گوگل ابزار جدیدی تحت عنوان Google Earth منتشر ساخت

گوگل سومين ابزار جستجوي آنلاينش را در سال جاري تحت عنوان Google Earth معرفي نمود. اين ابزار حاوي نقشه هاي ماهواره يي و قابليت سه بعدي سازي ساختمانها و نمايش نقشه هاي مختلف سطح زمين است و به وسيله آن ميتوان در گوگل نيز جستجو کرد. ابزار مذکور بر مبناي تکنولوژی Keyhole ميباشد و خود گوگل در مورد آن معتقد است که Google Earth کاربران را قادر ميسازد بر روي سطح زمين به پرواز در بيايند و در هر خياباني که ميخواهند توقف کنند و آن را از نزديک ببينند و در مورد آن اطلاعات جغرافيايي کسب کنند و در نقاط مختلف زمين به گشت و گذار بپردازند.

Google Earth از تکنولوژی broadband و گرافيکي سه بعدي بهره ميگيرد و بيشتر شبيه يک بازي کامپيوتريست تا يک ابزار جستجو و کاربران را قادر ميسازد تا به گشت و گذار بر روي زمين بپردازند. ميتوان با اين ابزار به کشورهاي همسايه رفت يا به يکي از دورافتاده ترين نقاط دنيا سر زد. John Hanke مدير پروژ ه ي Keyhole و فعال در کمپاني گوگل مي گويد: راه هاي بسياري براي دسترسي به اطلاعات مرتبط با علم جغرافي وجود دارد اما گوگل يک ابزار جستجوي محلي ساده براي کاربران کل دنيا که علاقه مند به اين زمينه هستند پديد آورده است.

جالب ترين قابليت اين نرم افزار سه بعدي سازي اماکن و ساختمانها ميباشد در مدلهاي مرتبط به ايالات متحده کوه ها٬ ساختمانها٬ دره ها و غيره کاملا با مدل واقعي خود مطابقت ميکنند٬ هر چند اين قضيه در مورد مدلهاي مرتبط با ساير نقاط جهان نيز تا حد زيادي صدق ميکند.

کاربران همچنين به وسيله ي Google Earth ميتوانند به جستجوهاي محلي نيز اقدام کنند و به راحتي به محل رستورانها٬ هتلها٬ پارکها و ايستگاه هاي ترابري دست يابند. گوگل همچنين اعلام کرد کاربران ميتوانند مدلهاي سه بعدي را از زاويه هاي دلخواه و گوناگون مشاهده و در مسيرهاي مختلف به گشت و گذار بپردازند.

ابزار جديد ظاهرا ادغامي از سرويسهاي جستجوي محلي٬ جتسجوي نقشه ي گوگل و جستجوي موبايل گوگل ميباشد که پيش از اين توسط اين کمپاني بر مبناي وب ارائه گرديده بودند و کاربران ميتوانند نتايج حاصل از جستجوي خود را براي استفاده هاي بعدي بر روي کامپيوترشان ذخيره سازي نمايند.

گوگل سرويس خود را در دو نوع تکميلي ارائه نموده است و Google Earth Plus با قيمت ۲۰ دلار در سال براي کاربراني است که احساس ميکنند در مورد سرويس جستجوي نقشه ها احتياج به امکانات کامل تري دارند شايان ذکر است Google Earth Plus تحت GPS ميباشد و امکان وارد کردن اطلاعات و يادداشت برداري از آنها را نيز فراهم کرده است و نوع دوم اين سرويس Google Earth Pro ميباشد که با قيمتي معادل ۴۰۰ دلار در سال براي کاربراني است که ميخواهند از Google Earth استفاده ي تجاري بکنند و به اين دسته از کاربران توانايي پرينت با کيفيت بسيار بالا و دريافت کردن اطلاعات تحت GIS data را نيز ميدهد.

با اعلام خبر انتشار Google Earth سهام گوگل بلافاصله در بازار با رشدي ۳ درصدي روبرو شد هر چند که گوگل ساعتي پيش به علت استقبال بيش از حد لينک دانلود Google Earth را از سايت رسمي اين ابزار برداشت و اعلام کرده در روزهاي آتي دوباره امکان دانلود اين ابزار که همکنون به صورت بتا ارائه شده است دوباره فعال خواهد گرديد.

[ + سایت رسمی Google Earth ]
[ + سایت رسمی Keyhole ]
[ + تصویری از ابزار Google Earth ]
[ + منبع: X party به نقل از aXcess News ]


Excerpt / Google launches new search tool dubbed Google Earth: Google (Nasdaq: GOOG) announced the launch of Google Earth, its third new search tool to be brought online this year.
Google's new satellite imagery-based mapping product combines 3D buildings and terrain with mapping capability and Google search. Based on Keyhole technology, the search engine described Google Earth as 'enabling users to fly from space to street level views to find geographic information and explore places around the world.'
"Google Earth utilizes broadband streaming technology and 3D graphics, much like a videogame, enabling users to interactively explore the world - either their own neighborhood or the far corners of the globe," said John Hanke, general manager, Keyhole, Google Inc. "With many ways to access geographic information, Google provides a very rich local search experience for users worldwide."
Among the features being offered to web search users are 3D views of buildings in major cities in the United States as well as 3D views of terrain showing mountains, valleys, and canyons around the world. [ + Read full story in aXcess News ]

3 comments:

Anonymous said...

google earth
فوق العاده است .مخصوصا وضوح بسیار بالایی برای شهرهای مهم خارجی داره.حیف که سرعت ای÷ایین اینترنت در ایران اجازه کار راحت با این نرم افزار را نمی ده.
این هم مطلب من:
http://1physician.blogspot.com/2005/06/google-earth.html

Anonymous said...

سلام...میخواستم بدونم چطوری میتتوان کامنت بلاگر رو فعال کرد؟...ممنون اگه پاسخ بدین!

Anonymous said...

مطلب خیلی جالبی بود دستتون درد نکنه.
اما من این نرم افزار رو که پیش نیاز استفاده از این سرویس هستش رو دانلود کردم ولی اصلا اجرا نمیشه نمیدونم مشکل از منه یا از نرمافزار؟؟