گزارش X party از PDC 2005 (قسمت آخر)

نمایش مجدد سیستم مدیریت فایل WinFS:
تکنولوژی WinFS تا بعد از انتشار رسمی ویندوز Vista عرضه نخواهد گردید، PDC 2005 برای کسانی که تمایل داشتند تا از سیستم مدیریت فایل جدید مایکرسافت اطلاعات بیشتری کسب کنند فرصت بسیار مناسبی بود و این کمپانی بخشی از توانایی های این سیستم جدید را به صورت عملی به نمایش در آورد.

WinFS عملا پروژه یا طرح جدیدی از جانب مایکروسافت محسوب نمیشود، این سیستم مدیریت فایل برای اولین بار در PDC 2003 توسط این کمپانی معرفی گردید اما اشکالات فراوان در آن سبب گردید تا مایکروسافت آن را به صورت مقطعی کنار بگذارد و در نهایت از ارائه آن به همراه ویندوز Vista خودداری نماید.

بر طبق اطلاعات ارائه شده در قبل قرار است WinFS به عنوان بخشی از کامپننتهای WinFX Runtime ارائه گردد. WinFS از یک موتور SQL که پیوست NTFS میباشد بهره میگیرد و به ذخیره سازی metadata ها برای هر فایل بر روی سیستم میپردازد و به راحتی میتواند اطلاعاتی از قبیل دفترچه های تلفن یا تقویمها را سازماندهی نماید. در پاسخ به این سئوال که آیا WinFS بخشی از الحاقات NTFS است یا یک سیستم مدیریت فایل مستقل است مدیر پروژه ی WinFS میگوید: WinFS شامل هر دو مورد میشود در اصل WinFS بر مبنای NTFS تولید شده است و یک سیستم مدیریت فایل است!

Muglia معتقد است آینده یعنی 64 بیت:
Bob Muglia یکی از معاونان ارشد مایکروسافت در نطقی کوتاه بیان داشت در PDC 2005 مایکروسافت از تکنولوژِی های 64 بیتی چندان سخنی به میان نیاورد دلیل آنهم این بود که مایکروسافت عملا بر روی هر آنچه که مشغول به انجام کار است از همین تکنولوژی بهره میبرد و نقشه های آینده این کمپانی بر مبنای دنیای ۶۴ بیتی است.

همه ی نسخه های ویندوز Vista و همه نسخه های سرور لانگهورن ۶۴ بیتی هستند همچنین نسل بعدی ابزارهای مایکروسافت نیز از این قانون مستثنا نیست. Muglia در ادامه افزود دنیای ۶۴ بیتی یعنی قدم های رو به جلو، به نظر من نسل ۳۲ بیتی ها به آخر خط رسیده و آینده ۶۴ بیتی است.

تفاوتهای مابین Quartz و Frontpage:
Frontpage یکی از ابزارهای آفیس است که کاربران را قادر میسازد تا با کمترین اطلاعات نیازهای خودشان را در طراحی وب برطرف سازند، ولی Quartz ابزار جدیدی است که برای حرفه یی های طراحی صفحات وب تولید شده است.

به گفته ی مایکروسافت Quartz از برخی از تکنولوژی های پایه در Frontpage بهره میبرد ولی توانایی ها و نتیجه ی حاصل از آن با Frontpage کاملا متفاوت است و در اصل Quartz یک برنامه ی کاملا جدید و مجزا از Frontpage برای تولید صفحات وب به صورت حرفه یی است.

پشتیبانی مایکروسافت از CSS در ASP.NET:
در جلسات پایانی مایکروسافت مسیر حرکتی توسعه ASP.NET و ابزارهای طراحی وب مایکروسافت در آینده را مورد بحث قرار داد، سخنران این مبحث Rob Maucer و Sam Spencer هر دو به این نکته اشاره داشتند که مایکروسافت از پشتیبانی فعلی اش از استانداردهای CSS چندان راضی نیست و نهایتا در ASP.NET 2.0 سعی دارد وضعیت را بهبود بخشد. مایکروسافت قصد دارد در نسخه ی بعدی Visual Studio پشتیبانی کاملی را از استانداردهای CSS به عمل آورد اما تاریخ به تحقق پیوستن این تحولات به هیچ عنوان ذکر نشد.

زمان رسمی ارائه Visual Studio 2005 مشخص شد:
مایکروسافت اعلام کرد در هفتم نوامبر قصد SQL Server 2005 ، Visual Studio 2005 و همچنین BizTalk Server 2006 را منتشر سازد. مراسم معارفه رسمی موارد ذکر شده در سانفرانسیسکو خواهد بود و نطق معارفه را نیز استیو بالمر بیان خواهد نمود.

پایان PDC 2005:
و سرانجام پس از هفته یی پر هیاهو اتاقهای خبری خالی میشوند و پرونده ی PDC 2005 به پایان میرسد، در این دوره از PDC تولیدات جدید مایکروسافت از قبیل Windows Vista , Office 12 و سرور لانگهورن محورهای اصلی بودند و مایکروسافت باردیگر پویایی بی حد خود را به دیگران نشان داد.

با توجه به PDC 2005 به نظر میرسد نو آوری های این کمپانی پیر پایانی ندارد.

لینکهای مرتبط با PDC 2005:
. تصاویر PDC 2005 روز اول
. تصاویر PDC 2005 روز دوم
. تصاویر PDC 2005 روز سوم
. PDC 2005: ویندوز ویستا نسخه 5219 منتشر شد (مطلبی از WinBeta.Net)
. گزارش X party از PDC 2005 - قسمت اول
. گزارش X party از PDC 2005 - قسمت دوم
. گزارش X party از PDC 2005 - قسمت سوم

[ + منبع: X party ]

0 comments: