Opera به همراه IBM نرم افزار هدايت وسائل خانگي از طريق صدا را منتشر ساخت

Opera logoکمپاني نرم افزاري Opera امروز ابزاري را جهت هدايت وسائل خانگي از طريق صدا ارائه کرد ابزاري موسوم به EPG که به گفته ي خود کمپاني بخشي از آينده ي انسان و دنياي کامپيوتر خواهد بود.

حالا راه ساده تري براي مردم وجود دارد تا با پخش کننده هاي DVD يشان يا تلويزيون هاي ديجيتالشان را بدون اينکه حجم زيادي از کانل ها را ويرايش کنند و يا با ريموتهاي پيچيده سر و کله بزنند ارتباط برقرار کنند. روشي کاملا متفاوت نسبت به آنچه که تا به امروز وجود داشته است EPG به کاربران اين امکان را ميدهد تا ساختارهاي پيچيده ي ديتاي ريموت کنترل ها را در چند دستور ساده ي صوتي اجرا کنند.


مسلما اين پديده با استقبالي عمومي رو به رو خواهد شد٬ براي مثال با توجه به حجم فزاينده کانالهاي تلويزيوني که روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده ميشود ذخيره سازي کانالها و اطلاعات مربوط به آنها و همينطور ويرايششان آنهم از طريق صحبت کردن با دستگاه گيرنده کاري بسيار ساده و لذت بخش خواهد بود.

اپرا گشاينده آينده يي نو در بازار واسطه هاي وسائل خانگي خواهد بود٬ اين کمپاني قصد دارد تا پروژه ي EPG خود را بر روي WebSphere متعلق به کمپاني IBM گسترش دهد٬ و بدين صورت اين امکان براي توسعه دهندگان پديد خواهد آمد تا ابزارهاي چند منظوره ي جديدي با قابليت هدايت از طريق صدا بسازند. در عين حال اپرا مشغول ترکيب زبان XHTM و VoiceXML است تا نهايتا زباني تحت عنوان X+V markup language را پديد آورد.

[ + منيع: X party به نقل از Opera ]

Excerpt / Opera Software Announces Voice EPG Technology with IBM: Opera Software ASA today announced their voice-enabled Electronic Program Guide (EPG) for home media, introducing home entertainment users across the globe to the future of human-computer interaction. [ + Read full story in Opera ]

0 comments: