حال و ضد حال

4 comments

۱ - و خداوند حال کردن را آفريد٬ چون قبل از آن قانوني گذاشته بود که هر کنش را واکنشي است پس ضد حال خوردن را نيز آفريد.

۲ - و حضرت گراهامبل تلفن را آفريد و مخابرات ايران عمليات کابل برگردان را آفريد تا دهن خلق خداوند را سرويس کند!

۳- کجاي دنيا ۴ خط تلفن رو با هم براي ۴ روز قطع ميکنند و کاري که ۲۴ ساعت حداکثر زمان ميبره ۴ روز به طول ميکشه!؟

۴- الان هم بعد ۴ روز فقط يکي از اين ۴ خط کار ميکنه. :(

مایکروسافت AntiSpyware به Windows Defender تغییر نام داد

0 comments

روز گذشته وبلاگ Microsoft TechNet AntiMalware خبر از تغییر نام AntiSpyware مایکروسافت که کماکان به صورت بتا عرضه میشود به Windows Defender یا مدافع ویندوز داد! این نرم افزار که سال گذشته توسط مایکروسافت و به صورت بتا عرضه گردید و تا ژانویه نیز در لیست پروژه های بتای مایکروسافت قرار داشت در یک به روز رسانی در روز پنج شنبه به مدافع ویندوز تغییر نام داد. نرم افزار مذکور به صورت خودکار خودش را از طریق سایت به روز رسانی ویندوز بلافاصله بعد از انتشار نسخه ی بتای بعدی به روز خواهد کرد و نسخه ی جدید جایگزین نسخه ی قدیمی خواهد شد.

وبلاگ مایکروسافت موسوم به MS blog در همین زمینه مینویسد: هر هفته هفته ی بزرگی برای مایکروسافت در تیم مهندسی اش است و این تیم به شدت مشغول کار بر روی تکنولوژی anti-malware است. اما هفته ی گذشته هفته یی بسیار مهم بود و ما بالاخره تونستیم نام نهایی برای تکنولوژی که تیم مان در حال توسعه اش برای ویندوز است برگزینیم. این نام پس از توجه بسیار و ملاحظه بر آنچه که تولید شده و همینطور نامهای موجود در بازار و با هدف خودمانی بودن برای کاربر انتخاب شده است. نکته ی مهمی که در مورد نام مدافع ویندوز وجود دارد این است که این نام بسیار ساده تر و راحت تر از Windows AntiSpyware است. نام مدافع ویندوز یا همان Windows Defender در بر گیرنده کار ی است که این نرم افزار انجام میدهد یعنی دفاع از ویندوز و کاربرانش در مقابل spyware و نرم افزارهای ناخواسته.

[ + منبع: X party به نقل از MS TechNet AntiMalware Blog ]

مسابقه برای توسعه فایرفاکس به همراه جوایز نفیس

0 comments


بنياد موزيلا طي برنامه ي جديدي تحت عنوان "Extend Firefox" يا "الحاقات فايرفاکس" از کليه توسعه دهندگان براي کمک در توسعه ي قابليتهاي مروگر اين کمپاني موسوم به فايرفاکس ياري خواست. کمپاني اميدوار است طرح جديدش منجر به توليد بيش از صد مورد نو آوري در فايرفاکس شود و در آينده اين مرورگر بسيار موفق تر از مروگر مايکروسافت موسوم به اينترنت اکسپلورر گردد.

سه نفر از کساني بهترين نوآوري ها را ارائه نمايند و طراح هاي جالبي را عرضه کنند سه کامپيوتر شخصي نسخه ي ويژه ي فايرفاکس و يک جايزه ويژه به همراه آن دريافت خواهند کرد. هشت نفر ديگر نيز که طرح هاي ايده آلي ارائه کنند يک iPod Nano و کتابهاي O'Reilly را جايزه خواهند گرفت. اين مسابقه در ۶ ژانويه ۲۰۰۶ پايان ميابد. کساني که مايل به توسعه فايرفاکس و شرکت در اين رقابت براي بهتر سازي و تکميل اين مرورگر هستند و دوست دارند بابت کارشان مزدي بگيرند ميتوانند از شرايط و موضوعات مسابقه از طريق سايت مرتبط با آن موسوم به Extend Firefox Web site مطلع شوند.

[ + منبع: X party به نقل از BetaNews ]

گوشی جدید سامسونگ مجهز به دوربین 8 مگا پیکسلی است

3 comments


کمپانی های فعال در زمینه ی تولید و طراحی گوشی موبایل رقابت بیش از حد سنگینی را آغاز کرده اند، درست در زمانی که پیش بینی میشد سامسونگ به زودی زود از این جدال به بیرون پرت شود این کمپانی شروع به نوآوری نمود و سعی کرد رقبایش را پس بزند.

نوآوری این کمپانی از عرضه ی مدل SCH-V770 با یک دوربین ۷ مگا پیکسل در نمایشگاه Cebit 2005 شروع شد که توجه خیلی ها را به خودش جلب نمود و شاید یکی از جذابیتهای نمایشگاه به این نوآوری سامسونگ ختم شده بود، پس از آن و در همین روزهای اخیر هم سامسونگ گوشی جدیدش را با مدل SGH-i300 که حافظه ی ۳ گیگا بایتی دارد را عرضه کرد.

