0 comments

اين لپ تاپ M4000 هستش که اخيرا توسط شارپ توليد گشته و قيمتي حدود ۱۸۰۰ دلار دارد٬ لپ تاپ مذکور ۳.۷ پوند وزن دارد و مجهز به يک پردازنده ۱.۷۳ گيگا هرتزي سري M اينتل ميباشد. صفحه ي نمايشگر ۱۳.۳ اينچي و توانايي ۶ ساعتي باطري از جمله قابليتهايي هستند که اين لپ تاپ را متمايز مينمايند. اين لپ تاپ همچنين از کارتهاي حافظه ي SD پشتيباني به عمل مي آورد و مجهز به دو درگاه ورودي USB 2.0 ميباشد. بلندگوهاي استريو M4000 نيز در نوع خود فوق العاده هستند و ميتوانند هر کسي را هيجان زده نمايند.

[ + اطلاعات بیشتر در رابطه با لپ تاپ M4000 شارپ ]

آپدیت

2 comments

آقا نه من مردم نه از وبلاگ نویسی دست کشیدم، فقط تعطیلات تابستانی که به خودم داده بودم سبب شد به اینجا نرسم. جای شما خالی 14 روز حسابی خوش گذروندم از دوشنبه هم اینجا با روال همیشگی یک روز در میون به روز میشه.

:) قربان همگی، رضا