فایرفاکس از مرز 50 میلیون دانلود گذشت

[ + رضا مقدری ]
بنياد موزيلا در روز جمعه اعلام کرد که مرورگر فايرفاکس از مرز ۵۰ ميليون دانلود عبور کرد٬ اين اتفاق در حالي مي افتد که تنها ۶ ماه از انتشار نسخه ي اوليه اين مرورگر در ماه نوامبر گذشته ميگذرد.

خبر عبور فايرفاکس از مرز ۵۰ ميليون دانلود درست يک روز بعد از اين انتشار يافت که کمپاني پژوهشي OneStat.com آماري منتشر نمود مبتني بر اين موضوع که سهام مرورگر مذکور کماکان در بازار مرورگرها رو به رشد ميباشد هر چند که اين روند رو به رشد کمي کند شده است.

موزيلا ضمن جشن گرفتن رکورد جديد فايرفاکس اعلام داشت به کساني که در راستاي توسعه و گسترش استفاده از موزيلا تلاش نموده اند و آنان که مقالاتي مفيد جهت معرفي و رشد هر چه بيشتر اين مرورگر نوشته اند سکه اي به رسم ياد بود از جانب اين بنياد اهدا خواهد گرديد.


اتفاقاتي که پيرامون فايرفاکس افتاده است نيز جالب است اين اتفاقات از پيرمردي ۸۲ ساله که براي روي کيک تولدش تصوير لوگوي فايرفاکس را انتخاب نموده آغاز ميشود و به پسر بچه يي يازده ساله که اين لوگو را بر روي بدنش خالکوبي کرده است ختم ميگردد!

Blake Ross يکي از توسعه دهندگان اين مرورگر در سايت آماري فايرفاکس موسوم به Spread Firefox Web site آورده است ممنون از همه ي شما که گرماي قلبتان را به ما هديه کرديد و در خلق افسانه ي فايرفاکس سهيم شده ايد٬ وي در ادامه از مردم خواسته است تا مطالبشان را در ارتباط با فايرفاکس به آدرس ايميل به خصوصي ارسال دارند تا بنياد موزيلا به صاحبان مقالات و مطالب ارزشمن هديه يي را به رسم ياد بود اهدا نمايد.

موزيلا همچنين وعده داده است ظرف هفته آينده جايزه بزرگش را به سايتي که بيشترين تلاش جهت معرفي فايرفاکس انجام داده است را اهدا نمايد.
[ + Spread FireFox Annoucement ]
[ + منبع: X party ]

Excerpt / Firefox Hits 50 Million Downloads: Mozilla announced Friday that its Firefox Web browser had reached the 50 million download mark, less than six months after its official launch last November.
The news comes just a day after research firm OneStat.com released its latest figures showing that Mozilla browsers are still gaining market share, although at a slower rate. [ + Read full story in Spread FireFox ]

0 comments: