iPod Nano نسل جدید و جذاب iPod

مدير کمپاني اپل استيو جابز در روز چهارشنبه در گردهمايي ساليانه اپل در سانفرانسيسکو با معرفي خط توليد جديدي از ابزار قابل حمل محبوب اين کمپاني موسوم به iPod همه را شگفت زده کرد. iPod Nano که کوچکترين محصول سري iPod ميباشد و قرار است جايگزين iPod mini گردد مجهز به يک صفحه ي نمايش کوچک است و ميتواند تا ۱۰۰۰ فايل موسيقي را بر روي خود بگنجاند.

جابز در همين رابطه ميگويد iPod Nano از نسل جديدي از طراحي بهره ميگيرد. اين ابزار از تلفنهاي RAZR موتورولا کوچکتر است و وزنش تنها ۱.۵ انس است.Nano شصت و دو بار کوچکتر از iPod Mini است و به صورت کلی ۸۰ بار کوچکتر از iPod های اورجینال است.

استیو جابز در ادامه افزود iPod Nano انقلابی بزرگ از زمان ارائه ی اولین نسل iPod محسوب میشود، iPod Nano از همه نظر کامل است و به شکل غیر ممکنی کوچک است. آنچه مسلم است این ابزار قوانین را در بازار ابزارهای قابل حمل پخش موسیقی دگرگون خواهد نمود.

همانند سایر iPod ها iPod Nano نیز بر رویش دارای چرخی است که به وسیله آن میتوان فایلهای موسیقی را مدیریت کرد و از یک خروجی ۳۰ پین برای اتصال با سایر ابزارهای مرتبط به iPod بهره میگیرد. فایلها موسیقی را میتوان به وسیله ی iTunes و ورودی و خروجی USB 2.0 بر روی iPod Nano منتقل کرد.

با بهره گیری از تکنولوژی حافظه های فلش میتوان از حافظه ی iPod Nano همانند یک هارد دیسک نیز بهره برد و باطری این پخش کننده ی موسیقی ۱۴ ساعت دوام دارد.

iPod Nano در دو اندازه ی ۴ گیگ و ۲ گیگ و در دو رنگ سفید و سیاه عرضه خواهد شد. Nano چهار گیگا بایتی قیمتی معادل ۲۴۹ دلار آمریکا خواهد داشت و Nano دو گیگا بایتی قیمتش ۱۹۹ دلار آمریکا خواهد بود. هر دو مدل همکنون برای فروش در فروشگاه آنلاین اپل موجود هستند و اپل سفارشهای خریداران را پذیراست.

ابزارهای جانبی نیز برای iPod Nano منتشر شده است که عبارتند از جای نگه دارنده ۲۹ دلاری٬ یک هدفون با سیمهای کوتاه که ۳۹ دلار قیمت دارد. برای iPod Nano همچنین قابهای محافظی در ۵ رنگ تولید شده است که به قیمت ۲۹ دلار به فروش میرسند.

[ + تصاویر iPod Nano در BetaNews ]
[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]


Excerpt / Apple Announces New iPod: Nano: Apple CEO Steve Jobs on Wednesday surprised attendees at a special event in San Francisco by introducing a completely new addition to its popular iPod line that will replace the iPod mini. The wafer-thin iPod Nano sports a color screen and holds 1,000 songs in a form factor slimmer than a #2 pencil.
The iPod Nano is "an entirely new ground-up design," Jobs said. Smaller than even Motorola's RAZR phone, the Nano weighs in at just 1.5 ounces. The player is 62 percent smaller than the Mini and 80 percent smaller than the original iPod. [ + Read full stoty in BetaNews ] [ + iPod Nano's ScreenShots in BetaNews ]

1 comments:

Anonymous said...

آخه چه فایده
ما که اون همه پول نداریم از جنگولکا بخریم