Revolution نسل جدید کنسولهای نینتندو

کمپاني نينتندو براي هوادارانش يک مدل جديد از کنسول خانگي اش را تحت عنوان Revolution يا انقلاب را به نمايش در آورد٬ اين کمپاني همچنين يک مدل جديد از کنسول بازي GameBoy که قابل حمل ميباشد را نيز ارائه کرد.

در لابه لاي خبرهايي که از لس آنجلس ميرسد يکي از سران نينتندو به نام Satoru Iwata خبر داد که کنسول بازي جديد اين کمپاني در سال آينده به بازار عرضه ميگردد و البته وي به هيچ عنوان حاضر نشد اطلاعات فني چنداني در رابطه با اين کنسول عرضه نمايد. کمپاني نينتندو در بازار کنسولهاي بازي به عنوان کمپاني سوم توليد کننده ي اين کنسولها پس از سوني و مايکروسافت قرار دارد و به نظر ميرسد قصد دارد به ارائه نسل جديدي از کنسولهاي بازيش جايگاه خود را در اين بازار متحول نمايد.

همه ي چشمها اين روزها به لس آنجلس و نمايشگاه Electronic Entertainment Expo موسوم به E3 دوخته شده است که هر ساله هزاران نفر از علاقه مندان و دست اندرکاران بازيهاي کامپيوتري از آن بازديد مينمايند. مايکروسافت در هفته ي گذشته کنسول جديد خود را با نام Xbox 360 را در معرض ديد عموم قرار داد و سوني نيز در روز دوشنبه خبر از آماده شدن PlayStation 3 داد.

اما در اين نمايشگاه نينتندو اين روزها با محصول جديدي تحت عنوان GameBoy Micro که در اصل يک کنسول قابل حمل مشابه کنسول معروف و پرفروش GameBoy ميباشد بيش از بقيه مورد توجه قرار گرفته است. اين کنسول از نظر وزن بسيار سبک ميباشد و از نظر اندازه کمي بزرگتر از iPod Mini است.

Reggie Fils مدير شعبه ي کمپاني ژاپني نينتندو در آمريکا راجع به GameBoy Micro ميگويد مهم نيست چه لباسي ميپوشيد زيرا اين کنسول با هر لباسي که شما به تن داريد جور در مي آيد و ميتوانيد آن را حمل کنيد!

اما اطلاعات فني اندکي نيز در رابطه با کنسول بازي جديد نينتندو موسوم به Revolution منتشر شده است٬ اين کنسول ميتواند به پخش DVD بپردازد و از wi-fi پشتيباني به عمل آورد٬ ۵۱۲ مگابايت حافظه ي فلش دارد و همچنين يک جاي کارتهاي حافظه ي SD نيز در آن تعبيه شده است. اما آقاي Iwata حاضر نشد اطلاعاتي در رابطه با تکنولوژي هاي به کار رفته در Revolution منتشر سازد. پيش از اين در خبرها آمده بود که نينتندو مشترکا با کمپاني هاي IBM و ATI سازنده ي کارتهاي گرافيکي مشغول کار بر روي کنسول جديدي است.

بر طبق آماري که از جانب موسسه پژوهشي Jupiter منتشر شده است سوني با کنسول PlayStation 2 چهل و سه درصد بازار آمريکا٬ مايکروسافت با کنسول Xbox نوزده درصد بازار مذکور و نينتندو با کنسول GameCube چهارده درصد اين بازار را در اختيار دارد.

[ + منبع: X party به نقل از BBC News ]


Excerpt / Nintendo reveals its Revolution: Nintendo has offered fans a first look at its new home console, the Revolution, and announced a new model of its GameBoy handheld.
At a news briefing in Los Angeles, Nintendo president Satoru Iwata held aloft a prototype of the console that is due out next year. Few technical details were given about the compact rectangular machine.
Nintendo is the last of the big three console makers to unveil its plans for a next-generation console. Microsoft showcased its future console, the Xbox 360, last week, and Sony presented its PlayStation 3 on Monday. All eyes are on Los Angeles this week for the world's largest video game show, the Electronic Entertainment Expo, E3. [ + Read full story in BBC News ]

0 comments: