Google سرویس Gmail را مجددا ارتقا میدهد

[ + ترجمه: رضا مقدری ]
به نظر ميرسد گوگل قصد دارد سرويس Gmail را تا روزی که فاقد محدودیت فضای ذخیره سازی گردد ارتقا دهد٬ این قصد گوگل باعث شده است سایر کمپانی های رقیب نیز به شدت به تکاپو بیافتند.

Georges Harik مدیر بخش سرویس Gmail روز جمعه اعلام کرد به زودی فضای ذخیره سازی رایگان این سرویس دو برابر خواهد شد و از یک گیگا بایت به ۲ گیگا بایت ارتقا خواهد یافت٬ گوگل قصد دارد بدون وقفه و هر روز این فضا را فزایش دهد تا زمانی که کابرانش را در این زمینه کاملا بی نیاز سازد.

چنین فضای ذخیره سازی مسلما افرادی چون ستارگان سینمایی و یا آن دسته از کاربرانی که استفاده سنگین از ایمیلشان میکنند را مسلما از پرداخت هزینه های گزاف برای خرید فضای ذخیره سازی آنلاین بی نیاز میکند. Harik "در ادامه سخنانش می آورد زمانی که شما بر روی طرز فکر مردم درباره ی سهمشان از چیزی اثر میگذارید و آن را دگرگون میکنید بایستی به همان سرعت که طرز فکرشان را بهبود میبخشی و دگرگون میکنی آن چیز را نیز بهبود ببخشی و دگرگون نمایی٬ ما مسلما برای کاربرانمان زمانی که دیگر از فضای ذخیره سازی بی نیاز شوند و کاملا جذب سرویسمان گردند برنامه های به خصوصی داریم و البته این حرف نبایستی کاربران را نگران سازد چون به صورت قطعی سرویسی را که رایگان به آنها داده ایم را از آنها هرگز نخواهیم گرفت."

گوگل برای اولین بار در اوایل آوریل سال ۲۰۰۴ خبر از ارائه سرویس ایمیل متفاوت Gmail داد و این در حالی بود که در آن زمان عده ی زیادی این خبر گوگل را دروغ آوریل پنداشتند! فضای ذخیره سازی رایگان یک گیگا بایتی Gmail کاربران را قادر میسازد تا حجم انبوهی از ايمیلهایشان را بدون اینکه مجبور باشند حتی یکی از فایلهای آنها را حذف کنند نگهداری نمایند٬ سنت شکني گوگل در ارائه سرويس ايميل رايگان سبب گردبد تا کمپاني هايي همچون ياهو و مايکروسافت که تا پيش از اين حداکثر ۱۰ مگابايت فضاي ذخيره سازي به کاربرانشان ميدادند در روند ارائه سرويسشان تجديد نظر نمايند و آنها نيز سرويسهايشان را ارتقا دهند.

[ + منبع: X party به نقل از CNet ]


Excerpt / Google plans to double Gmail capacity: Google plans to offer a bottomless cup of storage with its Gmail Web-based e-mail service, dramatically raising the bar for rivals in the sharply competitive business for the second time in a year.
The Mountain View, Calif.-based Web giant on Friday plans to double the free storage on Gmail from 1GB to 2GB, said Georges Harik, Gmail product management director. After that, Google will add a yet-to-be-determined amount of extra storage daily, with no plans to stop. The move highlights the seemingly inexhaustible storage needs of a small group of heavy e-mail users, and the sharply falling costs of online storage. Lifting pre-defined storage caps for Web-based e-mail could have broader ripple effects, Harik said, changing the way people think about quotas from something that is set in advance to something that grows with the user. [ + Read full story in CNet ]

1 comments:

Anonymous said...

سلام
خسته نباشيد
با اجازت از اين كه نتونستم اين لينكت رو در مورد گوگل توي وبلاگم بذارم خيلي حرسم در اومد اما هر جا كه ميدونستم ميشه لينكت رو گذاشت جا كردم اين لينكت رو
مثلا يك كليك با دكتر آكولا خودمون

خوش باشي
آرش