گوگل و T-Mobile دست در دست هم

سرويس دهنده ي موبايل در آلمان موسوم به T-Mobile سعي داره آنچه رو که شعار خود قرار داده يعني اينترنت واقعي بر روي گوشي هاي موبايل رو جامع عمل بپوشونه. T-Mobile اخيرا با يکي از غولهاي اينترنتي يعني گوگل تيمي رو تشکيل داده تا اصطلاحا اينترنت واقعي رو به استفاده کنندگان گوشي هاي موبايل هديه کنند. هر دو کمپاني معتقد بر اين هستند که يکي از ايده هاي مهم در اين زمينه اينه که بايستي طراحي پايه ي سايتها رو براي گوشي هاي موبايل دگرگون کرد.

در تبليغ تلويزيوني فعلي T-Mobile با شعار “web’n’walk” يا راه برويد و از وب بهره ببريد يک پسر يک دختر رو در يک کافه ملاقات ميکنه٬ دختر در دست پسر رماني را ميبينه که اطلاعاتي درباره ي نويسنده اش نداره و پسر هم سنجاق سينه ي مرتبط به يک گروه رو بر روي لباس دختر ميبينه که براش نا آشناست. سپس هر دو با استفاده از گوشي هاي موبايلشون به گوگل مراجعه ميکنند و اطلاعات رو در موارد موضوعهاي ذکر شده پيدا ميکنند و خوشحال از اينکه موارد جالبي براي صحبت با هم دارند به سراغ همديگه ميرن. بايد قبول کرد که وب در اصل يک نسخه ي پشتيبان از اطلاعات عمومي و تخصصي هستش که هر جايي ممکنه بهشون احتياج بشه.

رسيدن به اين احساس که صفحه ي اختصاصي گوگل براي گوشي هاي موبايل و دستيارهاي ديجيتالي توسط سرويس T-Mobile به تکاملي دو چندان ميرسه خيلي دشوار نيستش. بر طبق گزارش CNN يکي از اعضاي T-Mobile به نام Ulli Gritzuhn در همين رابطه ميگه: با صفحه ي خانگي ويژه ي گوگل براي گوشي هاي موبايل ما ميخواهيم به مشتريامون از اولين دقايق بگيم اينترنتي که دارند با خودشون حمل ميکنند و بر روي گوشي موبايلشون مشاهده ميکنند با اينترنتي که در خانه هاشون و از طريق کامپيوترهاي شخصي شون بهش دسترسي دارند چندان متفاوت نيستش.


يک نسخه ي شبيه سازي شده از پورتال T-Mobile براي گوشيهاي موبايل رو ميتونيد از اينجا ببينيد. نکته ي قابل توجه اينجاست که T-Mobile سعي کرده اين نسخه کاستي چنداني نسبت به نسخه ي اصلي نداشته باشه هر چند که از نتايجي که در اين پورتال به دست مياد نميشه پرينت گرفت و اين خودش يک ضعف عمده محسوب ميشه.

[ + منبع: X party به نقل از Google BlogScoped ]


Excerpt / Google at T-Mobile: German mobile service provider T-Mobile is pushing what they call the “real internet” on mobile phones. They’ve teamed up with Google to bring mobile searching to the masses. (Of course, the “real internet” has been on phones for quite some time now, and device-independence was one of the main ideas behind the original design of the web.
In T-Mobile’s current TV spot for the “web’n’walk” campaign that started airing, a boy meets a girl in some kind of cafe. The girls sees a novel by an author she doesn’t know next to the boy, and the boy sees a sticker of a band he doesn’t know on the girl. So they both split for some seconds to google each other’s interest to have something to talk about when they come back. The web as a backup brain... and it all seems to work out on TV. [ + Read full story in Google Blogscoped ]

1 comments:

نیما said...

mer30 reza jan , jaleb bood