تعرفه اينترنت 50 درصد كاهش يافت

[ + رضا مقدری ]
در راستاي توسعه كاربردهاي فناوري اطلاعات در كشور، نرخ تعرفه ارتباطات اينترنت 50 درصد كاهش يافت.

به گزارش ايسنا از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين امر در اجراي سياست‌هاي كاهش قيمت خدمات ارتباطي به هموطنان است و قيمت جديد و كاهش يافته‌ي تعرفه‌ي اينترنت از اول فروردين ماه به اجرا گذاشته شد.

بنا به اين گزارش، در سال گذشته با بررسي همه جانبه و برگزاري جلسات متعدد شوراي فناوري اطلاعات اين وزارتخانه در حضور ”دكتر معتمدي” وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، به منظور بالابردن تعداد كاربران، ترويج فرهنگ استفاده و افزايش كاربردهاي فناوري اطلاعات و اينترنت خصوصا ارزان شدن خدمات اينترنتي باند پهن كه توسط شركت‌هاي ندا (PAP) ارائه مي‌شود، تصميم‌گيري شد كه نرخ‌هاي تعرفه اينترنت 50 درصد كاهش پيدا كند.

هزينه اشتراك ماهانه پايه ارتباط با شبكه اينترنت با سرعت 64 كيلوبيت از 3 ميليون و 600 هزار ريال به يك ميليون و 800 هزار ريال كاهش مي‌يابد و قيمت ساير سرعت‌ها و حجم‌ استفاده به همين نسبت 50 درصد كاهش يافت.

گفتني است از ابتداي برنامه سوم تا كنون در 3 نوبت از سال 1379 تا كنون نرخ تعرفه‌هاي اينترنت به ترتيب 40، 40 و اكنون نيز 50 درصد به نفع مردم كاهش يافته است.

قابل ذكر است بر اساس اين مصوبه و به منظور واگذاري هرچه بيشتر خدمات (سرويس‌ها) اينترنت به بخش غيردولتي، اعطاي سرويس اينترنت جهاني با ظرفيت كمتر از 2 مگابيت بر ثانيه به بخش خصوصي توسط شركت‌هاي وابسته به وزارت ارتباطات ممنوع شده است و اين خدمات از طريق ICP و ISP ارائه خواهد شد.

[ + منبع خبر: تراشه ]

0 comments: