MSN virtual ground سلاحی در برابر Google map

مايکروسافت در بخش جستجوي محلي اش مشغول نو آوري جديدي است که روز دوشنبه بخشي از آن را به نمايش در آورد. بخش آنلاين کمپاني مذکور مشغول طراحي يک سرويس جستجوي نقشه همانند Google map ميباشد که توانايي عکسبرداري و ارائه تصاوير ماهواره يي از محلهاي مورد نظر را نيز به کاربران ميدهد بر طبق قولي که اين کمپاني داده است قرار است اين سرويس به صورت رسمي و کامل تا انتهاي سال جاري ارائه گردد.

مايکروسافت ميگويد MSN Virtual Earth يا زمين مجازي MSN به ارائه ي نتايج جالبي در جستجوهاي محلي ميپردازد و ميتواند تصاويري ماهواره يي از پيتزا فروشي ها٬ کافي شاپ ها که نماي آنها را از بالا نشان ميدهد را ارائه نمايد. کاربران همچنين ميتوانند در يک نقشه ي مجزا با امکان جستجوهاي چند منظوره به محل فروشگاهها و خشک شوئي ها نيز دسترسي داشته باشند و آنها را به سادگي در هر نقطه اي از نقشه که ميخواهند بيابند.

اين سرويس به احتمال زياد در تابستان امسال براي استفاده عموم ارائه خواهد شد ولي امکان استفاده از تصاوير ماهواره يي محلي کمي بعد تر به آن افزوده خواهد شد. Stephen Lawler مدير پروژه ي مذکور در مايکروسافت ميگويد: اين سرويس ميتواند از هر نقطه يي روي نقشه دقيق ترين و با کيفيت ترين تصاوير را ارائه نمايد و شما ميتوانيد آنچه را که از طريق تصاوير ميبينيد کاملا احساس کنيد. اگرچه اين شيوه ي جستجوي اينترنتي شيوه يي نوين است و ما در آن کم تجربه هستيم ولي به هر حال تلاش ميکنيم تا کارآمد ترين ابزارها را براي تکميل آن ارائه نماييم.

در ابتداي سال جاري گوگل امکان استفاده از تصاوير ماهواره يي را به سرويس رايگان جستجوي نقشه اش افزود و کمپاني اينترنتي Amazon.com نيز موتور جستجوي معروفش موسوم به A9 را مجهز به ۲۰ ميليون قطعه تصوير ماهواره يي از سطح خيابانها و ساختمانهاي ۱۰ شهر مختلف آمريکا نمود.

اما آنچه که MSN Virtual Earth را از ساير سرويس ها متمايز ميسازد توانايي ارائه ي تصاوير ماهواره يي بسيار نزديک از ساختمانها با زاويه ۴۵ درجه نسبت به سطح زمين است. اين سرويس در شروع کار توانايي ارائه تصاوير از سطح ۱۵ شهر بزرگ آمريکا را دارا خواهد بود و شهرهاي ديگر کم کم به آن افزوده خواهند شد٬ مايکروسافت تا کنون هيچ ليست رسمي از شهرهايي که تحت حمايت اين سرويس خواهند بود را ارائه نکرده است.

[ + در زیر تصویری از سطح شهر San Francisco را مشاهده مینمایید که با زاویه ۴۵ درجه از طریق MSN Virtual Earth تهیه شده است ]

This image of San Francisco is an example of the 45-degree angle view

[ + منبع: X party به نقل از MSNBC ]

Excerpt / Microsoft previews geo-mapping service: Seeking an edge on Google Inc. in localized online search, Microsoft Corp. previewed on Monday a layered, geo-mapping service featuring aerial photographs and satellite images that it promised for later this year.
MSN Virtual Earth will offer detailed local search results that include actual glimpses of the pizza joints and coffee shops rather than just the rooftop views satellite images allow, the company said. [ + Read full story in MSNBC ]

3 comments:

Anonymous said...

Reza jan salam

dge daram kam kam ehsas mikonam ke hameye zendegimoon tahte solte IT daroomade va dare hame chiz ro tahte tasire khosh gharar mide vali ma irania ... #-o

Take Care , Bybye !

Anonymous said...

سلام وبلاگ خیلی جالب و مفیدی دارید واقعا قابل استفاده است دستتون درد نکنه.
موفق باشید.

Anonymous said...

سلام مجدد. فقط خواستم بگم به وبلاگتون لينك دادم