سیم کارت تالیای من!

بالاخره امروز نوبت ما شده بود تا بريم و يک فقره سيم کارت تاليا دريافت کنيم٬ براي دريافت سيم کارت ميبايستي به مجتمع تجاري تيراژه نرسيده به ميدون پونک مراجعه ميکردم.

ظاهرا از صبح ساعت ۸ ملت براي دريافت سيم کارتهاشون هجوم آورده بودن و همه ميخواستن کارشون سريعتر راه بيفته٬ مرکز واگذري مرتبط هم براي تسريع در اين امر شروع به دادن نوبت بر اساس زمان مراجعه کرده بود من که ساعت ۱۰ رسيده بودم اونجا نمره ي ۴۲۴ رو دريافت کردم و برگشتم خونه حدود ساعت ۳ دوباره به اتفاق خواهرم رفتيم به پاساژ تيراژه و نمره ي ۴۱۰ رفته بود داخل براي دريافت سيم کارت. ۲۰ دقيقه طول کشيد تا نوبت به من رسيد. ازدحام جمعيت وحشتناک بود و حتي مردم در مواردي با هم درگير ميشدن نوبت همديگرو رعايت نميکردن و يکي دو مورد هم کتک کاري شد که واقعا جاي تاسف داشت :(!

به هر حال سيم کارت رو با دادن يک فيش بانکي به مبلغ ۴۵۲۰۰ تومن يک فوتوکپي شناسنامه و قبض رسيد پستي گرفتم و اون رو گذاشتم داخل گوشي ۶۲۳۰ خواهرم٬ يکي دو تماس باهاش گرفتم که خيلي خوب بود و تقريبا ۳۰ دقيقه بعد از تماس اولم سيم کارت دو طرفه شد٬ يک SMS هم فرستادم که سريع رسيد. طبق گفته ي يکي از مسئولان فروش سرويس SMS تاليا در حال تسته و فعلا تاليا به تاليا مشکلي نداره ولي سرويس تاليا به IR-TCI برخي موارد غير فعال ميشه و ممکن SMS ها گم بشن! البته اين رو هم اضافه کردن که اين مشکل هم ظرف يکي دو هفته آتي کاملا برطرف ميشه. ولي من در ارسال SMS به هر دو سرويس دهنده تا الان مشکلي نداشتم. سرويس VMS رو هم هنوز وقت نشده تست کنم اگر تست کردم زير همين پست تکميل ميکنم.

بعد از دريافت سيم کارت تاليا يک ساعتي توي سايتهاي مختلف چرخيدم تا براي انتخاب و خريد گوشي نتيجه بگيرم و نهايتا سه مدل نوکيا پسند شد ۶۲۶۰ ٬ ۷۶۱۰ ٬ ۳۲۳۰ هر سه گوشي هاي نسبتا خوبي هستند و مزاياي يکساني دارند البته برتري ها و ضعفهايي هم نسبت به هم دارن براي خريد گوشي ۳۰۰ تومن دقيقا در نظر گرفته بودم که خوب اين قضيه باعث ميشد دو مدل آخر يا کنار برن يا اگر بنا بر خريشدون شد سراغ دسته دوموشون برم. ۳۲۳۰ اصلا دسته دوم نداشت ۷۶۱۰ دسته دومش ۲۸۰ تومن بود و ۶۲۶۰ قيمت آکبندش ۲۷۰ تومن نتيجتا ۶۲۶۰ انتخاب ايده آلي بود و يک عدد ۶۲۶۰ به همراه يک کارت حافظه ۲۵۶ مگابايتي خريداري شد :) که الان هم شديدا ازش راضيم هر چند ميدونم چند ماه ديگه به قيمتي پايين تر فروخته خواهد شد و N91 جايگزينش خواهد شد.

حالا خيلي ها شايد بگن که آدم عاقل براي تاليا که گوشي ۳۰۰ تومني نميخره ولي به نظر من تاليا خيلي کارآمد تر از سيم کارت ثابت هستش و کلا سيستم سرويس دهي موبايل مخابرات دچار نقصهاي اساسيه٬ اکثر کمپاني هاي معتبر دنيا الان با حق شارژ در آمد ايجاد ميکنن نه از فروش سيم کارت اون هم به شکل محدود. اميدوارم شبکه ي تاليا با اضافه شدن و رشد رقم مشترکين دچار افت کيفيت نشه.

کسي نظر يا سئوالي داره خوشحال ميشم مطرح کنه!

پ.ن: آقا در خرید 6260 خانم رستمی شریک بنده واقعا نقش به سزایی داشتن! (استکبار و این مایه ها)

5 comments:

Anonymous said...

این خانم چقدر ماه هستند. چقدر کمک می کنند شریکشون رو. قدرشون رو بدون:)
حالا چندتا عکس میندازیم تستش کنیم ببینیم چجوره:))

Anonymous said...

از حق نمیشه گذشت گوشی خوبی هست درسته طرفدار نوکیا هستی نه سونی اریکسون اما ملالی نیست چون طرفدار گوشی در بازشو هستی پس هنوز در راه اسلامی.7610 هم مرگ نداره
من پارسی ام

MicroDump said...

به پیشنهاد میکنم حتما این عکس ها رو ببینی http://microdump.blogspot.com/2005/06/blog-post_25.html
و نامه ی هاشمی رو هم که توی باز تاب داده:
http://www.baztab.com/news/25790.php

Anonymous said...

راسته كه ميگن فقط توي استان مربوطه خط ميده!؟
يعني فقط ميشه توي تهران باهاش تماس گرفت؟

مهرداد said...

اقا مبارکه به شدت