گوگل به سرویس ویدئو بلاگ می اندیشد

[ + ترجمه: ئه سرین رستمی]
طبق گفته Larry Page یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل: " موتور جستجوی شرکت گوگل اقدام به ارائه سیستم آزمایشی ویدئو بلاگ خواهد کرد."

به گفته آقای Page در یک کنفرانس برگزار شده در سانفرانسیسکو، کمپانی تمایل به آرشیو کردن ویدئو کلیپهای مردم دارد و این امر در چند روز آینده شروع خواهد شد. این حرکت با امکان قرار دادن ویدئو کلیپهای کاربران بر روی سرور گوگل، تحت عنوان سرویس جستجوی ویدئوی گوگل به صورت آزمایشی در حال فعالیت است. گوگل ویدئو، با فراهم کردن کپی هایی از ویدئو کلیپهای تلویزیون و لینک کردن آنها به محتویات قابل دانلود، در دسترس می باشد.

علاقه گوگل به بلاگ – وب لاگ نگاری – به سال 2003 برمی گردد، زمانی که گوگل محبوبترین سایت بلاگ، Blogger.com را خرید.
ویدئو بلاگ - vlogging- در حال حاضر یک پدیده جدید می باشد اما این کمپانی در انتظار زمانی است تا هزینه فضای وب ارزانتر شده - و یا رایگان شود - و دوربین های دیجیتال کمی بیشتر حرفه ای شوند و سپس این سرویس ارائه شود.

در حال حاضر تعدادی از سایت ها سرویس vlogging را عرضه می کنند اما ویدئو بلاگ به صورت یک رویا باقی مانده است.
به گفته Page :" در روزهای آینده ما شروع به گرفتن ویدئوهای کاربران خواهیم کرد و دقیقا مطمئن نیستیم که چه چیزی به دست خواهیم آورد. اما ما تصمیم گرفته ایم این تجربه را امتحان کنیم."
او در کنفرانس برگزار شده در تلویزیون کابلی سانفرانسیسکو اقدام به این سخنرانی نمود. Page نسبت به محتوایات فایلهایی که کاربران قصد گذاشتن بر روی سرور شرکت دارند اظهار نگرانی کرد. همچنین او به سایت تکنولوژی Zdnet اعلام کرد:" آنها میلیونها موضوع هستند، ولی ما در تجربه های به دست آمده به این نتیجه رسیده ایم که نباید زیاد در برابر آنها جلوگیری بعمل آورد. این بسیار سخت است که پیشگویی کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد، اما ما مجبوریم این کار را دهها بار انجام دهیم تا به شکلی دست یابیم که این سیستم کار کند. "

سخنگوی گوگل گفت اطلاعات بیشتر در مورد سرویس جدید ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

[ + منبع: X party به نقل از BBCnews.com ]


Excerpt / Google to start 'video blogging': Search engine firm Google is to begin an experiment in "video blogging", according to co-founder Larry Page.
Mr Page told a conference in San Francisco that the company would be archiving people's video clips, starting in the next few days. [ + Read full story in BBCnews.com ]

0 comments: