گزارش X party از PDC 2005 (قسمت سوم)

ابزارهای Visual Studio برای اپلیکیشنها:
در روز چهارشنبه مايکروسافت دست به معرفي ابزارهاي Visual Studio براي اپليکيشنها زد و حاصل پنج سال تلاش مداوم اين کمپاني و ساير همراهانش در پروژه هاي مرتبط در اين زمينه در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت. اپلیکیشنهای جدید غالبا بر مبنای Net. میباشند و به گونه یی طراحی شده اند که بتوانند از حداکثر توانایی های معماری ۶۴ بیتی بهره بگیرند. مایکروسافت اعلام کرد Vista توسعه دهندگانی را مدنظر دارد که قصد تجربه در تولید اپلیکیشنهای جدید را دارند.

در نسخه ی جدید ارائه شده توسط این کمپانی امنیت یکی از مسائل مورد تمرکز مایکروسافت بوده است و مایکروسافت تلاش کرده است استفاده از برنامه های مذکور سبب ایجاد حفره های امنیتی بر روی سیستمهای کاربران نشود. مایکروسافت قصد دارد نسخه ی جدید و کامل Visual Studio را در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۰۶ عرضه نماید.

InfoPath ، محلی برای تمرکز بر روی Office 12 :
InfoPath محلی برای گفتگو است که در Office 12 تعبیه شده است و دارای یکپارچگی کامل با SharePoint است.

Steven Sinofsky یکی از معاونان ارشد مایکروسافت گفت: ما سرمایه گذاری کلانی را بر روی InfoPath نموده ایم تا آن را تبدیل به مرجعی از ساختارهای XML نمائیم. زمانی که شما آن را با SharePoint در هم می آمیزید آنچه حاصل میشود محیطی است که با دقت به جع آوري اطلاعات مرتبط به مشتريان شما پرداخته است.

SharePoint همچنين دچار بازسازي هاي وسيعي شده است. بر اساس درخواست بيل گيتس توسعه دهندگان مايکروسافت ابزار و گزينه هاي جستجو را نوسازي کرده اند که اين امر سبب توليد يکي از بهترين ابزارهاي جستجوي کلمات شده است. Excel نیز در Office 12 میتواند در SharePoint منتشر شود.

نوار ابزار اینترنت اکسپلورر مختص توسعه دهندگان و تولید کنندگان صفحات وب در راه است:
Chris Wilson مدیر واحد اینترنت اکسپلورر در PDC اعلام نمود تیم اینترنت اکسپلورر به زودی تولباری را منتشر میکند که توسعه دهندگان صفحات وب را قادر میسازد تا صفحات تولیدیشان را در رزلوشنهای تصویری مختلف مشاهده کنند، کدهای HTML و CSS نگارش شده شان را تصحیح نمایند و موارد بسیار دیگری که برای طراحان وب میتواند بسیار مفید باشد. Wilson همچنین خاطر نشان ساخت نوار ابزار مذکور با اینترنت اکسپلورر نسخه ی شش سازگاری کامل خواهد داشت و کاربران برای استفاده از آن نیاز به ارتقا اینترنت اکسپلورر نخواهند داشت.

Wilson همچنین گفت خبر رسمی انتشار این نوار ابزار در وبلاگ مرتبط با اینترنت اکسپلورر موسوم به Internet Explorer Blog منتشر خواهد شد.

Bob Muglia از ویندوز سرور سخن گفت:
در صبح روز پنج شنبه Bob Muglia یکی از معاونان ارشد مایکروسافت در سخنانی به تشریح آینده ی ویندوز سرور و برنامه های آتی مایکروسافت در مورد آن پرداخت که این سخنان خبر از آمدن چهارمین نسخه ویندوز سرور ۲۰۰۳ R2 و سرور لانگهورن داد. وی در ادامه گفت R2 تا انتهای سال جاری و به همراه .NET Framework 2.0 و همچنین سرویسهایی برای Unix عرضه خواهد شد.

Muglia همچنين خبر از عرضه کامپيوترهاي ويندوز سرور نسخه ي Cluster داد. سرورهاي جديد رسما با نام Windows Server High Performance Computing Edition شناخته خواهند شد و طبق برنامه قرار است در ابتداي ۲۰۰۶ توليد و عرضه شوند.

Download Windows Server Compute Cluster Edition:
نسخه ي بتاي اول از ويندوز سرور ۲۰۰۳ نگارش Compute Cluster در حال حاضر توسط مايکروسافت براي دانلود مهيا شده است. مايکروسافت ميگويد سرورهاي مجهز به اين نگارش داراي کارايي بسيار سطح بالا از نظر تکنولوژی محاسبتي هستند و کاربران را از همه نظر قدرتمند ميسازند. اطلاعات بيشتر در رابطه با اين نسخه بتا در سايت رسمي مايکروسافت موجود است.

کساني که تمايل به دانلود Windows Server Compute Cluster Edition Beta 1 دارند ميتوانند آن را از اينجا دريافت نمايند.

سرور لانگهورن در ۲۰۰۷ عرضه ميشود:
Bob Muglia گفت ويندوز Vista در ۲۰۰۶ عرضه میشود اما سرور لانگهورن کمی بیشتر از آن زمان میبرد تا آماده شود و ما قصد داریم آن را در بازه ی زمانی ۲۰۰۷ عرضه نماییم. ضمنا یک نسخه ی بتاي موقت از لانگهورن سرور کد CTP که هنوز به صورت رسمی نامی ندارد برای تست توسط تست کنندگان در PDC عرضه شده است.

[ + گزارش نهایی X party از PDC 2005 را در روز چهارشنبه بخوانید ]
[ + گزارش X party از PDC (قسمت اول) ]
[ + گزارش X party از PDC (قسمت دوم) ]
[ + منبع: X party ]

2 comments:

Anonymous said...

سلام ..
ببخشید با تبادل لینک موافق نیستید ؟ آخه من از کی گفتم ولی جوابی نشنیدم ....
موفق باشید

Anonymous said...

رضا جان واقعا باریکالا به این همت! ترجمه و تایپ.
ایول دستت طلا