پس از عرضه ی N92 از جانب نوکیا که توانایی دریافت تلویزیونهای دیجیتالی را دارد و قصد دارد از همه ی توانایی های شبکه های نسل سوم بهره ببرد یا اینکه حتی پلی باشد ما بین نسل سوم و نسل چهارم شبکه های موبایل سامسونگ از عرضه ی گوشی های هیولا مانند خود دست نکشید و حالا در روز سوم نوامبر Ki-Tae Lee مدیر عامل سامسونگ به معرفی مدل SPH-V8200 پرداخت که مجهز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است!

هر چند مدیر عامل سامسونگ اجازه ی تصویر برداری از این گوشی را نداده است و فقط به یک معرفی ساده اکتفا نموده تا قضیه بسیار هیجان انگیز تر شود ولي در سخناني کوتاه به اين نکته اشاره نمود که اين گوشي از مدل پيشين خود که مجهز به دوربين ۷ مگا پيکسلي بود بسيار برتر است و کيفيت تصاويرش را نميتوان با تصاوير هيچ گوشي موبايلي مقايسه نمود.

مدير عامل کمپاني سامسونگ همچنين از توسعه ي و طراحي گوشي خبر داد که مجهز به ۱۰ گيگا بايت حافظه است و ميتواند ۳۰۰۰ فايل موسيقي را بر روي خود ذخيره نمايد.

[ + منبع: X party به نقل از Mobile MAG ]

نگاهی به پروژ های تولید کامپیوتر ارزان قیمت در گوشه و کنار جهان

2 comments

حتما به خاطر داريد که چند وقت پيش خبر احتمال توليد انبوه لپ تاپهای ۱۰۰ دلاری و نزدیک شدن این پروژه به موفقیت تا چه حد دولتها و حتی کسانی که ارزش این خبر را میدانستند را خوشحال کرد. اما نکته ی جالب تر اینجاست که اگر بدانید غیر از دانشگاه MIT و سایر شرکایش در این پروژه پیش از این و در حال حاضر نیز شرکتهای دیگری هستند که کماکان بر روی پروژه های مشابه کار میکنند، و هدفشان تولید کامپیوترهای ارزان قیمت در حجم انبوه است تا رویای در هر خانه یک کامپیوتر را هر چه زودتر تحقق بخشند.

در زیر سعی شده است برخی از مهم ترین این پروژه ها به صورت بسیار خلاصه از دیروز تا حال مرور شوند.

برزیلی ها یکی از پیشگامان هدف تولید کامپیوترهای ارزان قیمت بودند، و در سال ۲۰۰۱ نمونه ی از تولیدشان را هم منتشر کرد که نمونه ی جالبی بود و تجهیزات خوبی هم داشت. این نمونه شاید به نمونه های بعدی نیز استفاده از فلش درایوها را القا نمود و حتی برزیلی ها محصول مذکور را از مالیات هم معاف نمودند. ولی این کامپیوتر ۲۵۰ دلاری تقریبا هرگز به سرانجامی نرسید و نمونه های بعدی که تکمیل تر هم شدند نیز از معماری کامل تری بهره میبردند که لذا قیمتشان گران تر و چیزی در حدود ۶۰۰ دلار بود. این پروژه سرانجام با عوض شدن دولت وقت برزیل به صورت معلق در آمد و ظاهرا هرگز هم ادامه نیافت.

شرکت Mobilis نیز در این زمینه فعالیتهای جالبی را داشته است. در بالا لپ تاپ وایرلس این شرکت را با قابلیتهای نرم افزاری توسعه داده شده توسط کمپانی هندی Encore مشاهده میکنید که مجهز به یک LCD هفت و چهار اینچی میباشد و باطری آن تا ۶ ساعت شارژ نگه میدارد. قیمت این لپ تاپ هم ۱۵۰۰۰ روپیه معادل ۲۷۷ دلار امریکا بود.

این هم دسکتاپ تولیدی کمپانی Mobilis است که به پردازنده اینتل XScale PXA255 200/400MHz و ۱۲۸ مگابایت رم مجهز است و قیمتی حدود ۲۳۰ دلار دارد.

این هم همان لپ تاپ صد دلاری معروف آزمایشگاه دانشکاه MIT است که قرار است به زودی به تولید انبوه برسد و در اختیار میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گیرد. مهم ترین نکته در مورد این لپ تاپ بی نیازی آن از برق است به طوری که کاربر میتواند با یک هندل باطری لپ تاپ را شارژ نماید.

متصل کننده ی شخصی اینترنت، این ابزار توسط AMD و با توسعه نرم افزاری مایکروسافت با هدف امکان برقراری ارتباط افراد کم بضاعت با اینترنت تولید شده است و دارای اینترنت اکسپلورر، مدیا پلیر ویندوز٬ و یک نسخه ی ویژه از ویندوز میباشد. ابزار مذکور که AMD Personal Internet Communicator معروف است با قیمت ۱۸۵ دلار (بدون مانیتور) در حال حاضر توسط شرکتهای سرویس دهنده اینترنت به فروش میرسد.

این هم Simputer معروف هندیهاست، ابزاری که تحت لینوکس میباشد و مجهز به پرادازنده ۲۰۶ مگا هرتزی ۶۴ مگا بایت رم و دو پورت USB است. این ابزار که توسط کمپانی های Bharat Electronics و PicoPeta Simputers تولید گشت هدفش تولید انبوه و جای گیری در بین قشر کم در آمد جمعیت هند بود که هرگز به این امر دست نیافت.

[ + منبع: X party به نقل از C|Net ]